Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 19 – Μεταβατικές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΙΠΠΕΚΗ | 24 Μαρτίου 2018, 19:07
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
● Α ν ά γ κ η δ ι ά σ ω σ η ς του επιτυχημένου θεσμού των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Δραστηριοτήτων. Στο όνομα της αλλαγής το Υπουργείο καταργεί την καινοτομία με την ισοπεδωτική κατάργηση του υποστηρικτικού θεσμού των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Δραστηριοτήτων, που ήταν ό,τι πιο ανανεωτικό και καινοτόμο υπήρχε στην εκπαίδευση. Αλλάζουμε κάτι προβληματικό και αποτυχημένο, όχι έναν δοκιμασμένο, επιτυχημένο και καταξιωμένο επί σειρά ετών θεσμό, που έχει προσφέρει τα μέγιστα στην εκπαίδευση!!! Έναν θεσμό που στεκόταν πάντα δίπλα στον εκπαιδευτικό της τάξης στηρίζοντας ουσιαστικά και έμπρακτα το έργο του με υπευθυνότητα και σεβασμό. Έναν θεσμό που υπηρετούνταν από ανθρώπους, που έδιναν “ψυχή” δουλεύοντας ακούραστα με μοναδικό κίνητρο την αγάπη τους για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και την καινοτομία ΧΩΡΙΣ να παίρνουν κανένα επίδομα θέσης(!!!), που πρόσφεραν τεράστιο υποστηρικτικό και επιμορφωτικό έργο αδαπανώς για το δημόσιο!!!!! Και αντί στους δύσκολους καιρούς που διάγουμε να είναι παράδειγμα προς μίμηση η προσφορά και το έργο τους, το Υπουργείο εντελώς αδικαιολόγητα προχωρά σε κατάργησή τους!!!! Δεν επιτρέπεται σε ένα Υπουργείο Παιδείας να λαμβάνει αποφάσεις που θα οδηγήσουν σε περιβαλλοντικό «αγραμματισμό» τους σημερινούς μαθητές αυριανούς πολίτες του, όταν προτεραιότητα του σύγχρονου σχολείου υποτίθεται πως είναι ο περιβαλλοντικός εγγραμματισμός τους σύμφωνα με τις διεθνείς και ευρωπαϊκές πολιτικές και επιταγές των καιρών!!! Για τους παραπάνω καλούμε έστω και τώρα την ύστατη στιγμή το Υπουργείο Παιδείας να α π ο σ ύ ρ ε ι άμεσα την καταστροφική για την εκπαίδευση και τους μαθητές/τριες κατάργηση του θεσμού των Υπευθύνων, που θα έχει ως επακόλουθο την σταδιακή κατάργηση και των καινοτόμων προγραμμάτων και γενικότερα της καινοτομίας στο ελληνικό σχολείο, καθώς δε θα υπάρχουν οι Υπεύθυνοι για να υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς σε άμεσο διαπροσωπικό επίπεδο και να τα προωθούν. ● Μόνο ο θεσμός των Υπευθύνων μπορεί να διασφαλίσει τη β ι ω σ ι μ ό τ η τ α των καινοτόμων προγραμμάτων στα σχολεία, για να συνεχίζουν οι μαθητές να είναι χαρούμενοι και να βρίσκουν ενδιαφέρον και προσωπικό νόημα στη μάθηση. Μια απλή καταγραφή των προγραμμάτων σε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα των ΚΕΑ, δεν σημαίνει υποστήριξη των προγραμμάτων και δεν εξασφαλίζει σε καμιά περίπτωση τη βιωσιμότητά τους!!!! Θα πρέπει να συνεχίσει το πολυεπίπεδο έργο των Υπευθύνων που έχει ξεκινήσει από το 1992 με ορατά πλέον τα αποτελέσματα στα σχολεία, τους μαθητές/τριες και την κοινωνία, να συνεχίσει η δια ζώσης επαφή των εκπαιδευτικών με τους Υπευθύνους στις Διευθύνσεις που συμβάλει καθοριστικά στην παροχή υποστήριξης, έμπνευσης, ενεργοποίησης, επιμόρφωσης, κλπ. Θα πρέπει να ιδρυθούν Γ ρ α φ ε ί α Ε κ π α ί δ ευ σ η ς γ ι α τ η ν Α ε ι φ ο ρ ί α (ΓΕΑ) σε σύνδεση με το οικείο ΚΕΑ (ως μέρη της ίδιας δομής), που θα λειτουργούν στην έδρα κάθε Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Έτσι θα μπορέσει να αξιοποιηθεί η αξιόλογη και εξειδικευμένη γνώση, αλλά και η εμπειρία συνεργασίας που έχουν με τα ΚΕΑ και με Φορείς, που δραστηριοποιούνται στην εκπαίδευση για την αειφορία, δήμους κ.ά. Εξάλλου δεν είναι πρακτικό, ούτε εφικτό οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί της τάξης που εκπονούν ένα Πρόγραμμα ΠΕ να τρέχουν σε ένα απομακρυσμένο ΚΕΑ, για ο,τι χρειάζονται στη διάρκεια εκπόνησης του, ενώ στις Δ/νσεις Εκπαίδευσης μεταβαίνουν τακτικά για διάφορα υπηρεσιακά θέματα, οπότε μπορούν εύκολα να απευθυνθούν στον υπεύθυνο, όπως και κάνουν, αλλά και ο ίδιος ο Υπεύθυνος επισκέπτεται τα σχολεία σε αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους. ● Στο νομοσχέδιο για τις νέες δομές δεν υπάρχει καμιά μέριμνα να αξιοποιηθεί η πολύτιμη γνώση και εμπειρία των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής σε θέματα εκπαίδευσης για την αειφορία. Η εδραιωμένη συνεργασία των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής χρόνια τώρα με τα ΚΠΕ, καθώς και με Πανεπιστημιακά ιδρύματα, φορείς, δήμους, περιβαλλοντικές οργανώσεις κ.ά., οι γνώσεις και η εμπειρία τους ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΙΜΟΔΟΤΗΘΕΙ από το Υπουργείο, ώστε να μπορούν κατά προτεραιότητα να απορροφηθούν στα ΚΕΑ προς όφελος των εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών -στην περίπτωση που δεν ιδρυθούν Γραφέια Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΓΕΑ) στις Δ/νσεις Εκπαίδευσης. Η εμπειρία τους θα είναι ιδιαίτερα πολύτιμη για τα ΚΕΑ, που από εδώ και πέρα θα έχουν να διαχειριστούν και τα χιλιάδες προγράμματα Περιβαλλοντικής και λοιπών Σχολικών δραστηριοτήτων, που ήταν έργο των Υπευθύνων. ● Το νομοσχέδιο για τις νέες Δομές όχι μόνο καταργεί τις θέσεις των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής, αλλά καθιστά και αδύνατη την επί ίσοις όροις διεκδίκηση των θέσεων στα ΚΕΑ σε σχέση με τους υπόλοιπους συναδέλφους, αφού σύμφωνα με όσα ορίζει η υπηρεσία σε θέση Υπευθύνου Περιβαλλοντικής ΔΕΝ προσμετράται ως διδακτική, ενώ στα ΚΠΕ προσμετράται και για τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας!!! Το νομοσχέδιο δεν αναγνωρίζει το έργο των Υπευθύνων ως διδακτικό παρά μόνο 2 έτη, ενώ από την άλλη «αναγνωρίζει» το αντίστοιχο έργο που προσφέρουν οι συνάδελφοι στα ΚΠΕ ως διδακτική υπηρεσία και δη και ως «διδακτική στην σχολική τάξη». Για πρώτη φορά γίνεται διάκριση: διδακτικά έτη σε σχολική τάξη και διδακτικά εκτός σχολικής τάξης σε ΚΠΕ!!! Αν το ήξεραν και οι Υπεύθυνοι θα επέλεγαν να πάνε σε ΚΠΕ και όχι Υπεύθυνοι. Είναι ισοτιμία αυτή η μεταχείριση; Η εν λόγω διάκριση έγινε στα πλαίσια της Δημοκρατίας, της Δικαιοσύνης, της Ισονομίας ή στα πλαίσια σκοπιμοτήτων; Για τους παραπάνω λόγους καλούμε να μεριμνήσετε για την αποκατάσταση αυτής της αδικίας. Η συνεισφορά στο διδακτικό έργο των Υπευθύνων δεν μπορεί να διαφοροποιείται κατ’ εξαίρεση γι’ αυτούς! ● Στο νομοσχέδιο για τις νέες Δομές η Διδακτική υπηρεσία υπό την ιδιότητα του Υπευθύνου Περιβαλλοντικής και Σχολικών Δραστηριοτήτων αποτιμάται μόνο με 1 μονάδα για κάθε έτος και έως 2 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο!!! Καταργεί ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ την προσμέτρηση της υπηρεσίας σε θέση Υπευθύνου Περιβαλλοντικής και Σ.Δ. ως διδακτική παρά μόνο για 2 έτη, ενώ η εγκύκλιος του 2012 (Υ.Α: 92998/Γ7/10-8-2012, άρθρο 12, σελ.23) βάσει της οποίας έγινε η επιλογή και τοποθέτηση τους στην εν λόγω θέση ανάφερε ρητά ότι τα έτη αυτά προσμετρούνται ως διδακτικά. Επιπλέον ΔΕΝ προσμετρά και ως διοικητική εμπειρία παρά μόνο 1 μόριο την άσκηση καθηκόντων σε θέση Υπευθύνου Περιβαλλοντικής, ενώ η εγκύκλιος του 2012 βάσει της οποίας έγινε η επιλογή και τοποθέτηση ανάφερε ρητά την προσμέτρηση των ετών υπηρεσίας στη θέση ως διοικητική-καθοδηγητική εμπειρία (Υ.Α: 92998/Γ7/10-8-2012, άρθρο 12). Είναι νόμιμο, ηθικό και δίκαιο να μοριοδοτηθεί συνολικά το έργο των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής και Σχολικών Δραστηριοτήτων ως διδακτικό. Το ανώτατο όριο των 2 ετών προσμέτρησης ως διδακτική υπηρεσία της θητείας στη θέση Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ανεξαρτήτως χρόνων υπηρέτησης, είναι αν μη τι άλλο «τιμωρητικό» για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στις Δ/νσεις Εκπ/σης στην εν λόγω θέση. Πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν ότι στον νόμο του 2012 (Υ.Α: 92998/Γ7/10-8-2012, άρθρο 12, σελ.23), βάσει του οποίου έγινε η επιλογή των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής και Σχολικών Δραστηριοτήτων, η θητεία στη θέση τους λογιζόταν ως διδακτική.Οι υποψήφιοι γι’ αυτή τη θέση γνώριζαν εκ προοιμίου αυτό το δεδομένο. Πρόκειται για μία διάταξη που ελέγχεται ηθικά, χρήζει δικαστικού ελέγχου για να εξεταστεί η νομική της εγκυρότητα και επιτρέπει ερμηνείες που τις προσδίδουν χαρακτήρα σκοπιμότητας και εμπάθειας εις βάρος συγκεκριμένης ομάδας εκπαιδευτικών, των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής και Σ.Δ. αναγκάζοντάς τους να διεκδικήσουν δικαστικά τα μόρια που τόσο άδικα τους αφαιρεί. Στοχευμένα και με περισσή ευκολία το νομοσχέδιο για τις νέες Δομές «καρατομεί» την υπηρεσία και το πολυσήμαντο έργο που προσέφεραν τόσα χρόνια οι Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Αγωγής, οι οποίοι όχι μόνο στήριζαν τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς, αλλά συμμετείχαν οι ίδιοι σε μια ποικιλία δράσεων που πραγματοποιούνταν σε σχολικές τάξεις ή με σχολικές τάξεις προσφέροντας εκπαιδευτικό και διδακτικό έργο. Με διδασκαλία σε σχολικές τάξεις, στο πεδίο, σε περιβαλλοντικά μονοπάτια, σε περιβαλλοντικές δράσεις με Φορείς ή δήμους, σε σεμινάρια-ημερίδες, σε ΚΠΕ κ.ά. Στο «Νέο σχολείο», το σχολείο που είναι υποτίθεται ανοιχτό στον έξω κόσμο και στην κοινωνία, είναι απαραίτητη η διδακτική παρουσία μέσα στους 4 τοίχους της σχολικής τάξης για να θεωρηθεί το έργο ως διδακτικό; Οι Υπεύθυνοι με την προσωπική παρουσία τους στα σχολεία, εισήγαγαν και εισάγουν επιμορφώσεις σε μαθητές, περιβαλλοντικά προγράμματα φορέων & ΜΚΟ, οργανώνουν αλλά και παίρνουν μέρος σε δράσεις που υλοποιούνται στα σχολεία με δήμους, δενδροφυτεύσεις με μαθητές, καθαρισμούς, υιοθεσίες πάρκων, μαθητικά φεστιβάλ παρουσίασης των προγραμμάτων, μαθητικά συνέδρια κ.α. Το νομοσχέδιο για τις νέες Δομές ΔΕΝ αναγνωρίζει την προσφορά αυτού του έργου ως διδακτική υπηρεσία, ενώ αναγνωρίζονταν δια νόμου μέχρι σήμερα και ενώ αναγνωρίστηκε και στους κατόχους της ίδιας θέσης που επιλέχτηκαν ως στελέχη εκπαίδευσης στις τελευταίες επιλογές διευθυντών, δημιουργώντας κατά αυτόν τον τρόπο δυο μέτρα και δυο σταθμά για θητείες ίδιων θέσεων και ίδιων χρόνων. Άλλωστε η παρουσία των Υπευθύνων ΠΕ στα σχολεία αποδεικνύεται ακόμα από το ίδιο το καθηκοντολόγιό τους, αφού σύμφωνα με αυτό, τις 3 ήμερες της εβδομάδας βρίσκονται στα σχολεία για δράσεις και τις 2 μόνο στο Γραφείο τους για διοικητικό έργο. ▪ Το πλαφόν των διδακτικών ετών σε σχολική τάξη θα πρέπει να αρθεί. Να μην καταπατηθεί το κεκτημένο δικαίωμα των Υπευθύνων από το 2012 να προσμετρηθεί και να μοριοδοτηθεί συνολικά η υπηρεσία τους στη θέση Υπευθύνου ως διδακτική, για όλα τα χρόνια θητείας τους και να πριμοδοτηθεί, ώστε να μπορέσουν να διεκδικήσουν επί ίσοις όροις θέση σε ΚΕΑ. Η εδραιωμένη συνεργασία με τα ΚΠΕ που έχουν οι Υπεύθυνοι από τα τόσα χρόνια μεταξύ τους συνεργασίας και η εμπειρία & γνώση τους θα είναι πολύτιμη για τα ΚΕΑ, που από εδώ και πέρα θα έχουν να διαχειριστούν και τα χιλιάδες προγράμματα Περιβαλλοντικής και λοιπών Σχολικών δραστηριοτήτων, που ήταν έργο των Υπευθύνων. Διφορούμενο σημείο: «Άρθρο 02 – Ορισμοί Εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις του παρόντος Μέρους, για την εφαρμογή του νοούνται ως: στ) Διδακτική υπηρεσία: εε) η υπηρεσία υπό την ιδιότητα του … του Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή αγωγής υγείας ή πολιτιστικών θεμάτων ή Σχολικών Δραστηριοτήτων σε Διεύθυνση Εκπαίδευσης και «Άρθρο 24 - Αποτίμηση κριτήριων επιλογής 3. Το κριτήριο της διοικητικής και διδακτικής εμπειρίας …β) Διδακτική εμπειρία… ββ) Διδακτική υπηρεσία υπό την ιδιότητα του… Υπευθύνου ΠΕ… 1 μονάδα για κάθε έτος και έως 2 μονάδες κατ ανώτατο όριο. Άλλα προβληματικά σημεία στις Νέες Δομές - Ενώ καταργούνται οι Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, για τη στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ. συνιστώνται χίλιες εξήντα επτά (1.067) θέσεις προσωπικού!!!!!! - Η κατοχή Μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών και τίτλου διδασκαλείου εκπαίδευσης αξιολογείται μόνο με 4,5 μονάδες (Άρθρο 24), ενώ ο Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών: 3,5 μονάδες και ο Τίτλος Διδασκαλείου Εκπαίδευσης: 3 μονάδες. - Όλα τα μεταπτυχιακά μοριοδοτούνται το ίδιο, αν και δεν έχουν την ίδια χρονική διάρκεια (Μεταπττυχιακά ΑΕΙ, 2 ετών, θα έπρεπε να μοριοδοτούνται περισσότερο). - Μοριοδοτείται μόνο η γνώση ΤΠΕ Β επιπέδου, ενώ για κάποιους δεν ήταν εφικτό να την πραγματοποιήσουν π.χ. οι Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής δεν είχαν καν δικαίωμα καν να κάνουν αίτηση και να επιλεγούν για να το παρακολουθήσουν. Βασιλική Ιππέκη Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ/νσης Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης