Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 14 – Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων ΤεχνολογιώνΣχόλιο του χρήστη Κατερίνα Γλέζου | 24 Μαρτίου 2018, 20:49
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τα άρθρα 14 & 17 του νόμου «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» οδηγούν στην κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. (Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών) και την αντικατάστασή τους από ένα άτομο ανά διεύθυνση. Γιατί καταργείται ένας πετυχημένος θεσμός με αναγνωρισμένο αξιόλογο έργο τόσο στην υποστήριξη των σχολικών και διοικητικών μονάδων Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όσο και των ίδιων των εκπαιδευτικών; Είναι δυνατόν να συνεχίζεται η υποβάθμιση του ρόλου και της σημασίας της πληροφορικής στην εκπαίδευση στην Ελλάδα του 21ου αιώνα; Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. έχουν συμβάλει καθοριστικά στην ένταξη και αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας στην εκπαιδευτική διαδικασία, στην εύρυθμη λειτουργία των σχολικών εργαστηρίων και των σχολείων γενικότερα, τόσο σε επίπεδο τεχνικής υποστήριξης υπολογιστικών συστημάτων και δικτυακών υποδομών, όσο και σε επίπεδο επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε ψηφιακά εργαλεία. Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. πάντα αρωγοί στην προώθηση καινοτόμων δράσεων και στη διάδοση του ΕΛ/ΛΑΚ, διαθέτουν την τεχνογνωσία για την εγκατάσταση, λειτουργία και υποστήριξη ανοιχτών τεχνολογιών και έχουν να επιδείξουν πλούσιο έργο, αγάπη στο αντικείμενο, κατάθεση ψυχής. Εξέχον παράδειγμα αποτελεί το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Κυκλάδων, το οποίο σε συνεργασία με την Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση» (e-Δίκτυο-ΤΠΕ), έχει υλοποιήσει πληθώρα επιμορφωτικών σεμιναρίων από απόσταση, με σημαντικά θετικά αποτελέσματα στην ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και μάλιστα, στη δύσκολα προσβάσιμη νησιωτική Ελλάδα. Μεταξύ άλλων, η κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. θα οδηγήσει αναπόφευκτα στην ανάληψη της τεχνικής στήριξης από τον ιδιωτικό τομέα. Αντί να καταργηθούν, ο ρόλος των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. πρέπει να αναβαθμιστεί, να ενισχυθούν με προσωπικό αλλά και υλικοτεχνική υποδομή ώστε να εξακολουθήσουν να προσφέρουν απρόσκοπτα τις αναντικατάστατες υπηρεσίες τους.