Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 47 – Συλλογικός προγραμματισμός και ανατροφοδοτική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδωνΣχόλιο του χρήστη Αθανασιος Κονταξής | 24 Μαρτίου 2018, 21:37
ΝΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ Με την ευκαιρία του καθορισμού ρόλων (Σύλλογοι Διδασκόντων, Διευθυντές, ΠΕΚΕΣ κλπ) θα πρέπει για πρώτη φορά να γίνει αναφορά στην ανάγκη καθορισμού ουσιαστικού ρόλου των μαθητών με κύριο στόχο να αλλάξει η ημερήσια διάταξη των μαθητικών κοινοτήτων των οποίων η δράση έχει απαξιωθεί, σε κυρίαρχους δικούς τους τομείς πχ πολιτιστικές εκδηλώσεις, περιεχόμενα θεματικής βδομάδας, Ζώνες Δημιουργικών Δραστηριοτήτων κλπ Υπάρχει διεθνώς ένα κίνημα απόδοσης ρόλων και αρμοδιοτήτων στους μαθητές ως μέσο βελτίωσης της συμπεριφοράς τους και των ακαδημαϊκών τους επιδόσεων (Students' Voice) Ενδεικτικά δείτε το πρόγραμμα Getting it right for every child στη σελίδα http://www.gov.scot/Topics/People/Young-People/gettingitright και ενημερωτικά φυλλάδια και οδηγό του Προγράμματος http://www.gov.scot/Topics/People/Young-People/gettingitright/publications Επίσης είναι απαραίτητο να υπάρξουν ετήσιες συνεδριάσεις μαθητικών κοινοτήτων με θέμα βελτίωση της ζωής στο σχολείο. Δείτε σχετική θεωρητική υποστήριξη http://www.ascd.org/publications/books/109103e4/chapters/Amplifying-Student-Voice.aspx Επίσης, ο Συνήγορος του Πολίτη έχει αναδείξει παλαιότερα το θέμα http://users.sch.gr/kontaxis/paidagogika/091118synigorospaidiou.htm Επιπλέον, προβλέπεται και στον Ευρωπαϊκό Οδηγό για τον περιορισμό της σχολικής διαρροής (ο οποίος χρειάζεται ωστόσο κριτική προσέγγιση) Ευρωπαϊκό Οδηγό για την υποστήριξη σχολείων και μαθητών http://users.sch.gr/kontaxis/paidagogika/1704SocialEurGuide.htm