Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 09 – Στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ.Σχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Άννα | 24 Μαρτίου 2018, 22:53
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
»γ) Εκπαιδευτικών όλων των κλάδων που υπηρετούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με εξειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό: εκατόν σαράντα (140) θέσεις.» Επισημάνσεις: 1. Ο αριθμός Συμβούλων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού που θα στελεχώσουν τα ΚΕΣΥ είναι ανεπαρκής. 2. Στο νομοσχέδιο διαφαίνεται το σκεπτικό να καλυφθούν οι θέσεις από το μόνιμο προσωπικό που πήρε απόσπαση και στελέχωνε έως σήμερα τα ΚΕΣΥΠ λόγω του ότι δεν υπήρχαν παλαιότερα αρκετοί εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακές σπουδές στον Σ.Ε.Π. ή/και δεν μπορούσαν να συμμετέχουν στις διαδικασίες πρόσληψης αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακή ειδίκευση στη ''Συμβουλευτική & Επαγγελματικό Προσανατολισμό''. Κατάλληλοι για τη στελέχωση της δομής των ΚΕΣΥ είναι πτυχιούχοι αμιγώς παιδαγωγικών- καθηγητικών τμημάτων και σχολών Κοινωνικών Επιστημών (βλ ειδικότητα ΕΕΠ ΠΕ22-Επαγγελματικών Συμβούλων, Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας ΣΔΕ κ.α.) με μεταπτυχιακή ειδίκευση στη Συμβουλευτική Επαγγελματικού Προσανατολισμού και όχι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που πριν χρόνια πήραν απόσπαση στα ΓΡΑΣΕΠ/ΚΕΣΥΠ χωρίς μεταπτυχιακή ειδίκευση ως απαραίτητο τυπικό προσόν. Το ότι πολλοί εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων έτυχαν της παρακολούθησης για προσωπικούς τους λόγους κάποιων ολιγόμηνων προγραμμάτων εξειδίκευσης ή επιμόρφωσης στον επαγγελματικό προσανατολισμό, δεν σημαίνει ότι είναι κατάλληλοι για θέσεις Συμβούλων σε δημόσιους/κρατικούς φορείς αφού οι πλειοψηφία αυτών δεν διαθέτει μεταπτυχιακή ειδίκευση στον κλάδο. Τα ΚΡΙΤΗΡΙΑ που έχουν οριστεί σε λοιπές δομές (πχ Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας όπου εργάζονται Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας και στα ειδικά σχολεία όπου εργάζονται οι ΠΕ22) θα πρέπει να ισχύσουν και στα ΚΕΣΥ. Τα κριτήρια πρέπει να είναι ενιαία για όλες τις εκπαιδευτικές δομές υποστήριξης (ΣΔΕ, Ειδική Αγωγή, ΚΕΣΥ) της χώρας και να μην διαφοροποιούνται. Τα κριτήρια πρέπει να οριστούν στις βάσεις των απαιτούμενων προσόντων των ΠΕ22-Επαγγελματικών Σύμβουλων και των Συμβούλων Σταδιοδρομίας ΣΔΕ, ως οι πλέον αρμόδιοι και κατάλληλοι για παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών επαγγελματικού προσανατολισμού, με τυπικά προσόντα και επαγγελματική εμπειρία. Αξιοποιήστε στα ΚΕΣΥ τον ήδη θεσμοθετημένο κλάδο των ΠΕ22 Επαγγελματικών Συμβούλων του ΕΕΠ που διαθέτει μεταπτυχιακή ειδίκευση στη Συμβουλευτική & Επαγγελματικό Προσανατολισμό. Πολλοί εκ των ΠΕ22 διαθέτουν επιπρόσθετη εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή/Σχολική Ψυχολογία και μπορούν να παρέχουν συμβουλευτικές υπηρεσίες σε μαθητές με/χωρίς μαθησιακές δυσκολίες, πολυεπίπεδα. ΠΕ22 Επαγγελματικών Συμβούλων Σύμβουλοι ΣΔΕ