Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 14 – Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων ΤεχνολογιώνΣχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Βιολιντζής | 25 Μαρτίου 2018, 10:50
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σαν εκπαιδευτικός της Πληροφορικής Επιστήμης αλλά και σαν μάχιμος εκπαιδευτικός της τάξης για αρκετά έτη στην δημόσια και όχι μόνο εκπαίδευση σας προτείνω όχι την κατάργηση αλλά την επαναστελέχωση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. (Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών) ανά νομό με ταυτόχρονη αύξηση του αριθμού των θέσεων σε αυτά. Ο σημαντικός και επιτυχημένος ρόλος των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., όχι μόνο στην τεχνική υποστήριξη των σχολείων αλλά και στα ευρύτερα καθήκοντά τους (επιμορφώσεις, αδιάκοπη υποστήριξη σε όλες ανεξαιρέτως τις δομές εκπαίδευσης), είναι ευρέως αποδεκτός και τεκμηριώνεται τόσο με ποιοτικά στοιχεία - όπως η συντριπτική πλειοψηφία των απόψεων των στελεχών και των εκπαιδευτικών των σχολείων - όσο και με ποσοτικά. Σας καλώ να ανατρέξτε στα πάνω από 800 σχόλια που έχουν κατατεθεί στο παρόν άρθρο και μέχρι αυτή τη στιγμή: http://www.opengov.gr/ypepth/?p=3859#comments , καθώς και στα τεχνικά δελτία όλων των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ ανά την Ελλάδα, μελετώντας με προσοχή όλα τα στατιστικά στοιχεία, όπως αριθμοί δελτίων, ταχύτητα και βαθμός διεκπεραίωσης κλπ. Εξάλλου, αν και οι πληροφορικές ανάγκες των σχολείων συνεχώς αυξάνονται και οι εφαρμογές της Πληροφορικής Επιστήμης και των Νέων Τεχνολογιών (όπως ο προγραμματισμός, η αλγοριθμική σκέψη, οι τεχνολογίες της ρομποτικής, τα web 2.0 ή web 3.0 εργαλεία κ.ά.) επανασχεδιάζονται, ώστε να εισαχθούν συστηματικά και με επιτυχία σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, η άποψη ότι ο καθηγητής Πληροφορικής ή ο Σύλλογος Διδασκόντων της σχολικής μονάδας γενικότερα του σχολείου μπορεί να ανταπεξέλθει καθολικά σε αυτό το ρόλο δεν ισχύει, για τους παρακάτω λόγους. Πρωτίστως, δεν διαθέτει τον απαραίτητο χρόνο. Με βάση τις τελευταίες μελέτες του ΟΟΣΑ οι Έλληνες εκπαιδευτικοί αποτελούν τον πιο σκληρά εργαζόμενο εκπαιδευτικό και συνάμα με τις χαμηλότερες απολαβές στην Ευρώπη. Παράλληλα, ο συνολικός χρόνος που περνούν οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο στην Ελλάδα είναι σημαντικά μεγαλύτερος του διεθνούς μέσου όρου (1.170 ώρες έναντι 1.030, πηγή: https://webgate.ec.europa.eu/fpfis/mwikis/eurydice/images/e/eb/Instruction_Time_2016_17.pdf). Συνάμα, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί μετά την αποχώρησή τους από το σχολείο επιφορτίζονται με μεγαλύτερο φόρτο εργασίας σε όρους προετοιμασίας, διόρθωσης γραπτών και εργασιών, σχεδιασμού και εκπόνησης καινοτόμων δράσεων ή και ευρωπαϊκών προγραμμάτων, εξαιτίας της ενασχόλησής τους με μη σχετικά με τα αντικείμενα της διδασκαλίας τους καθήκοντα (όπως γραμματειακή υποστήριξη, επισκευές και γενικότερη συντήρηση υλικοτεχνικού εξοπλισμού του σχολείου, υποστήριξη myschool κλπ) κατά την παραμονή τους σε αυτό. Συνακόλουθα, η μισθολογική απαξίωση αποτελεί ένα γεγονός που αυξάνει καθημερινά το επαγγελματικό τους άγχος, καθώς όποιον μισθολογικό δείκτη και αν επιλέξει κανείς, προκύπτει περίτρανα ότι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί κατατάσσονται στους αμειβόμενους με τις μικρότερες απολαβές σε όλη ανεξαιρέτως την ευρωπαϊκή κοινότητα (πηγή: https://europa.eu/european-union/index_en). Ενδεικτικά, μόνο για τη χρονιά 2017-18 το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Κυκλάδων επιμορφώνει εθελοντικά και εντελώς δωρεάν μέσω του δικτύου etwinning, 4.500 εκπαιδευτικούς από όλη την Ελλάδα. Αντίστοιχες επιμορφώσεις για εκπαιδευτικούς υλοποιούν και αρκετά Πανεπιστήμια με τη διαφορά ότι απαιτείται η καταβολή διδάκτρων. Δυστυχώς, η προτεινόμενη κατάργηση ουσιαστικά της δομής των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και η αντικατάστασή της με την στελέχωση των νεοσύστατων τμημάτων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών των Διευθύνσεων με μόνο 2 αποσπασμένους εκπαιδευτικούς, θα έχει ως συνέπεια την σημαντικότατη υποβάθμιση της παρεχόμενης υποστήριξης στις σχολικές μονάδες την ίδια στιγμή που οι ανάγκες των σχολείων σε τεχνολογική υποστήριξη αυξάνονται και μαζί με αυτές και τα τεχνικά προβλήματα. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι η δομή που προτείνεται δεν θα μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις αυτές και θα οδηγήσει σε συνολική υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου. Υπάρχουν συνολικά 14.875 σχολικές μονάδες κατανεμημένες σε 120 διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, και με ένα πρόχειρο υπολογισμό προκύπτει η αναλογία ενός τεχνικού ανά 124 σχολεία. Τέλος, τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. είναι η μοναδική υπηρεσία για την οποία υπάρχουν και ποσοτικά δεδομένα για το έργο της. Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία από το σύστημα helpdesk (στο οποίο καταγράφεται μόνο ένα κλάσμα των εργασιών των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.) για το έτος 2016-17 κατά μέσο όρο καταγράφτηκαν (πηγή: http://dide.kyk.sch.gr/plinetky/): – Επιτόπιες επισκέψεις: 0.682 / ημέρα, 3.5 επισκέψεις την εβδομάδα – Επισκευές/Ενέργειες από το γραφείο: 6.2 / ημέρα Ας σημειωθεί ότι τα παραπάνω είναι μόνο τα καταγεγραμμένα προβλήματα προς επίλυση. Πάρα πολλές εργασίες δεν καταχωρίζονται στη σχετική πλατφόρμα, είτε διότι δεν εμπίπτουν σε κάποιες από τις υπάρχουσες κατηγορίες, είτε από κεκτημένη ταχύτητα . Συμπερασματικά και με βάση τα όσα αναφέρθηκαν προτείνετε να διατηρηθεί η υπάρχουσα δομή των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. με ταυτόχρονη αναβάθμιση του ρόλου της και να ενισχυθεί η στελέχωσή τους με επιπλέον προσωπικό, ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα το έργο τους και να διατηρηθεί η ποιότητα του έργου που προσφέρουν καθημερινά στην εκπαιδευτική σχολική κοινότητα, είτε σε επίπεδο σχολικών μονάδων ή και συναφών δομών εκπαίδευσης, σε υψηλά επίπεδα.