Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Αποστολή και αρμοδιότητες των Κ.Ε.Σ.Υ.Σχόλιο του χρήστη ΣΤΑΜΑΤΙΑ ΓΚΟΥΝΤΑ | 25 Μαρτίου 2018, 13:43
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η υποχρεωτική εκπαίδευση, πλέον, θα ξεκινάει από 4 ετών χωρίς να έχει γίνει καμία πρόβλεψη, τουλάχιστον στο παρόν νομοσχέδιο, για την πρόληψη και την έγκαιρη παρέμβαση στα ελλείμματα στη βαθιά δομή του λόγου. Η μη έγκαιρη ανίχνευση και παρέμβαση από λογοθεραπευτή, μπορεί να δημιουργήσει δευτερογενώς διάφορα προβλήματα τόσο στο παιδί όσο και στην λειτουργία της τάξης και κατ΄ επέκταση στη μαθησιακή διαδικασία μέσα στο νηπιαγωγείο. Επιπροσθέτως, μέσω της πρόληψης προλαμβάνουμε την εδραίωση προβλημάτων λόγου, συμπεριφοράς, μάθησης τα οποία εφόσον δεν αντιμετωπιστούν έγκαιρα θα λειτουργήσουν πολλαπλασιαστικά και θα συνεχιστούν σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Η συμμετοχή του λογοθεραπευτή στην πρώιμη ανίχνευση και έγκαιρη υποστήριξη είναι ουσιώδης και πολλαπλασιάζει τα οφέλη για το παιδί, το σχολείο, το υπουργείο παιδείας, την οικογένεια συμβάλλοντας, επίσης, και στην εξοικονόμηση πόρων. Η πρόληψη είναι αδιαμφισβήτητα πολύ σημαντική. Ο λογοθεραπευτής είναι αυτός που αξιολογεί τα αίτια γλωσσικών κενών και ελλείψεων σε μαθητές με ειδική γλωσσική διαταραχή, αλλόγλωσσους μαθητές, μαθητές με βαρηκοΐα, κινητικές δυσκολίες στην ομιλία και σε μαθητές με προβλήματα στη ροή του λόγου κ.α. Οι εξειδικευμένες και πρακτικές οδηγίες που ακολουθούν την αξιολόγηση και παρέχονται από τον λογοθεραπευτή για τον τρόπο αντιμετώπισης και εξέτασης στο σχολείο δ ι ε υ κ ο λ ύ ν ο υ ν τον εκπαιδευτικό και ε ν τ ά σ σ ο υ ν ευκολότερα το μαθητή στην εκπαιδευτική διαδικασία . Η ειδικότητα του Λογοθεραπευτή απουσιάζει από την τυπική εκπαίδευση και προβλέπεται ένας πολύ μικρός αριθμός στα ΚΕΣΥ, χωρίς να αξιοποιείται η γνώση του υπέρ των εκπαιδευτικών και των μαθητών όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες πχ. Καναδά. Ο λογοθεραπευτής έχει θεσμικό και επιστημονικό ρόλο στην αξιολόγηση και υποστήριξη των μαθητών με διαταραχές στον προφορικό και γραπτό λόγο, ένας ρόλος που ακυρώνεται εν μέρη με την προτεινόμενη νομοθεσία. Γνώμονας όλων θα πρέπει να είναι η καλύτερη ένταξη, εξέλιξη και εκπαίδευση των μαθητών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.