Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 05 – Στελέχωση των ΠΕ.Κ.Ε.Σ.Σχόλιο του χρήστη Γιάννης Θ. | 25 Μαρτίου 2018, 15:08
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Για μια ακόμη φορά φαίνεται η διάθεση για συμπύκνωση αρμοδιοτήτων και διεκπεραίωση μεγάλου όγκου έργου από ελάχιστο προσωπικό. Είναι αναγκαίο να διασφαλιστούν εξαρχής δύο διαφορετικές θέσεις Οργανωτικών Συντονιστών για κάθε βαθμίδα μαζί με τους αντίστοιχους Αναπληρωτές τους, καθώς δεν επαρκεί μόνο ένα άτομο για ανταποκριθεί ταυτόχρονα σε ζητήματα που αφορούν και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης.Ανοίγει πολύ η περιοχή ευθύνης για έναν Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου με αποτέλεσμα να μην είναι λειτουργικό και να δημιουργηθούν πρακτικές δυσκολίες για το συντονισμό που υποτίθεται πως πρέπει να κάνει. Ειδικότερα αυτό θα επηρεάσει αρνητικά το έργου του Συντονιστή στα μεγάλα αστικά κέντρα. Η περιγραφή του έργου που καλείται να αναλάβει ο συντονιστής εκπαιδευτικού έργου δεν μπορεί να εφαρμοστεί με επιτυχία τόσο λόγω του ευρέος φάσματος των αρμοδιοτήτων όσο και των πραγματικών συνθηκών του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος (κενά σε σχολεία, προβληματικά σχολικά εγχειρίδια - Α.Π., έλλειψη ουσιαστικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών κ.ά.). Θα έπρεπε να παραδειγματιστούμε από τη μέχρι τώρα λειτουργία του θεσμού του σχολικού συμβούλου ΕΑΕ, ο οποίος δε μπόρεσε να ανταπεξέλθει στα παιδαγωγικά του καθήκοντα ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα. Η μη αναφορά σε συγκεκριμένο ΠΕ, όπως συμβαίνει με τις υπόλοιπες περιπτώσεις Συντονιστών, θέτει εύλογα το ερώτημα για το ποιος μπορεί να στελεχώσει την εν λόγω θέση. Θα μπορεί για παράδειγμα να αναλάβει θέση συντονιστή οποιοσδήποτε κλάδος ασχέτως βαθμίδας και γνωστικού αντικειμένου; Η ανάληψη ενός τέτοιου έργου από άτομο χωρίς σπουδές ΕΑΕ (βασικό πτυχίο, διδακτορικό- μεταπτυχιακό, μετεκπαίδευση), παράλληλα με μη επαρκή εργασιακή- διδακτική προϋπηρεσία σε δομές ΕΑΕ, σε συνδυασμό με τις προαναφερθείσες συνθήκες στην εκπαίδευση, δεν μπορεί παρά να καταλήξει σε αποτυχία.