Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 14 – Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων ΤεχνολογιώνΣχόλιο του χρήστη Βαγγέλης Ηλιάδης | 25 Μαρτίου 2018, 17:05
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Από την μέχρι τώρα εμπειρία μου ως εκπαιδευτικός σε μεγάλες σχολικές μονάδες της Αθήνας, των Κυκλάδων και μετέπειτα (έως σήμερα) ως διευθυντής σε σχολική μονάδα μικρού νησιού των Δωδεκανήσων, εκτιμώ ότι ο διαφαινόμενος περιορισμός των δραστηριοτήτων των ΚΕΠΛΗΝΕΤ, μόνο προβλήματα μπορεί να φέρει. Στο σημερινό σχολείο η πληροφορική απαιτείται ως εργαλείο σε ολοένα και περισσότερα αντικείμενα αλλά και σε μεθόδους διδασκαλίας. Και ενώ το εκπαιδευτικά αναμενόμενο θα ήταν η επέκταση των αρμοδιοτήτων των ΚΕΠΛΗΝΕΤ, έρχεται ένα σχέδιο νόμου και σε προσγειώνει στην Ελληνική πραγματικότητα. Σε αφήνει χωρίς αμεσότητα στα τεχνικά προβλήματα του σχολείου σου, αλλά κυρίως αποθαρρύνει από κάθε διάθεση προσφοράς και δράσης, όταν σου παραθέτει ένα σύστημα δαιδαλώδες και γραφειοκρατικό στα πολλά προβλήματα της κάθε σχολικής δράσης που εξαρτώνται από τις Νέες Τεχνολογίες. Ήδη η αφαίρεση των τριών ωρών προετοιμασίας, στο ωρολόγιο πρόγραμα από τα εργαστήρια πληροφορικής και Φυσικών Επιστημών, προσέθεσαν μια επιπλέον δυσκινησία σε κάθε συνάδελφο. Τώρα - πάλι με κριτήρια οριζόντια, αριθμητικά και καθόλου παιδαγωγικά - έρχεται η ουσιαστική κατάργηση του θεσμού των ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Γνωρίζοντας τις δράσεις πολλών τέτοιων κέντρων και των ανθρώπων που τα πλαισιώνουν σε διάφορα μέρη της χώρας μας, οφείλω να πω ότι θα έπρεπε να στελεχωθούν με διπλάσιο αριθμό ατόμων από αυτόν που ήδη έχουν. Και όχι να αφήνεται μόνο ένας τυπικά υπεύθυνος, ανήμπορος να ανταπεξέλθει στο πλήθος των τεχνικών ζητημάτων που αντιμετωπίζουν τα σχολεία μας. Για παράδειγμα στις Κυκλάδες οι δράσεις επιμόρφωσης εκπαιδευτικών των απομακρυσμένων νησιών των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου (μέσω των ΚΕΠΛΗΝΕΤ), υποκαθιστά την επιμόρφωση που το υπουργείο όφειλε να προσφέρει. Παράλληλα δράσεις όπως η επιμόρφωση στις ΤΠΕ, η πλατφόρμα Moodle, τα προγράμματα E-twinning κλπ, προσφέρονται ελεύθερα σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς που δεν έχουν πρόσβαση σε επιμορφώσεις, βοηθώντας τους σημαντικά στο εκπαιδευτικό τους έργο. Εαν το Υπουργείο επιθυμεί ουσιαστικότερη διαβούλευση, ας συντάξει και υποβάλει ένα ερωτηματολόγιο στους διευθυντές των σχολείων ή/και στους εκπαιδευτικούς, για να λάβει επώνυμες απαντήσεις ως προς τη χρησιμότητα των ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Ελπίζω ότι οι συντάκτες του Σχεδίου Νόμου, θα σκύψουν πραγματικά πάνω από το πρόβλημα που προτίθενται να δημιουργήσουν και ο Υπουργός να μην αφήσει στην τύχη έναν αποδεδειγμένα τόσο χρήσιμο θεσμό.