• Σχόλιο του χρήστη 'Γρηγοριάδης, Καραγιάννης, Ορφανός, Σπανός' | 25 Μαρτίου 2018, 18:27

    Στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου με την καθιέρωση των Κ.Ε.Σ.Υ. η σχολική μονάδα δεν αντιμετωπίζεται ως ολότητα. Αν και με τη η σύσταση της δομής – που σωστά επιχειρείται η συλλογικότητα και ο συντονισμός των ενεργειών, χωρίς περιττές επικαλύψεις αρμοδιοτήτων- υπάρχει ο κίνδυνος να απολέσει τον παιδαγωγικό του ρόλο, γιατί απουσιάζει η παιδαγωγική διάσταση, ως ο συνεκτικός και συνδετικός ιστός που θα συμβάλλει στη διαμόρφωση ισχυρού παιδαγωγικού κλίματος στη σχολική κοινότητα. Όλα τα ζητήματα της ζωής του σχολείου (διδακτικά, μαθησιακά, σχέσεων, επικοινωνίας κ.ά.) έχουν κυρίαρχα παιδαγωγική διάσταση και με αυτή την έννοια είναι αρμοδιότητα των συντονιστών του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών των σχολείων. Σε αυτό το πλαίσιο η αποκλειστική παρουσία στη σύνθεσή του ΕΕΠ (ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών) χωρίς την συμμετοχή εκπαιδευτικών Γενικής Αγωγής μπορεί να οδηγήσει σε μονόπλευρες προσεγγίσεις με απουσία της συστημικής προσέγγισης. Οι παρεμβάσεις θα γίνονται με όρους προβλήματος, ψυχοπαθολογίας και μεταβίβασης ευθύνης στο μαθητή που έχει πρόβλημα, αγνοώντας το ιδιαίτερο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Η αναγνώριση του παιδαγωγικού ρόλου των ΚΕΣΥ για την αντιμετώπιση θεμάτων εκτός ειδικής αγωγής μπορεί να γίνει με την συμμετοχή εκπαιδευτικών αυξημένων προσόντων οι οποίοι γνωρίζουν την εκπαιδευτική πραγματικότητα και τις ανάγκες των σχολικών μονάδων και οι οποίοι θα είναι επιφορτισμένοι με την πραγματοποίηση αυτής της σύνδεσης. Άλλωστε και στα σημερινά Κε.Δ.Δ.Υ. στις παιδαγωγικές διαγνωστικές ομάδες συμμετέχουν εκπαιδευτικοί(δάσκαλοι/δασκάλες, καθηγητές/καθηγήτριες ΠΕ02) Γενικής Αγωγής. Σκοπός αυτών των προτάσεων αποτελεί η ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού ρόλου των ΚΕΣΥ σε ένα διεπιστημονικό πλαίσιο που όμως θα θέτει ως πρώτη προτεραιότητα την εκπαιδευτική πράξη και τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου κατά συνέπεια είναι αναγκαία η στελέχωση της δομής και με εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής Α/θμιας &Δευτεροβάθμιας.