Αρχική Μέντορας νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικούΚατά τη γνώμη σας ποιοι είναι οι λόγοι που συνθέτουν την αναγκαιότητα του θεσμού του μέντορα; Σε κάθε άλλη περίπτωση διατυπώστε τις σχετικές θέσεις και απόψεις σας.Σχόλιο του χρήστη ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΕΛΕΚΗΣ | 29 Νοεμβρίου 2010, 18:43
Στην ελληνική μυθολογία με το όνομα Μέντορας (Μέντωρ) ήταν γνωστά δύο πρόσωπα: Ο Μέντωρ ήταν ένα πρόσωπο της Οδύσσειας στο οποίο ο Οδυσσέας εμπιστεύθηκε «τα του οίκου του» όταν έφευγε για τον Τρωικό Πόλεμο. Τη μορφή του Μέντορα έπαιρνε η θεά Αθηνά σε πολλές περιστάσεις, όπως για να συνοδεύσει τον Τηλέμαχο στην Πύλο και στη Σπάρτη σε αναζήτηση του πατέρα του, ή για να προστρέξει σε βοήθεια του Οδυσσέα κατά τη «μνηστηροφονία», δηλαδή την εξόντωση των μνηστήρων της Πηνελόπης. Γιος του Ηρακλή από την Θεσπιάδα Ασωπίδα. Μεταφορική έννοια Ο Γάλλος συγγραφέας Φρανσουά Φενελόν, στο έργο του Les Aventures de Telemaque («Οι περιπέτειες του Τηλέμαχου», 1699) παρουσιάζει τον Μέντορα-Αθηνά να συνοδεύει τον Τηλέμαχο στο ταξίδι του, να του δίνει κατευθύνσεις με τη φιλική γνώμη του και να τον επαναφέρει τελικώς κοντά στον πατέρα του, τον Οδυσσέα. Με αυτό τον τρόπο, η λέξη «μέντορας» στη γαλλική, από αυτή σε άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες, και ως «μερικό» αντιδάνειο και στη νέα ελληνική, σημαίνει και γενικά τον σύμβουλο και φίλο που δρα ως πνευματικός οδηγός και καθοδηγητής. Στην αγγλική γλώσσα υπάρχουν και τα παράγωγα mentoring, mentorship, mentoree / mentee. Mε όποια ερμηνεία και αν το δει κανείς ο ΜΕΝΤΟΡΑΣ θα είναι ένας θεσμός που απλά θα υπάρχει ως μια υποστήριξη του εκπαιδευτικού. Δεν θα λύνει το πρόβλημα της ανυπαρξίας της Πολιτείας... και της ανικανότητας αυτού που διορίστηκε με έναν Γραπτό Διαγωνισμό ΑΣΕΠ, πέτυχε στα Παιδαγωγικά, χωρίς να είναι Παιδαγωγός, μπαίνει μέσα στην Αίθουσα και γίνεται Κυνηγός Ψυχών... Ποιός αλήθεια φταίει για τους 9.500 και πλέον ανθρώπους που θεωρούνται "εκπαιΔευτικοί" και δουλεύουν εδώ και 10 χρόνια τώρα στη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ΑΝΕΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ . Γιατί η Ελληνική Πολιτεία δεν υλοποιεί την υποχρέωση της ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΙ ΣΤΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΗΔΗ ΕΧΕΙ ΜΕΣΑ ΩΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ (9.500 δεν έχουν ΟΎΤΕ ΜΙΑ ΩΡΑ ΠΑΙΔΑΓΩΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ). Δεν αναφέρομαι στους ΦυσικοΜαθηματικούς και άλλους Εκπ/κούς. Αναφέρομαι σε καθηγητές που υποχρεωτικά θα έπρεπε να είχαν παιδαγωγικό και η Ελληνική Πολιτεία με παραθυράκια σε νόμους άφησε να διοριστούν και έδινε μέσα από τους ίδιους νόμους την υπόσχεση της οτι μελλοντικά θα τους περάσει παιδαγωγική κατάρτιση. Ποιοί είναι αυτοί; Κλάδοι ΠΕ19 & ΠΕ20 Πληροφορικής, ΠΕ.09 Οικονομολόγοι, ΠΕ10 Κοινωνιολόγοι, ΠΕ12 Μηχανικοί ΑΕΙ, ΠΕ13 Νομικοί, ΠΕ14 Ιατροί, Νοσηλευτές και Γεωπόνοι, ΠΕ17 Μηχανικοί ΤΕΙ, ΠΕ18 Πτυχιούχοι ΤΕΙ κ.αλ. ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ "ΜΠΗΚΑΝ¨ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ, ΧΩΡΙΣ ΤΑ ΠΛΗΡΗ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΟΡΙΖΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ 1566/1985 (ΠΤΥΧΙΟ+ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ) ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕΝΤΟΡΕΣ; O 1 ΣΤΟΥΣ 10 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΤΟΥ... ΔΕΝ ΜΙΛΑΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ... ΜΗΝ ΚΟΡΟΪΔΕΥΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΧΑΪΔΕΥΟΜΑΣΤΕ... ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΚΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ... ΜΕ ΕΝΤΟΝΗ ΤΗΝ ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΦΕΛΕΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εκπαιδευτικός Μηχανικός Ηλεκτρονικών & Μηχανικός Πληροφορικής Θεσσαλονίκη