Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 14 – Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων ΤεχνολογιώνΣχόλιο του χρήστη ΑΣΠΑΣΙΑ ΔΙΛΑΛΟΥ | 25 Μαρτίου 2018, 20:24
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πώς είναι δυνατόν να θέλουμε όλο και μεγαλύτερη υποδομή και εξοπλισμό ΤΠΕ στα σχολεία και να εξασθενούμε τους μηχανισμούς που θα τα στηρίξουν; Είμαι καθηγήτρια πληροφορικής στο 1ο Γυμνάσιο Αιγίου και υπεύθυνη των εργαστηρίων πληροφορικής. Το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. ήταν και είναι πάντα σύμβουλος και βοηθός μου στην επίλυση τεχνικών προβλημάτων που λογικά και αναπόφευκτα προκύπτουν: από τα μηχανήματα με MS-DOS το 1994, τη μεταφορά του εργαστηρίου πληροφορικής σε άλλο κτίριο το 1996, την εγκατάσταση και ρύθμιση νέων μηχανημάτων με Windows 95 το 1997, την υποστήριξη στην εγκατάσταση Ubuntu 9.04 LTSP το 2010 σε νέα μηχανήματα, την παροχή συμβουλών σχετικά με τα διαδραστικά συστήματα που εγκαταστάθηκαν σε αίθουσες διδασκαλίας, την αναβάθμιση των εργαστηρίων σε Ubuntu 10.04 το 2012 και λίγο πιο μετά σε 12.04 και τέλος το 2017 σε Ubuntu 16.04 MATE. Παράλληλα χρειάστηκαν αρκετές φορές συμβουλές για μικρά προβλήματα που συνήθως μέσω τηλεφώνου λύνονταν, όπως ρυθμίσεις στο δίκτυο, στο router κ.τ.λ. Εκτός όμως από την τεχνική υποστήριξη στο σχολείο μου, πρέπει να αναφέρω την πολύτιμη στήριξη του ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. σε διάφορες εκπαιδευτικές δράσεις που πραγματοποιούνται τα τελευταία χρόνια το νομό μας και έχουν γίνει θεσμός: το Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, το Grand Prix Φυσικών Επιστημών καθώς και πολλά σεμινάρια για Arduino, GeoGebra, Ubuntu, Joomla, προγραμματισμό κ.α. Το σχολείο μου και εγώ προσωπικά έχουμε πάρει μέρος σε πολλές από τις παραπάνω δράσεις που εμπλουτίζουν με τον καλύτερο τρόπο τη σχολική μας ζωή. Είναι ουτοπικό να πιστεύουμε ότι τα πράγματα δουλεύουν από μόνα τους. Αν δεν υπάρχει από πίσω μηχανισμός στήριξης αργά ή γρήγορα καταρρέουν. Τεχνικοί της αγοράς, με κόστος για τα σχολεία, μπορούν να λύσουν απλά προβλήματα (π.χ. επισκευή ενός μηχανήματος). Πιο σύνθετα, χωρίς να έχουν κεντρική αντίληψη των υποδομών των σχολείων θεωρώ ότι δεν είναι εύκολο να λύσουν. Το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. έχει δοκιμαστεί στο χρόνο. Γιατί να αποδυναμωθεί; Πώς είναι δυνατόν π.χ. ένα άτομο για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση να καλύψει τις ανάγκες των σχολείων, τη στιγμή που τώρα είναι ομάδα τεχνικών που τρέχει να προλάβει να επιλύσει τα τεχνικά αιτήματα; Γιατί τίθεται σαν προϋπόθεση η οργανική θέση στο νομό και τα χρόνια στην εκπαίδευση; Είναι μετρήσιμα κριτήρια, που όμως δεν έχουν σχέση με τις γνώσεις, την εμπειρία και την ικανότητα επίλυσης τεχνικών προβλημάτων. Επιθυμητές είναι οι αλλαγές όταν διορθώνουν “τα κακώς κείμενα” και όταν “κάτι καλό το κάνουν καλύτερο”. Αφού ο θεσμός των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. είναι αναμφισβήτητα πετυχημένος ας τον ενισχύσουμε αντί να τον καταργήσουμε. Ασπασία Διλάλου Καθηγήτρια Πληροφορικής 1ο Γυμνάσιο Αιγίου