Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 14 – Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων ΤεχνολογιώνΣχόλιο του χρήστη Κ. Κοεμτζίδου | 25 Μαρτίου 2018, 21:29
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Με δεδομένο ότι οι απαιτήσεις στην εκπαιδευτική πραγματικότητα τα τελευταία χρόνια αλλάζουν ραγδαία σε επίπεδο Νέων Τεχνολογιών, η ρύθμιση που προτείνει το νομοσχέδιο στο άρθρο 14 θεωρώ ότι αντί να υποστηρίξει θετικά την πορεία στην υλοποίηση ενός ανοικτού σχολείου, το οποίο συμπεριλαμβάνει την καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες, βάζει σημαντικά εμπόδια. Σήμερα ένα σχολείο στο οποίο εφαρμόζονται διδακτικές μέθοδοι, που χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες, και σε διεργασίες διοικητικές, αντιμετωπίζει πολλαπλά ζητήματα όπως: 1ον απαρχαιωμένος εξοπλισμός, ο οποίος απαιτεί συχνές συντηρήσεις. 2ον τα περισσότερα σχολεία είναι υποστελεχωμένα σε σχέση με καθηγητές πληροφορικής, οι οποίοι στην καλύτερη περίπτωση συμπληρώνουν ωράριο σε 2-3 σχολεία τουλάχιστον. Ιδιαίτερα στα Γενικά Λύκεια υπάρχει σημαντικό ζήτημα με δεδομένο το γεγονός ότι πολλές διαδικασίες που έχουν σχέση με την διεξαγωγή των Πανελληνίων εξετάσεων στηρίζονται στις νέες τεχνολογίες και όχι μόνον. Ως εκ τούτου δεν υπάρχει διαθέσιμος ειδικός για την άμεση επίλυση ανάλογων ζητημάτων στο εκάστοτε σχολείο. 3ον υπάρχουν πλέον πολλές διοικητικές και εκπαιδευτικές διαδικασίες, οι οποίες στηρίζονται σε πληροφοριακά συστήματα (Myschool, διάφορες υποστηρικτικές διοικητικές εφαρμογές, διαδραστικοί πίνακες, δίκτυα, γραμματειακή υποστήριξη, επισκευές και γενικότερη συντήρηση υλικοτεχνικού εξοπλισμού του σχολείου κλπ.) χωρίς όμως να υπάρχει ταυτόχρονα και το κατάλληλο προσωπικό να τις λειτουργήσει. Αναφέρω όλα τα προηγούμενα για να επισημάνω τον σημαντικό ρόλο των ΠΛΗΝΕΤ, οι οποίοι σε πολλά από τα παραπάνω ζητήματα προσφέρουν μέχρι σήμερα με άμεσο τρόπο λύσεις. Μάλιστα, θεωρώ ότι τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ ήδη με τη μορφή που είχαν, ήταν υποστελεχωμένα και θα έπρεπε να ενισχυθούν και όχι να συρρικνωθούν, όπως διαφαίνεται στο άρθρο 14. Θυμίζω ότι με τη σημερινή τους μορφή υποστηρίζουν σχολεία της πρωτοβάθμιας (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά), Δευτεροβάθμιας ( Ημερήσια και εσπερινά Γυμνάσια, Λύκεια , ΕΠΑΛ) και διάφορες διοικητικές υπηρεσίες που υπάγονται στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Επιπρόσθετα και λαμβάνοντας υπόψη το νέο οργανόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας που περιγράφεται στο ΠΔ18/2018, θεωρώ εσφαλμένη την επίβλεψη της νέας δομής από τη Διεύθυνση Υποστήριξης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία, γιατί το αντικείμενο των Υπευθύνων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών είναι σχετικό με τους επιχειρησιακούς στόχους της Διεύθυνσης Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Καινοτομίας. Για το λόγο αυτό προτείνω να διατηρηθεί ή αν είναι εφικτό να ενδυναμωθεί ο αριθμός των αποσπασμένων εκπαιδευτικών Πληροφορικής στη νέα δομή, ώστε να μπορεί να παράσχει την απαραίτητη τεχνική υποστήριξη και να διατηρηθεί η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών που προσφέρουν καθημερινά στις σχολικές μονάδες ή και σε άλλες δομές εκπαίδευσης.