Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 17 – Κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων και μεταβολές υπηρεσιών και υπηρεσιακών μονάδωνΣχόλιο του χρήστη Χαβαριώτη (ΠΕ04) | 25 Μαρτίου 2018, 21:50
Διαφωνώ με τη κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων. Είμαι Χημικός με οργανική θέση σε Λύκειο της Δυτικής Αττικής. Από το 2005 μέχρι σήμερα έχω γνωρίσει και συνεργαστεί με όλους τους (3) σχολικούς συμβούλους της ειδικότητάς μου (ΠΕ04) και μόνο θετικά σχόλια έχω να κάνω για το ήθος, τη μόρφωση και τον επαγγελματισμό τους. Στα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής μου καριέρας ο σχολικός σύμβουλος ήταν εκείνος που απαντούσε ακούραστα σε κάθε μου ερώτηση σχετικά με τις διδακτικές δυσκολίες που συναντούσα. Με τη προτροπή του έκανα μια δειγματική διδασκαλία στο σχολείο μου που την παρακολούθησαν πολλοί ακόμα συνάδερφοι. Και ο ίδιος ο σχολικός σύμβουλος τότε έκανε δειγματικές διδασκαλίες και βιωματικά σεμινάρια σε καθηγητές, μας μετέφερε δυσκολίες και παρανοήσεις μαθητών από τη δική του εμπειρία στη τάξη και από άλλους συναδέρφους που τις έχουν μοιραστεί μαζί του. Και στα επόμενα χρόνια που ακολούθησαν η επικοινωνία με τους σχολικούς συμβούλους ήταν συχνή και εποικοδομητική για μένα και δεν ήταν απλός ένας τίτλος. Ο ρόλος του σχολικού συμβούλου πέρα από το ρόλο του διευθυντή σχολικής μονάδας ήταν και για μένα μια πρόκληση, κάτι σαν στόχο στη καριέρα μου ώστε να πετύχω στο μέλλον. Οι σχολικοί σύμβουλοι όπως είπα βοηθούν τους καθηγητές στη διδακτική πράξη, οργανώνουν επιστημονικά συνέδρια και σεμινάρια σε τοπικό και εθνικό επίπεδο, συντονίζουν επιτροπές ή ακόμα προτείνουν θέματα στις πανελλαδικές εξετάσεις, μετέχουν ενεργά σε επιμορφώσεις ΠΕΚ, διατυπώνουν εμπεριστατωμένη άποψη στη πολιτική ηγεσία για την αναδιαμόρφωση του νέου Λυκείου και το σύστημα εισαγωγής στη τριτοβάθμια εκπαίδευση, για τον τρόπο επιλογής διευθυντών, για τις σχολικές βιβλιοθήκες, για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση ακόμα και για συνδικαλιστικά θέματα εκπροσωπώντας κάθε ειδικότητα. Ελπίζω να διατηρηθεί ο θεσμός του σχολικού συμβούλου για να αξιοποιούνται οι άνθρωποι που έχουν τις γνώσεις, την εμπειρία και κυρίως τη θέληση να βοηθούν τους καθηγητές στη διδασκαλία τους γιατί όσους έχω γνωρίσει αγαπούν την εκπαίδευση.