Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 14 – Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων ΤεχνολογιώνΣχόλιο του χρήστη Αγγελική Θεοδόση | 25 Μαρτίου 2018, 21:21
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. θα είναι επιζήμια για τα σχολεία και τις δομές της εκπαίδευσης. Για πολλά χρόνια τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. με το προσωπικό τους στέκονται αρωγοί σε όποιο δικτυακό πρόβλημα ή βλάβη στα εργαστήρια πληροφορικής, VBI κλπ, υπάρχει στα σχολεία. Το προσωπικό των Κέντρων είναι αξιολογημένο, καταρτισμένο και προσφέρει χωρίς κόστος υπηρεσίες στα σχολεία. Ποιος ο στόχος κατάργησης ενός επιτυχημένου θεσμού; Ποιος θα καλύψει τις ανάγκες των σχολικών μονάδων στη συνέχεια; Οι ιδιώτες και με ποιο κόστος; Με κριτήριο τα γεωγραφικά όρια τα σχολεία στον ίδιο νομό μπορεί να απέχουν δεκάδες χιλιόμετρα το ένα από το άλλο. Ο ένας τεχνικός θα πρέπει να καλύπτει ανάγκες ταυτόχρονα σε σχολεία που απέχουν πόσο μεταξύ τους; Ο δικτυακός έλεγχος μέσα στο χώρο της σχολικής μονάδας πως θα γίνεται από ένα άτομο μόνο; Το 3ώρο της συντήρησης του εργαστηρίου χάθηκε, οι εκπαιδευτικοί πληροφορικής θα πρέπει να μετακινούνται από σχολείο σε σχολείο, επομένως ποιος θα βρίσκει το χρόνο να συντηρήσει τα απαρχαιωμένα στα περισσότερα σχολεία μηχανήματα; Για να προλάβω τη μη καλοπροαίρετη σκέψη κάποιων δεν υπήρξα ποτέ στέλεχος ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και δεν έχω πρόθεση να αιτηθώ κάτι τέτοιο. Βρέθηκα όμως αρκετές φορές στη θέση να ζητήσω τη βοήθειά τους η οποία ήρθε άμεσα και αποτελεσματικά. Επιπλέον, πολλά ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ υποστηρίζουν ΔΩΡΕΑΝ προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες (π.χ. ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ Αχαϊας, Κυκλάδων κ.α.), προγράμματα με περιεχόμενο εφάμιλλο και σε αρκετές περιπτώσεις πιο εμπλουτισμένο σε σχέση με το αντίστοιχο που παρέχεται ακόμα και από Πανεπιστημιακά Κέντρα επί πληρωμή. Υλοποιούν δράσεις όπως διοργάνωση επιμορφωτικών ημερίδων πάνω σε θέματα εκπαίδευσης. Συνεπώς τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ θα πρέπει αντίθετα με τα όσα αναφέρει το άρθρο 17 παρ. 2 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου να διατηρηθούν και να στελεχωθούν με τουλάχιστον τρία (03) στελέχη, αριθμός που θα αυξάνεται αναλογικά με το πλήθος σχολείων που πρέπει να καλύψουν. Και φυσικά τα στελέχη αυτά θα πρέπει να είναι κατάλληλα καταρτισμένα και αξιολογημένα για τα προσόντα τους ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στο ειδικό έργο τους. Η υπηρεσία θα πρέπει να επιμορφώσει περαιτέρω αυτά τα στελέχη σύμφωνα με τις ανάγκες της με στόχο να αξιοποιήσει προς όφελός της την εμπειρία τους. Ενδεχομένως, μια λύση για να ενισχυθεί η στελέχωση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. θα μπορούσε να είναι η μείωση του πλήθους των εκπαιδευτικών Πληροφορικής (ΠΕ 86?!?!?!) που προτείνεται να διατεθούν στα ΠΕΚΕΣ (ενδεχομένως διότι είναι κάπως ασαφές στο αντικείμενο της επιμόρφωσης που θα παρέχουν και άρα το πλήθος των στελεχών που είναι απαραίτητα) προκειμένου να διατηρηθούν και να στελεχωθούν τα ΚΕ. ΠΛΗ. ΝΕ. Τ.