Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 22 – Προϋποθέσεις επιλογήςΣχόλιο του χρήστη Κωστας | 25 Μαρτίου 2018, 22:54
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ενώ ο Νόμος 4327/2015 δεν διαχωρίζει τις βαθμίδες μεταξύ εκπαιδευτικής και διδακτικής προϋπηρεσίας, ο Νόμος 4473/2017 μεταχειρίζεται διακριτικά και άνισα τους υποχρεωτικά μεταταγέντες εκπαιδευτικούς, υποβιβάζοντάς τους ουσιαστικά σε μία κατηγορία ανύπαρκτη και αναγκάζοντάς τους με αυθαίρετο τρόπο να περιμένουν δέκα έτη προκειμένου να αποκτήσουν εκπαιδευτική και όχι διδακτική προϋπηρεσία μόνο σε μία (πρωτοβάθμια) και όχι και στις δύο βαθμίδες. Η κατάφωρη αυτή αδικία συνιστά ταυτόχρονα και παραβίαση της αρχής της ισότητας κατά το άρθρο 4 του Συντάγματος, η αποκατάσταση της οποίας είναι επιβεβλημένη. Υπάρχει κατάφωρη αδικία και στέρηση της δυνατότητας για διεκδίκηση θέσης στελέχους, διευθυντή ή υποδιευθυντή - δεδομένου ότι εκκρεμεί και η απόδοση των οργανικών θέσεων - σχολικής μονάδας από τους μεταταγμένους εκπαιδευτικούς. Η σχετική προκήρυξη του 2015 στα κριτήρια ανέφερε ότι «… ως Διευθυντές σχολικών μονάδων και Ε.Κ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας με δεκαετή (10) τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα για οκτώ (8) τουλάχιστον έτη στην Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια εκπαίδευση …», όπως είναι και το λογικό. Την ίδια λογική της προσμέτρησης της συνολικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ακολουθεί και ο νομοθέτης στο σχετικό νομοσχέδιο για τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου. Επομένως, η σχετική παράγραφος στο παρόν σχέδιο νόμου (άρθρο 22: Προϋποθέσεις επιλογής) στα κριτήρια επιλογής Διευθυντών και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων οφείλει, σε συμφωνία και με το γενικότερο πνεύμα του νομοσχεδίου - όπως διαφαίνεται και στις άλλες κατηγορίες στελεχών - αλλά και όπως επιτάσσει η κοινή λογική που ακολούθησαν και οι σχετικές προκηρύξεις έως και το 2015, η αρχή του δικαίου και της ίσης αντιμετώπισης όλων των κατηγοριών εκπαιδευτικών, να αναδιατυπωθεί και να αφαιρεθεί ο - χωρίς αιτιολόγηση περιορισμός - για το σύνολο της εκπαιδευτικής υπηρεσίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.