Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 16 – Υπεύθυνοι Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.)Σχόλιο του χρήστη Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων | 25 Μαρτίου 2018, 22:11
Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων θεωρεί ότι η εργαστηριακή και πειραματική διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών έχει υποβαθμιστεί τα τελευταία χρόνια (κατάργηση τρίωρου ΥΣΕΦΕ, μονόωρα μαθήματα στο Γυμνάσιο, μη ανανέωση εξοπλισμού, μη εφαρμογή καινοτόμων προτάσεων, όπως το συνεχόμενο εργαστηριακό δίωρο και ο δεύτερος εκπαιδευτικός μέσα στο εργαστήριο, κλπ). Θεωρούμε ως σημαντική την μέχρι σήμερα συνεισφορά των ΕΚΦΕ στους τομείς της αξιοποίησης των Σχολικών Εργαστηρίων, στη χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία των Φυσικών επιστημών, αλλά και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Τα ΕΚΦΕ διοργανώνουν επίσης με επιτυχία τους τοπικούς μαθητικούς διαγωνισμούς από τους οποίους επιλέγονται οι μαθητικές ομάδες που εκπροσωπούν την Ελλάδα στον πανευρωπαϊκό πειραματικό διαγωνισμό EUSΟ και έχουν χαρίσει στη χώρα πληθώρα διακρίσεων. Η διατήρηση των ΕΚΦΕ ως διακριτών δομών κρίνεται ως θετική. Θεωρούμε ωστόσο ως απαραίτητη προϋπόθεση για την αποδοτική λειτουργία τους την επαρκή στελέχωσή τους με εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων του κλάδου ΠΕ04 που διδάσκουν μαθήματα τα οποία περιλαμβάνουν ως υποχρεωτική την διεξαγωγή εργαστηριακών ασκήσεων (Βιολογία, Φυσική, Χημεία, Γεωλογία-Γεωγραφία). Συνεπώς, στο εν λόγω άρθρο πρέπει να προβλεφθεί ότι, πέραν του ορισμού του Υπεύθυνου του ΕΚΦΕ, πρέπει να αποσπώνται σε αυτό εκπαιδευτικοί της οικείας Διεύθυνσης, ώστε να συγκροτείται Παιδαγωγική Ομάδα με Βιολόγο (ΠΕ04.04), Φυσικό (ΠΕ04.01), Χημικό (ΠΕ04.02) και Γεωλόγο (ΠΕ04.05). Για την απόσπαση των εκπαιδευτικών αυτών θα πρέπει να ισχύουν τα ίδια κριτήρια που ισχύουν για την επιλογή ΥΣΕΦΕ (μεταπτυχιακές σπουδές, εργαστηριακή εμπειρία κλπ).