Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 05 – Στελέχωση των ΠΕ.Κ.Ε.Σ.Σχόλιο του χρήστη ΠΕΚΑΠ | 25 Μαρτίου 2018, 23:29
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΠΕΚΑΠ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Σχέδιο νόμου για Δομές Υποστήριξης της Εκπαίδευσης Σχετικά με το Σχέδιο νόμου με θέμα «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» που έχει τεθεί σε διαβούλευση από το Υπουργείο Παιδείας, η Π..Ε.ΚΑ.Π. θεωρεί ότι κινείται σε λάθος κατεύθυνση καθώς καταργεί δομές που έχουν προσφέρει στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Συγκεκριμένα, μετά λύπης διαπιστώνουμε ότι με το νομοσχέδιο προωθείται η ουσιαστική κατάργηση των Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.), ενός από τους πιο επιτυχημένους θεσμούς που εδώ και χρόνια, επιμορφωτικά αλλά και τεχνικά, υποστήριζε τους εκπαιδευτικούς αλλά και τις σχολικές και διοικητικές μονάδες, πάνω σε θέματα Πληροφορικής και Εφαρμογής των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη. Μετά την κατάργηση της τρίωρης εργαστηριακής απασχόλησης των υπευθύνων Σχολικών Εργαστηρίων Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ (Σ.Ε.Π.Ε.ΗΥ), το υπουργείο με την κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., ουσιαστικά καταργεί και την τεχνική υποστήριξη στις σχολικές μονάδες. Ο θεσμός των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. όχι μόνο δεν ήταν και δεν είναι επιζήμιος για το κράτος και την εκπαίδευση, αλλά αντιθέτως γλύτωνε θεωρητικά κατά μέσο όρο περισσότερα από 1000€ ετησίως για κάθε σχολική μονάδα και κάθε διοικητική μονάδα. Αυτό το επιτύγχαναν όλα αυτά τα χρόνια υλοποιώντας άμεσα και χωρίς κόστος, τεχνικές βλάβες, εγκαταστάσεις και συντηρήσεις εξοπλισμού (εργαστήρια πληροφορικής, εκτυπωτές, σαρωτές, διαδραστικούς πίνακες κ.α.) καθώς και δικτυακή και διαδικτυακή αναβάθμιση αυτών (συνδέσεις σχολείων σε ευζωνικά δίκτυα και δίκτυα οπτικών ινών). Ουσιαστικός είναι και ο ρόλος τους όσον αφορά τον τομέα των δωρεάν εκπαιδεύσεων και των επιτόπιων ή εξ’ αποστάσεως επιμορφώσεων που παρείχαν και παρέχουν, είτε σαν ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. μεμονωμένα είτε σε συνεργασία με Σχολικούς Συμβούλους και υπευθύνους δομών εκπαίδευσης, σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, πάνω σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα (χρήση των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική πράξη, ανοιχτό λογισμικό και LTSP, εργαλεία WEB2, εκπαίδευση με τη χρήση διαδραστικών πινάκων, E-TWINNING, σχολικός εκφοβισμός κ.α.) αναβαθμίζοντας το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο. Ως Π.Ε.ΚΑ.Π. θεωρούμε λανθασμένη την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για κατάργηση του θεσμού των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και πιστεύουμε ότι αντιθέτως πρέπει να γίνει ουσιαστική αναβάθμισή τους και προτείνουμε τη συνέχιση λειτουργίας τους με επαρκή στελέχωση. Δηλαδή με έναν υπεύθυνο ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και ένα τεχνικό υπεύθυνο ανά 30 σχολικές μονάδες, που να αποτελεί ραχοκοκαλιά υποστήριξης με διττό χαρακτήρα (τεχνικό και επιμορφωτικό), σε οργανωτικό επίπεδο αντίστοιχο του Κ.Ε.Α. και ΚΕ.Σ.Υ. στις διευθύνσεις εκπαίδευσης, που να υπάγεται στην ευρύτερη δομή των ΠΕ.ΚΕ.Σ. Όσον αφορά τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, με έκπληξη διαβάζουμε το άρθρο σχετικά με τη μείωση από τους 27 υπηρετούντες Σχολικούς Συμβούλους Πληροφορικής, σε μόλις 20 σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας. Η Ένωσή μας είχε εδώ και καιρό επισημάνει ότι ο σημερινός αριθμός Συμβούλων, κρίνοντας το πλήθος των εν ενεργεία εκπαιδευτικών Πληροφορικής αλλά και το γεγονός ότι διδάσκουν σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, είναι εξαιρετικά μικρός. Προτείνουμε λοιπόν να αυξηθούν σημαντικά οι θέσεις των Συντονιστών ΠΕ86, προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν στον πολυδιάστατο ρόλο τους. Επιπρόσθετα ο περιορισμός επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, για τρίτη συναπτή θητεία δεν πρέπει να έχει αναδρομική ισχύ και ταυτόχρονα αυτή η δικλείδα πρέπει να διατηρεί τα κίνητρα των εκπαιδευτικών για επαγγελματική εξέλιξη, γεγονός που συμβάλλει στη βελτίωση της εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα θα πρέπει να είναι σαφές στο νόμο, ότι μετά από δύο συναπτές θητείες ενός στελέχους σε μια θέση ευθύνης και στη συνέχεια μετά από μια τουλάχιστον θητεία άσκησης διδακτικών καθηκόντων, να έχει τη δυνατότητα να θέτει υποψηφιότητα σε θέση στελέχους εκ νέου. Αυτό θα λειτουργεί ως κίνητρο, για να ασκεί συνεχώς ο εκπαιδευτικός με υπευθυνότητα και ζήλο τα καθήκοντά του. Τέλος, σημειώνουμε ως θετική την αναφορά του σχεδίου νόμου, ότι προϋπόθεση για την επιλογή σε θέση στελέχους της εκπαίδευσης είναι η πιστοποιημένη γνώση Τ.Π.Ε. Α΄ επιπέδου η οποία τεκμαίρεται για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ86. Κάτι που αποτελεί πάγια θέση της Π.Ε.ΚΑ.Π. και είχαμε προτείνει τον προηγούμενο Απρίλιο, πριν την Προκήρυξη για τους διευθυντές σχολικών μονάδων. Δυστυχώς τότε δεν εισακουστήκαμε, με αποτέλεσμα την άδικη και άνιση αντιμετώπιση εκατοντάδων υποψηφίων διευθυντών κλάδου Πληροφορικής, σε σχέση με τους υποψηφίους άλλων ειδικοτήτων. Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.