Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 17 – Κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων και μεταβολές υπηρεσιών και υπηρεσιακών μονάδωνΣχόλιο του χρήστη ΚΑΡΑΠΗΤΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ | 25 Μαρτίου 2018, 23:27
ΣΥΝΤΑΣΣΟΜΑΙ ΠΛΗΡΩΣ ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ (24 Μαρτίου 2018, 20:59 | Lazaridis Ioannis) "Τρεις παρατηρήσεις: α) Επιχειρείται να καταργηθεί ο θεσμός του Σ.Σ. χωρίς να αξιολογηθεί με οποιοδήποτε επιστημονικό τρόπο, το έργο που προσέφερε ο θεσμός συνολικά αυτά τα 35 χρόνια λειτουργίας του. β) Οι συντάκτες του Σχεδίου του Υπουργείου δίνουν παντού στα λόγια έμφαση στην αποκέντρωση, όμως με την κατάργηση των Σ.Σ. ανά Δ/νση Εκπ/σης και τη δημιουργία των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης (ΠΔΕ), το σύστημα γίνεται πιο συγκεντρωτικό. Με τη μείωση του πλήθους των Σ.Σ. και τη συγκέντρωσή τους στην Περιφέρεια ή στην καλύτερη περίπτωση όπως στην Αττική σε ένα ΠΕΚEΣ/ ανά μία ή 2 Δ/νσεις δημιουργούνται τεράστια εμπόδια στην άμεση, έγκαιρη και έγκυρη ανταπόκριση στα όποια αιτήματα των σχολείων π.χ. εμπόδια στις μετακινήσεις λόγω τεράστιων αποστάσεων, στην κατανομή περιφερειών υποστήριξης κλπ. Π.χ. Σχολείο στη Φραγκίστα Ευρυτανίας έχει πρόβλημα, πρέπει να επικοινωνήσει με το ΠΕΚΕΣ στη Λαμία, αυτοί να επικοινωνήσουν με το ΚΕΣΥ στο Καρπενήσι, αυτό να συσκεφτεί για να δουν ποιος θα πάει και πότε….. γ) Με τη δημιουργία της νέας δομής υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου:….(Παρ. 4)», αναφέρεται: » 4. Αναπτύσσεται αλληλεπιδραστική (δυναμική) σχέση μεταξύ του σχολείου και των δομών υποστήριξης σε επίπεδο Περιφέρειας (ΠΕΚΕΣ) & σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης (ΚΕΣΥ & ΚΕΑ), και οι εκπαιδευτικοί, αντί να απευθύνονται στον ένα και μοναδικό Σχολικό Σύμβουλο, αιτούνται υποστήριξης από τις διεπιστημονικές ομάδες που πλαισιώνουν τις εν λόγω δομές και εκείνες ανταποκρίνονται, προάγοντας παράλληλα τις αλλαγές και καινοτομίες που προβλέπονται από τον περιφερειακό και κεντρικό σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής.». Να ρωτήσουν πρώτα τα σχολεία εάν είναι ευχαριστημένα τώρα που απευθύνονται και αιτούνται υποστήριξης στον ένα και μοναδικό Σχολικό Σύμβουλο και αυτός στο 90% των περιπτώσεων ανταποκρίνεται άμεσα. Ο σοφός λαός μας λέει τη γνωστή παροιμία: » όπου λαλούν πολλοί κοκόροι….». Υπάρχουν και σήμερα διεπιστημονικές ομάδες π.χ. ΚΕΔΔΥ, ας ρωτήσουν τα σχολεία πόσο άμεσα ανταποκρίνονται τα ΚΕΔΔΥ όταν οι εκπαιδευτικοί αιτούνται υποστήριξης και κυρίως με επιτόπια επίσκεψη στο σχολείο για τη διαχείριση μίας κρίσης… Κάθε μέρα καλούμαστε οι Σ.Σ. να επισκεφτούμε τα σχολεία μας για τη διαχείριση μίας κρίσης (π.χ. προβληματική συμπεριφορά μαθητή, μαθησιακές δυσκολίες μαθητή, καταγγελίες γονέων, προστριβές γονέων-εκπ/κών, γονέων μεταξύ τους, εκπ/κών μεταξύ τους) και κρατούμε ισορροπίες με επιτυχία, δρομολογώντας διαδικασίες επίλυσης των προβλημάτων αυτά τα 35 χρόνια λειτουργίας του θεσμού χωρίς να φτάνει τίποτα στο Υπουργείο. Πιστεύουν στ’ αλήθεια στο Υπουργείο ότι μια διεπιστημονική ομάδα (με τα γνωστά επακόλουθα χαρακτηριστικά: έντονη γραφειοκρατία, μεταβίβαση ευθυνών, κωλυσιεργία ώσπου να ληφθεί απόφαση σε επείγοντα ζητήματα, αδυναμία επιτόπιας επίσκεψης και έρευνας πεδίου), θα ανταποκρίνεται καλύτερα στα αιτήματα και τις ανάγκες των σχολείων; Αν φταίει κάτι για τη λειτουργία του θεσμού του Σ.Σ. κατά τη γνώμη μου, βασικό είναι ότι δυστυχώς οι περισσότεροι ξεκινήσαμε με μεγάλες προσδοκίες και οράματα, αλλά η ίδια η Πολιτεία διαχρονικά και οι εκάστοτε κυβερνήσεις, με παλινδρομήσεις, προχειρότητες, δήθεν μεταρρυθμίσεις, απαξίωσε τον θεσμό του Σ.Σ. που η ίδια ίδρυσε, ποτέ δεν τον στήριξε πραγματικά, αλλά αντιθέτως τον αποδομούσε σε κάθε ευκαιρία. Αν όντως πιστεύουν στο Υπουργείο ότι οι Σ.Σ. δεν εργάζονται, ας λάβουν ελεγκτικά μέτρα, είναι προτιμότερο αυτό παρά να πετούν συλλήβδην λάσπη στον ανεμιστήρα." ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΩΝ ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ.