Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 17 – Κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων και μεταβολές υπηρεσιών και υπηρεσιακών μονάδωνΣχόλιο του χρήστη Κατερίνα Φ. (ΠΕ04.01) | 26 Μαρτίου 2018, 00:27
Η κατάργηση του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ακυρώνει τον πολύτιμο άμεσο, επιστημονικό, καθοδηγητικό, παιδαγωγικό και υποστηρικτικό τους ρόλο προς εμάς τους εκπαιδευτικούς της πράξης. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι στηρίζουν άμεσα και έμπρακτα το πολυσχιδές έργο των εκπαιδευτικών και ο ρόλος τους πρέπει να αναβαθμιστεί και όχι να απαξιωθεί. Η παιδαγωγική καθοδήγηση που προσφέρουν είναι απαραίτητη και στις σχολικές μονάδες, που καλούνται να επιλύσουν σοβαρά και δυσεπίλυτα ζητήματα. Ο Σχολικός Σύμβουλος έχει γνώση του πεδίου των σχολείων παιδαγωγικής ευθύνης του και άμεση δια ζώσης επαφή με το γίγνεσθαι του διαφορετικού κοινωνικο-οικονομικού και πολιτισμικού πλαισίου του κάθε σχολείου. Αν πραγματικά η πολιτεία στοχεύει στην βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και όχι μόνο στην αποτίμηση αυτού, τότε οφείλει να ενισχύσει το ρόλο των Σχολικών Συμβούλων. Μέσω των επιμορφωτικών συναντήσεων που διοργανώνουν τα στελέχη αυτά με τους εκπαιδευτικούς, τους βοηθούν ουσιαστικά να επικαιροποιούν τις γνώσεις τους, να εισάγουν ποικιλία καινοτόμων διδακτικών μεθόδων, να εκτελούν εργαστηριακές ασκήσεις εφαρμόζοντας σύγχρονες διερυνητικές εκπαιδευτικές πρακτικές, να αξιολογούν ακριβοδίκαια και με ποικιλία σύγχρονων εκπαιδευτικών εργαλείων τους μαθητές τους και να διαχειρίζονται τεκμηριωμένα όλη την πολυπλοκότητα που εισάγει η συνύπαρξη τους με το έμψυχο μαθητικό δυναμικό. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι προσφέρουν υποστηρικτική ανατροφοδότηση, διαφορετικές οπτικές θέασης των πραγμάτων, προτείνουν εναλλακτικές προσεγγίσεις και αποτελούν πυλώνες στήριξης του πολυσύνθετου ρόλου των εκπαιδευτικών .