Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Αποστολή και αρμοδιότητες των Κ.Ε.Σ.Υ.Σχόλιο του χρήστη Κάτια Αολιακίζογλου | 26 Μαρτίου 2018, 00:12
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Όλοι οι νέοι δικαιούνται συμβουλευτικής υποστήριξης όσον αφορά την εκπαιδευτική και επαγγελματική τους πορεία.Στο άρθρο αυτό προβλέπεται ατομική συμβουλευτική επαγγελματικού προσανατολισμού μόνο στην Β και στην Γ Λυκείου. Η κρίσιμη μετάβαση της Γ Γυμνασίου στο Λύκειο (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ) και η Α Λυκείου δεν καλύπτονται, ούτε και άνω των 18 (ΙΕΚ, 10%κλπ) Τα ΚΕ.ΣΥ.Π. απευθύνονται σε όλους τους μαθητές/τριες Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου, σε Γονείς, εκπαιδευτικούς και σε κοινό νέων έως 25 ετών και μπορούν να τα επισκεφτούν όσες φορές επιθυμούν. Παράλληλα είναι απαραίτητη η εισαγωγή του μαθήματος του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού τόσο στην Γ Γυμνασίου όσο και στο Λύκειο, προκειμένου οι μαθητές να αποκτήσουν αυτογνωσία, να λάβουν πληροφόρηση και να ασκηθούν στην κριτική ανάγνωση της πληροφορίας και στην λήψη απόφασης ώστε να πραγματοποιούν επιτυχώς τις μεταβάσεις στην εκπαιδευτική και επαγγελματική τους διαδρομή. Θεωρείται απαραίτητο να υπάρχουν χωροταξικά κατανεμημένα τα ΚΕΣΥ.Π. με τέτοια γεωγραφική διασπορά, ώστε ισότιμα όλοι οι μαθητές/τριες και λοιποί ενδιαφερόμενοι να μπορούν να έχουν πρόσβαση. Η υφιστάμενη χωροταξική κατανομή των ΚΕ.ΣΥ.Π είναι απαραίτητο όχι μόνο να διατηρηθεί αλλά και να ενισχυθεί σε βάθος χρόνου. Ας μην ξεχνάμε την ιδιαιτερότητα της χώρας μας σε ορεινές και νησιωτικές περιοχές. Αυτό θεωρούμε ότι είναι αυτονόητο, εφόσον στόχος της αλλαγής αυτής είναι η ισότιμη πρόσβαση στο εκπαιδευτικό έργο. Στόχος του ΚΕΣΥ μεταξύ των άλλων οφείλει να είναι η εξασφάλιση ενός δημόσιου και δωρεάν συστήματος Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Συμβουλευτικών Υπηρεσιών, το οποίο θα είναι αξιόπιστο, αποτελεσματικό και σύμφωνο με τα Ευρωπαϊκά δεδομένα. Έτσι θα μπορούν όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από την οικονομική και κοινωνική τους κατάσταση, να απολαμβάνουν ισότιμα, σε όποια περιοχή της χώρας κι αν βρίσκονται, αυτές τις δωρεάν υπηρεσίες, οι οποίες υποστηρίζουν τη σχολική κοινότητα και το εκπαιδευτικό έργο, διότι ο θεσμός της Συμβουλευτικής και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού συνδέεται άμεσα με τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και συμβάλλει σημαντικά στην προετοιμασία των νέων, ώστε να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στην κοινωνική και επαγγελματική τους ζωή. Εάν εκλείψουν οι δομές και τα επιμορφωμένα στελέχη τους, τότε θα αναγκαστούν οι μαθητές/τριες να προσφύγουν στον ιδιωτικό τομέα με ό,τι αυτό, συνεπάγεται για τα οικονομικά της οικογένειας που δεν μπορεί να καλύψει κι αυτό το δυσβάσταχτο έξοδο. Η ισότιμη πρόσβαση δε θα υπάρχει και τα παιδιά θα προσφεύγουν, – αν φυσικά μπορούν, – σε ιδιώτες (180 με 200 ευρώ τουλάχιστον ένα π.χ. τεστ στον ιδιωτικό τομέα ή η συμπλήρωση του μηχανογραφικού).