Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 09 – Στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ.Σχόλιο του χρήστη Άννα Μπαφίτη | 26 Μαρτίου 2018, 00:45
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΣΣΝ: Η επαγγελματική απαξίωση - η ανάγκη συνέχειας Η υπεύθυνη δομή για την ψυχοκοινωνική υποστήριξη -και όχι μόνο- όλων των σχολικών μονάδων, γίνεται πολυμελής, με συγχώνευση των ΣΣΝ, των ΚΕΔΔΥ και των ΚΕΣΥΠ. Χωρίς όμως οι εκπαιδευτικοί Υπεύθυνοι ΣΣΝ να έχουν καν τη δυνατότητα να υποβάλουν αίτηση για το ΚΕΣΥ! Η έκπληξη και η απογοήτευσή μας δεν είναι τυχαία. Αγνοήθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί Υπεύθυνοι ΣΣΝ μπορούν να εμπλουτίσουν ουσιαστικά το δυναμικό της νέας δομής, δίπλα στο άλλο εξειδικευμένο προσωπικό: - Γιατί η πολύχρονη εμπειρία τους και η κατάρτισή τους, τους έχουν προσφέρει εργαλεία επίλυσης των ζητημάτων που προκύπτουν στη σχολική μονάδα, αλλά και διοργάνωσης/υλοποίησης δράσεων πρόληψης για μαθητές/τριες, γονείς, εκπαιδευτικούς και ευρύτερο κοινό - Γιατί, σε σχέση με την προβλεπόμενη από το νομοσχέδιο σύνθεση, είναι οι μοναδικοί που έχουν ήδη εργαστεί για τη διαχείριση περιστατικών του ΓΕΝΙΚΟΥ μαθητικού πληθυσμού, σε ΟΛΕΣ τις σχολικές μονάδες σε επίπεδο Διεύθυνσης. - Γιατί, πριν από τους ΣΣΝ, βρίσκονταν ως εκπαιδευτικοί στη σχολική τάξη και ξέρουν καλά τις ανάγκες του σχολείου. - Γιατί το οικονομικό κόστος είναι μηδαμινό. Αναφερόμαστε σε ένα άτομο ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης. - Γιατί το έργο τους αναγνωρίζεται σε τοπικό και υπερ-τοπικό επίπεδο, από εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές/τριες. - Γιατί δεν έχουν να επικαλεστούν μόνο εμπειρία. Πέρα από τους βασικούς τίτλους σπουδών, έχουν δεύτερα πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά και πιστοποιημένη κατάρτιση σε όλα εκείνα τα πεδία που λειτουργούν συμπληρωματικά προς την ψυχολογία και την κοινωνική εργασία. Όσα μπορώ να σκεφτώ πρόχειρα: Κοινωνιολογία, Παιδαγωγική, Κοινωνική Πολιτική, Κοινωνική Ψυχιατρική, Συμβουλευτική, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. - Γιατί τώρα είναι η χρυσή ευκαιρία να υλοποιηθεί αυτό που χρόνια ζητούν: Διεπιστημονική στελέχωση για τον γενικό μαθητικό πληθυσμό, με κοινωνικό επιστήμονα, ψυχολόγο, κοινωνικό/ή λειτουργό και, φυσικά, έμπειρο/η και καταρτισμένο/η εκπαιδευτικό. Αν μέχρι τώρα στήριζαν οι εκπαιδευτικοί Υπεύθυνοι ΣΣΝ μόνοι τους όλα τα σχολεία, είναι ακατάλληλοι για τη διεπιστημονική ομάδα; - Γιατί με καμία δύναμη δεν μπορεί το ΚΕΣΥ να αντιμετωπίσει ζητήματα ΚΑΙ της γενικής αγωγής ΚΑΙ της ειδικής ΚΑΙ της δευτεροβάθμιας ΚΑΙ της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με τη στελέχωση που προβλέπεται. Ειδικά λαμβάνοντας υπόψη την απασχόληση αναπληρωτών ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, όχι απλώς δεν θα προλαβαίνουν να ανταποκριθούν, αλλά δεν θα βρίσκονται καν στη δομή στην αρχή της σχολικής χρονιάς. - Γιατί όλα τα προβλήματα στις σχολικές μονάδες δεν είναι μόνο ψυχολογικού χαρακτήρα. Έχουν σαφείς κοινωνικές και παιδαγωγικές πτυχές. - Γιατί είναι αδιανόητο να εξοβελίζονται σαν αποτυχημένα, στελέχη που που ήταν εκεί για κάθε σχολείο και κάθε παιδί, χωρίς επιδόματα και έξοδα μετακίνησης, με πρωινό (8ωρο) και απογευματινό ωράριο, χωρίς φυσικά γραμματειακή υποστήριξη. Ένα άτομο για όλα τα σχολεία της Διεύθυνσής τους, αλλά και για την αντίστοιχη πρωτοβάθμια εκπαίδευση! - Γιατί έχουν ξεκινήσει προγράμματα (που έχουν λάβει εγκρίσεις και συγχαρητήρια από το ίδιο το ΥΠΠΕΘ), δράσεις και σχέσεις με παιδιά και γονείς, που θα μείνουν στη μέση. - Γιατί όλοι έχουμε κουραστεί να βλέπουμε να διαλύεται οτιδήποτε θετικό ξεκινά. Είμαι Υπεύθυνη Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων. Με έργα και προγράμματα βραβευμένα ή αναγνωρισμένα από το ΥΠΠΕΘ. Δεν είμαι σίγουρη ότι με ενδιαφέρει προσωπικά να ενταχθώ στις νέες δομές. Αισθάνομαι πολλαπλά ματαιωμένη από τις θεσμικές αντιξοότητες που βιώνουμε όλα αυτά τα χρόνια και, τώρα, από αυτό. Κανείς από εμάς δεν "φοβάται" την τάξη. Στις τάξεις είμαστε συνεχώς. Δεν έχουμε εξάλλου -ούτε θα έχουμε- κανένα προνόμιο για να φοβόμαστε ότι θα το εγκαταλείψουμε. Αλλά το χρωστάμε να αγωνιστούμε για το δίκαιο και τη λογική.Για τη συνέχεια που πρέπει να υπάρχει στο ταλαιπωρημένο εκπαιδευτικό σύστημα. Για την προσβολή και την απαξίωση που εισπράττουμε σε όλα τα επίπεδα: - "Δεν χρειαζόμαστε" στα ΚΕΣΥ - "Δεν ασκούμε διδακτικά καθήκοντα" σε αντίθεση με άλλες δομές, λες και δεν είμαστε συνεχώς στις τάξεις για παρεμβάσεις πρόληψης, λες και η ΥΑ βάσει της οποίας δουλεύουμε δεν προέβλεπε την αναγνώριση της θητείας μας ως διδακτικής - Είμαστε οι μοναδικοί Υπεύθυνοι δομών που "ξεχάστηκαν" στη διοικητική προϋπηρεσία - Είμαστε οι μοναδικοί που "ξεχάστηκαν" ακόμα και από τον Οργανισμό του ΥΠΠΕΘ, με εξαίρεση μόνο 15 ΣΣΝ. Λες και βρισκόμαστε με το "ετσι θέλω" στις θέσεις μας, λες και δεν υπήρξε Υπουργική Απόφαση το 2012 που θέσπισε ΣΣΝ σε όλη την Ελλάδα.Και δεν έγινε ΤΙΠΟΤΑ για να διορθωθεί αυτό, παρ' όλες τις παρεμβάσεις μας. Η απαξίωση των Υπευθύνων Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων μέσα από το νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, δεν θίγει μόνο τη δική μου δουλειά. Ακόμα και αν κανένας δεν αξιολόγησε επιστημονικά το έργο που έχει γίνει, αν δεν κοίταξε τα απολογιστικά στοιχεία που στέλνουμε στο ΥΠΠΕΘ κάθε χρόνο, προτείνω φιλικά μια επίσκεψη στις σελίδες που δίνω, ενδεικτικά και μόνο. Και ας ξέρει ότι είναι τόσες και τέτοιες οι ανάγκες, που μόνο το 1/10 -ή λιγότερο- της δουλειάς προλαβαίνουμε ή έχουμε το δικαίωμα να δημοσιοποιήσουμε: ΣΣΝ Φλώρινας: https://www.facebook.com/groups/490553107651007/ και http://dide.flo.sch.gr/ssneonflo/ ΣΣΝ Έβρου: https://www.facebook.com/groups/566023166749121/?ref=br_rs ΣΣΝ Χαλκιδικής: https://www.facebook.com/groups/1818449061744313/ ΣΣΝ Ιωαννίνων:http://ssn.ioa.sch.gr/autosch/joomla15/ και http://blogs.sch.gr/ssnioann/ ΣΣΝ Ηρακλείου: https://symvstathmos.wordpress.com/ ΣΣΝ Κυκλάδων: https://www.facebook.com/groups/1554084044885061/ ΣΣΝ Κιλκίς:http://srv1-dide.kil.sch.gr/…/in…/domidde/symv-stathmos-neon ΣΣΝ Ανατολικής Θεσσαλονίκης: https://srv-dide-a.thess.sch.gr/…/index…/2012-12-05-09-20-04 ΣΣΝ Πιερίας http://srv-dide.pie.sch.gr/dide/modules/news/index.php?storytopic=18 Και δεν μπορώ να παραλείψω ΣΣΝ όπως αυτούς της Κοζάνης ή της Πέλλας, που, παρά την ασταμάτητη δουλειά τους, δεν διατηρούν ενεργό επαγγελματική ιστοσελίδα, στον βαθμό που γνωρίζω. Πρόχειρα. Τελείως. Και με σειρά τυχαία. Ζητώ συγγνώμη από τους πολλούς άλλους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες που εξίσου τιμούν τον ρόλο τους και δεν βρίσκονται εδώ. Αυτά, λίγο πριν κλείσει η διαβούλευση. Με την πικρή εμπειρία της ματαίωσης, αλλά και με την ελπίδα να διαβαστούν -τόσο τα δικά μας λόγια, όσο και εκείνα που άνθρωποι που ξέρουν το έργο μας έγραψαν. Με την ελπίδα να μη γίνονται τα πάντα με όρους εξοικονόμησης πόρων και με ολοκληρωτική έλλειψη της αίσθησης δικαίου. Σας ευχαριστώ