Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 19 – Μεταβατικές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη Αλεξάνδρα Τσίγκου | 26 Μαρτίου 2018, 01:15
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1990 ΜΕ ΝΟΜΟ ΣΟΥΦΛΙΑ (Ν.1892/31-7-90) γίνεται έναρξη λειτουργίας του θεσμού των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σε όλες τις Δ/νσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης της χώρας. 2018 ΜΕ ΝΟΜΟ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ μπαίνει οριστική ταφόπλακα στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και στο θεσμό των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και Σχολικών Δραστηριοτήτων. Χωρίς αξιολόγηση, χωρίς αιτιολογία, χωρίς αιδώ, καταργείται με συνοπτικές διαδικασίες ένας θεσμός που επί 27 χρόνια δίνει πνοή στην εκπαίδευση και αυτή τη στιγμή υπηρετείται από 155 εκπαιδευτικούς συνολικά σε όλες τις Διευθύνσεις της χώρας. Δεν διαβάστηκαν ποτέ οι ετήσιες απολογιστικές εκθέσεις τους, δεν ελήφθησαν υπόψη οι φάκελοι αξιολόγησης που κατατέθηκαν από αυτούς. Στελέχη αδιαβάθμητα, ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΔΟΜΑ, που άφησαν πίσω τους βαρύ επιστημονικό έργο, στελέχη που έγραψαν ιστορία, κινούμενα μόνο και μόνο από το πάθος τους για μια πιο ποιοτική παιδεία μέσα από βιωματικές δραστηριότητες. Στελέχη που επί χρόνια εμψυχώνουν τους εκπαιδευτικούς, που βγάζουν τα παιδιά έξω από την τάξη, που μεταφέρουν μέσα στο σχολείο τα σύγχρονα προβλήματα, που προωθούν την κριτική εκπαίδευση, που συντελούν στο άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία, που διαμορφώνουν κριτικά σκεπτόμενους και ενεργούς πολίτες. Με μια υπογραφή καταργείται ένα δίκτυο ανθρώπων, που έχουν θεμελιώσει πανελλήνιες συνεργασίες, έχουν δημιουργήσει και συντονίζουν τοπικά δίκτυα, προκηρύσσουν πανελλήνιους διαγωνισμούς και μαθητικά συνέδρια, συντηρούν και ενημερώνουν ιστολόγια και συνεργατικές ιστοσελίδες, εκδίδουν συλλογικούς τόμους με τους εκπαιδευτικούς της τάξης, συμμετέχουν σε τοπικές, ευρωπαϊκές και διεθνείς συνεργασίες, επιμορφώνουν τους εκπαιδευτικούς στις αρχές της αειφορίας διοργανώνοντας απογευματινά σεμινάρια και συντονίζοντας τις δράσεις των σχολείων. Θεωρούμε ότι με το παρόν νομοσχέδιο η μεταφορά των αρμοδιοτήτων των Υπευθύνων στα 4 μέλη της Π.Ο. των Κ.Ε.Α. αποτελεί τρομερή συρρίκνωση του έργου τους και ταυτόχρονα η προσθήκη και των άλλων δύο αντικειμένων- Αγωγή Υγείας, Πολιτιστικά εκτός από την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση που είχαν ως Κ.Π.Ε.- δημιουργεί υπέρογκο βάρος σε μια μικρή ομάδα εκπαιδευτικών. Επειδή γνωρίζουμε από πρώτο χέρι πόσο τεράστιο, πολυποίκιλο και δημιουργικό είναι το έργο το οποίο επιτελεί από την θέση του ο Υπεύθυνος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και Σχολικών Δραστηριοτήτων, σας διαβεβαιώνουμε ότι αυτό το σχήμα είναι αδύνατον να αποδώσει αποτελέσματα με πνοή στην εκπαίδευση. Η μοίρα του θα είναι να καταντήσει απλά ένας ακόμη γραφειοκρατικός θεσμός. Εν τέλει, ιστορικά ο θεσμός του ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ λειτουργούσε πάντα συμπληρωματικά με τον θεσμό των Κ.Π.Ε. και έχει αποδώσει πολύ θετικά αποτελέσματα επί τριάντα περίπου χρόνια. Προτείνουμε λοιπόν να λειτουργεί σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ένα «ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ» σε οργανική ενότητα με το «ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ», που θα συνεχίσει να είναι ο σύνδεσμος μεταξύ του ΚΕΑ και των σχολείων, ΩΣΤΕ ΟΙ ΝΕΕΣ ΔΟΜΕΣ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΝ ΜΕ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ. Με εκτίμηση, Αλεξάνδρα Τσίγκου, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ΔΠΕ Δυτικής Αττικής