Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 17 – Κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων και μεταβολές υπηρεσιών και υπηρεσιακών μονάδωνΣχόλιο του χρήστη ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΝΤΑΝΗΣ | 26 Μαρτίου 2018, 02:44
Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ. Ο θεσμός προέκυψε το 1982 από απαίτηση των εκπαιδευτικών. Τώρα καταργείται αυθαίρετα σε αντίδραση της εμπλοκής των σχολικών συμβούλων στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με το Π.Δ. 152/2013. Κατά την άποψη πολλών, αναμενόταν να είναι οι «κακοί» αξιολογητές … κάτι που δεν επιβεβαιώθηκε γιατί επήλθε διακοπή της αξιολόγησης (στη φάση της αξιολόγησης των διευθυντών σχολικών μονάδων). Προφανώς κανείς από αυτούς δεν σκέφτηκε ότι μπορεί να αποδεικνύονταν «καλοί» αξιολογητές… Στη συνέχεια οι σχολικοί σύμβουλοι, κατά δήλωση του υπουργού και πολλών σχολιαστών αυτού του Σ/Ν με τα μικρά τους ονόματα, δεν κάνουν τίποτα. Και αυτό «περνάει» εύκολα στην κοινή γνώμη… Σε αντικατάσταση του «αποτυχημένου» θεσμού των Σχολικών Συμβούλων προτείνεται ο θεσμός των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου, οι αρμοδιότητες του οποίου – πλην της συμβουλευτικής και της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών – είναι ακριβώς ίδιες με του Σχολικού Συμβούλου. Ούτε διοικητική υποστήριξη στα Π.Ε.Κ.Ε.Σ., ούτε πρόβλεψη στέγασης, ούτε ελεγκτικός μηχανισμός… όπως στην πλειονότητα ήταν έως τώρα με τους σχολικούς συμβούλους. Ποιος κριτικά σκεπτόμενος θα δεχόταν ότι οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου θα είναι «πιο εργατικοί» και «πιο ευσυνείδητοι» από τους Σχολικούς Συμβούλους μόνο και μόνο επειδή αλλάζουν όνομα ή επειδή θα αλλάξουν τα πρόσωπα;