Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 14 – Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων ΤεχνολογιώνΣχόλιο του χρήστη Αριστείδης Αράπογλου | 26 Μαρτίου 2018, 08:45
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αρκεί να κοιτάξει κανείς τις ετήσιες απολογιστικές εκθέσεις που αποστέλλονται στο ΥΠ.Π.Ε.Θ. για να διαπιστώσει ότι τα τελευταία χρόνια τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ έχουν εξυπηρετήσει μερικές δεκάδες χιλιάδες κλήσεις σχολικών μονάδων (Πρ/θμιας και Δ/θμιας εκπαίδεσυης) με δια ζώσης επισκέψεις, με εξ αποστάσεως εργαλεία διαχείρισης, με μεταφορά εξοπλισμού στα εργαστήρια ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και με τηλεφωνικές οδηγίες. Μέσα στο καιρό της οικονομικής κρίσης παρά τις σημαντικές δυσκολίες καθημερινά αναζητούν και σχεδιάζουν τεχνικές λύσεις με το μικρότερο δυνατό κόστος κυρίως με λύσεις ΕΛ/ΛΑΚ για να εξασφαλίσουν την αδιάλειπτη και ασφαλή λειτουργία ενός ιδιαίτερα πεπαλαιωμένου εξοπλισμού και την εξασφάλιση της πρόσβασης σε χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς ανεξάρτητα από το γεωγραφικό ανάγλυφο της κάθε περιοχής, που σε αρκετές περιπτώσεις, όπως και στην περίπτωση της Εύβοιας, είναι ιδιαίτερα δύσκολο. Με απλούς πολλαπλασιασμούς και προσθέσεις μπορεί εύκολα κανείς να υπολογίσει την καθημερινή εξοικονόμηση πόρων για το ελληνικό δημόσιο. Με βάση τα πεπραγμένα τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ με ποικίλες δράσεις (τεχνικής στήριξης, ενημέρωσης, επιμόρφωσης, οργάνωσης επιστημονικών ημερίδων, εκθέσεων) σε συνεργασία και με άλλους φορείς ( σχολικούς συμβούλους, πανεπιστημιακά ιδρύματα, ερευνητικά ινστιτούτα, πανελλήνιο σχολικό δίκτυο) έχουν συμβάλλει στην διάχυση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, στην υλοποίηση και την εποπτεία κεντρικών στρατηγικών αποφάσεων για σχεδιαστικές παρεμβάσεις στις υποδομές Τ.Π.Ε., για την ένταξη της Πληροφορικής, αλλά και του ψηφιακού εγγραμματισμού ευρύτερα στις σχολικές μονάδες της περιοχής ευθύνης τους. Καθημερινά τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. προσπαθούν να είναι κοντά στον εκπαιδευτικό της τάξης, έχοντας έναν ιδιαίτερα διττό χαρακτήρα τεχνικό αλλά και επιμορφωτικό-ενημερωτικό. Μέσα στα χρόνια λειτουργίας τους έχουν αναπτύξει σημαντική επιμορφωτική δράση δια ζώσης και εξ αποστάσεως χωρίς πρόσθετη δαπάνη για το δημόσιο με σκοπό την κάλυψη των εκάστοτε εκπαιδευτικών αναγκών για θέματα όπως: Αξιοποίηση ΕΛ/ΛΑΚ στο σχολικό εργαστήριο Πληροφορικής, Ασφάλεια Δικτύων και Ασφαλής Πλοήγηση στο Διαδίκτυο, Διαχείριση διαδραστικών πινάκων, ανάπτυξη εκπαιδευτικού περιεχομένου με εργαλεία Web 2.0, αξιοποίηση ανοικτών εκπαιδευτικών ψηφιακών πόρων, Ρομποτική, διαχείριση υπηρεσιών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, ανάπτυξη και διαχείριση ιστολογίων, σχεδιασμός και ανάπτυξη ιστοσελίδων, διαχείριση ανοικτών διαδικτυακών πλατφορμών διαχείρισης μάθησης (e-τάξη, moodle) του Π.Σ.Δ, δημιουργία ηλεκτρονικών περιοδικών, διαχείριση και συντήρηση σχολικού εργαστηρίου Πληροφορικής κ.α. Παράλληλα σε συνεργασία και με άλλες υποστηρικτικές δομές και φορείς οργανώνουν ετήσια φεστιβάλ και εκθέσεις για την ανάδειξη των μαθητικών έργων Πληροφορικής και ψηφιακής τεχνολογίας. Επιπρόσθετα εκτός από τις σχολικές μονάδες μέχρι και σήμερα παρέχουν τεχνική υποστήριξη και συμβουλευτικές υπηρεσίες για θέματα πληροφοριακών συστημάτων και δικτύων προς όλες τις τοπικές διοικητικές μονάδες της Εκπαίδευσης (Διευθύνσεις Δ/θμιας και Πρ/θμιας, αλλά και ακόμα και δημόσιες βιβλιοθήκες και Γ.Α.Κ αν χρειαστεί) διασφαλίζοντας τη συνεχόμενη, ασφαλή και ομαλή λειτουργίας τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν την ίδρυση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ στις Δ.Δ.Ε υπήρχαν ελάχιστοι Η/Υ χωρίς τοπικό δίκτυο με μία-δύο θέσεις εργασίας συνδεδεμένες στο Διαδίκτυο. Με τη συνεισφορά των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ σχεδιάστηκαν τοπικά δίκτυα, αναπτύχθηκαν εφαρμογές, αξιοποιήθηκαν υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και καθημερινά επιλύουν καθημερινά ποικίλα τεχνικά προβλήματα με βέλτιστες λύσεις, μειώνοντας σημαντικά το κόστος τεχνικής υποστήριξης, αλλά και το χρόνο παρέμβασης φροντίζοντας για τη συνεχή και αδιάλειπτη λειτουργία των Διοικητικών Υπηρεσιών. Με απλούς πάλι πολλαπλασιασμούς και προσθέσεις μπορεί εύκολα κανείς να υπολογίσει τη σημαντική εξοικονόμηση πόρων για το ελληνικό δημόσιο. Σε μια εποχή αυξημένων εκπαιδευτικών αναγκών σε θέματα Τ.Π.Ε , με ανάγκες για τεχνική και επιμορφωτική υποστήριξη κοντά στο σχολειό, με μία πληθώρα ψηφιακών εργαλείων, ανοικτών διαδικτυακών μαθησιακών πόρων και υπηρεσιών να παρέχονται στους εκπαιδευτικούς, σε συνδυασμό με τις προσπάθειες αύξησης του ποσοστού εγγραμματισμού των μαθητών σε θέματα Πληροφορικής και Τ.Π.Ε και μείωσης του ψηφιακού χάσματος, ειδικά μαθητών ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, θα έπρεπε αντί να συζητείται η κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. να προτείνεται η αναβάθμιση τους, η υποστήριξη τους και η επαρκής στελέχωση τους, ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις διαρκώς αυξανόμενες απαιτήσεις. Για το λόγο αυτό και για το καλύτερο συντονισμό των νέων προτεινόμενων δομών υποστήριξης θα πρότεινα με τη σειρά μου: τη συνέχιση λειτουργίας των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. με επαρκή στελέχωση, έναν υπεύθυνο ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και ένα τεχνικό υπεύθυνο ανά 30 σχολικές μονάδες, που να αποτελεί ραχοκοκαλιά υποστήριξης με διττό χαρακτήρα (τεχνικό και επιμορφωτικό ) σε οργανωτικό διοικητικό επίπεδο αντίστοιχο του Κ.Ε.Α. και ΚΕ.Σ.Υ. στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, που να υπάγεται στην ευρύτερη δομή των ΠΕ.ΚΕ.Σ.