Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Αποστολή και αρμοδιότητες των Κ.Ε.Σ.Υ.Σχόλιο του χρήστη Α΄ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης | 26 Μαρτίου 2018, 09:56
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο πλαίσιο της συζήτησης για την επικείμενη νομοθετική ρύθμιση για την τροποποίηση των δομών της Ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης το προσωπικό του Α΄ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης καταθέτει τους παρακάτω προβληματισμούς και προτάσεις του. 1. Δεν αναφέρεται πουθενά η λέξη Διάγνωση για τα ΚΕΣΥ, αλλά η έκθεση αξιολόγησης. Θεωρούμε ότι η απουσία της Διάγνωσης σημαίνει ότι αυτή μεταφέρεται στα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα των Νοσοκομείων (όσον αφορά τους δημόσιους φορείς). Αυτό μπορεί να έγινε στην προσπάθεια αποιατρικοποίησης των υπηρεσιών αλλά στην ουσία θα οδηγήσει στην πιο έντονη ιατρικοποίηση των υπηρεσιών. Επίσης ως συνέπεια αυτού είναι η δημιουργία μεγάλης λίστας αναμονής στα ιατροπαιδαγωγικά κέντρα με συνέπεια τη μη εξυπηρέτηση των μαθητών. Όσο αργεί η διάγνωση, τόσο καθυστερεί και η έγκαιρη υποστήριξη του μαθητή, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η δυσκολία του και το κόστος υποστήριξής του. Επίσης πιθανά οι γονείς που ενδιαφέρονται και αγωνιούν θα στραφούν σε Ιδιώτες. Και το πιο σημαντικό, Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη που διαθέτουν Ιατροπαιδαγωγικές Υπηρεσίες. Στις επαρχιακές πόλεις πού θα απευθύνονται οι γονείς για διάγνωση; 2. Να παραμείνει στην αρμοδιότητα του ΚΕΣΥ η διάγνωση, η παροχή παράλληλης στήριξης και η απαλλαγή από τις γραπτές εξετάσεις (δυσλεξία). 3. Μοντέλο κατηγοριοποίησης: να καταργηθεί η λίστα των κατηγοριών από την Έκθεση Αξιολόγησης (Γνωμάτευση μέχρι σήμερα) και να γράφεται το συμπέρασμα της αξιολόγησης στο τέλος της Έκθεσης, πριν τις προτάσεις. 4. Τυποποίηση και γενίκευση σε όλα τα ΚΕΣΥ των εργαλείων αξιολόγησης. 5. Επιμόρφωση για ΟΛΟ το προσωπικό των εργαζομένων των ΚΕΣΥ η οποία δεν έχει πραγματοποιηθεί ΠΟΤΕ στα 17 χρόνια λειτουργίας τους 6. Επιμόρφωση από το ΚΕΣΥ προς τους συντονιστές επικοινωνίας των σχολείων. 7. Να παραμείνουν όλες οι ειδικότητες που υπηρετούν στο ΚΕΔΔΥ (τόσο εκπαιδευτικών όσο και Ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού) γιατί στα πλαίσια της διεπιστημονικής αξιολόγησης και υποστήριξης κρίνεται χρήσιμη η επιστημονική συμβολή όλων των κλάδων που εμπλέκονται. Σημαντική αύξηση των οργανικών θέσεων όλων των ειδικοτήτων στα ΚΕΣΥ. 8. Ανάγκη αύξησης θέσεων γραμματειακής υποστήριξης σε ΚΕΣΥ όπως της Ανατολικής Θεσσαλονίκης που εξυπηρετεί ένα τεράστιο μαθητικό δυναμικό. 9. Η εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε ΚΕΣΥ πρέπει να ισοδυναμεί αυτόματα με εκπαιδευτική/παιδαγωγική επάρκεια. 10. Να προσδιοριστεί με λεπτομέρειες (τομεοποίηση, οργανόγραμμα, καθηκοντολόγιο) το υποστηρικτικό έργο, η διασύνδεση με τις ΕΔΕΑΥ καθώς και η σχολική ψυχολογική υποστήριξη μέσα στη σχολική μονάδα που είναι και το βασικό ζητούμενο της ανάγκης του μαθητικού, εκπαιδευτικού πληθυσμού και των γονέων για υποστήριξη. 11. Να μην ισχύσει για καμία ειδικότητα η παιδαγωγική επάρκεια ως προαπαιτούμενο πρόσληψης ή διορισμού.