Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 14 – Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων ΤεχνολογιώνΣχόλιο του χρήστη Μιχάλης Παρασκευάς | 26 Μαρτίου 2018, 10:32
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ βασίστηκαν στους ΠΛΗΝΕΤ (μονοπρόσωποι θεσμοί μέχρι το 2005) και αρχικά χρηματοδοτήθηκαν από το πρώτο έργο τεχνικής στήριξης που υλοποιήθηκε την περίοδο 2003-2005. Η σημερινή δομή τους προέκυψε το 2005 μετά την ολοκλήρωση του έργου. Πρόκειται για έναν θεσμό επιτυχημένο και αναγκαίο για την υποστήριξη των υποδομών ΤΠΕ στα σχολεία, καθώς λόγω της κατανεμημένης δομής τους και του καταρτισμένου και πρόθυμου έμψυχου δυναμικού τους, είναι πολύ αποτελεσματικά και διεκπεραιώνουν έργο σημαντικό σε ποσότητα και ποιότητα. Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ διαχρονικά έχουν στενή και αρμονική συνεργασία με το ΠΣΔ. Ενδεικτικά αναφέρω τη σημαντική βοήθειά τους στην ενεργοποίηση και υποστήριξη των Μητροπολιτικών Δικτύων Οπτικών Ινών (ΜΑΝ) σε 60 πόλεις. Αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας είναι 1.600 σχολεία συνδεδεμένα με οπτικές ίνες, δείκτης υψηλός διεθνώς (http://blogs.sch.gr/news/archives/540). Υπάρχουν πολλά ανάλογα παραδείγματα καλής συνεργασίας μεταξύ ΠΣΔ και ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Η ενδεχόμενη συρρίκνωση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ θα αναγκάσει τα σχολεία -ιδιαίτερα τα απομακρυσμένα- να προσφεύγουν σε ιδιώτες, γεγονός που θα οδηγήσει σε αύξηση του κόστους τεχνικής υποστήριξης των σχολείων. Μια αδυναμία της υφιστάμενης δομής των ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι η απουσία κεντρικής αναφοράς τους στο ΥΠΠΕΘ, με αποτέλεσμα να μην γίνεται γνωστό το έργο τους, αλλά και να μην υπάρχει κεντρικός συντονισμός της δράσης τους. Η πρότασή μου είναι να προβλεφθεί ενίσχυση του ρόλου των ΚΕΠΛΗΝΕΤ με προσωπικό και αρμοδιότητες, αλλά και πόρους που σήμερα λείπουν, όπως οι δαπάνες μετακίνησης για την υποστήριξη των απομακρυσμένων σχολείων. Επίσης, να επιβλέπεται και να συντονίζεται η λειτουργία τους σε κεντρικό επίπεδο.