Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 19 – Μεταβατικές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη Καλλιόπη Κύρδη | 26 Μαρτίου 2018, 10:06
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΔΟΜΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Αναρωτιόμαστε 1. Γιατί καταργείται ο θεσμός των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων χωρίς να πότε να αξιολογηθεί, παρότι κάθε χρόνο οι Υπεύθυνοι καταθέτουμε λεπτομερή απολογισμό; 2. Πώς η ολιγομελής στελέχωση των ΚΕΑ θα υποστηρίξει τον σχεδιασμό, τον συντονισμό, την υλοποίηση και τη διάχυση των προγραμμάτων όλων των τύπων (πολιτιστικών, περιβαλλοντικών, αγωγής υγείας) και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης, έχοντας παράλληλα διοικητικό έργο (ενδεικτικά, μελέτη και κατάταξη των κατατιθέμενων προγραμμάτων σε θεματικές, υπηρεσιακή αλληλογραφία, αλληλογραφία με φορείς, στατιστικά στοιχεία κ.α.); Ιδιαίτερα στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης με πολύ μεγάλο μαθητικό πληθυσμό ή μεγάλη απόσταση των σχολείων από το ΚΕΑ. Πώς βελτιώνει την ποιότητα του παρεχομένου έργου η δραματική μείωση του αριθμού των εργαζομένων; 3. Πώς οι 4 εργαζόμενοι στο ΚΕΑ θα βρίσκονται στα σχολεία, υποστηρίζοντας τις μαθητικές ομάδες και παράλληλα στον χώρο του ΚΕΑ υλοποιώντας εκπαιδευτικά προγράμματα; Ακόμα και σε διευθύνσεις με μικρό πληθυσμό μαθητών είναι αδύνατο να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες όλων των σχολικών μονάδων Α/βάθμιας (συμπεριλαμβανομένου του 2ετούς νηπιαγωγείου) και της Β/βάθμιας. Και με ποια κριτήρια θα επιλέγουν του «τυχερούς» μαθητές; Ενδεικτικά, μόνο στη Διεύθυνση Α/βάθμιας Α΄ Αθήνας οι σχολικές μονάδες είναι περισσότερες από 450. 4. Πόσο λειτουργική είναι μια δομή χωρίς τη δυνατότητα ανεξάρτητου σχεδιασμού και λήψης αποφάσεων, αφού για κάθε δράση και επιμορφωτική δραστηριότητα θα πρέπει να παίρνει μια σειρά διοικητικών και παιδαγωγικών αδειών; Προς τι τότε τα υψηλά προσόντα που απαιτούνται για την επιλογή σε ΚΕΑ; 5. Πώς παράλληλα η 4μελής ομάδα θα δημιουργεί εκπαιδευτικό υλικό για κάθε θέμα που ενδιαφέρονται να προσεγγίσουν οι σχολικές ομάδες; Ο ενδεικτικός πίνακας θεματολογίας που συνοδεύει την ετήσια εγκύκλιο σχολικών δραστηριοτήτων είναι πολυσέλιδος. Πουθενά δεν αναφέρεται – ούτε επιζητείται- η αξιοποίηση της εμπειρίας πολλών ετών των Υπευθύνων, του υπάρχοντος πλούσιου υλικού που έχουν συγκροτήσει για κάθε θέμα, του αρχείου με καλές πρακτικές που καθένας μας διαθέτει. Ούτε προβλέπεται ρητά η ισότιμη παρουσία στην παιδαγωγική ομάδα εκπαιδευτικών με γνώσεις και εμπειρία στον σχεδιασμό και την εφαρμογή προγραμμάτων για τον πολιτισμό, το περιβάλλον και την αγωγή υγείας. 6. Πότε θα σχεδιάζονται τα ποικίλης θεματολογίας προγράμματα που θα προσφέρονται στις μαθητικές ομάδες; Ένας σοβαρός σχεδιασμός απαιτεί πολύχρονη, σε βάθος μελέτη. Εκτός αν θεωρείται ότι θα επαναλαμβάνονται τα ήδη υπάρχοντα προγράμματα των ΚΠΕ, αποκλείοντας έτσι τον πολιτισμό και την αγωγή υγείας ή καθιστώντας τους δυο αυτούς τομείς απλά συμπληρωματικούς των περιβαλλοντικών προσεγγίσεων. 7. Γιατί τα Πολιτιστικά Προγράμματα, ο τομέας με το ευρύτερο φάσμα θεμάτων (υπενθυμίζουμε ότι ο πολιτισμός δεν περιορίζεται στιες τέχνες) και που πανελλήνια συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο αριθμό προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων, υποβαθμίζονται σε παρακολούθημα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης; 8. Ποιος ο ρόλος του τμήματος Γ΄ Πολιτιστικών Θεμάτων και υποστηρικτικών Δομών (Διεύθυνση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία), στο νέο οργανόγραμμα του ΥΠΠΕΘ; (με χαρά είδαμε να πραγματοποιείται το πάγιο αίτημα των Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων, μόνο που αυτοί καταργούνται). Δηλαδή ήδομή συρρικνώνεται και γίνεται συγκεντρωτική στη βάση (ΚΕΑ) και διαχωρίζεται και αυξάνεται σε επίπεδο κεντρικής διοίκησης; Το ΚΕΑ θα διαχωρίζει και θα καταθέτει διαφορετικά απολογιστικά στοιχεία για δραστηριότητες και προγράμματα σε διαφορετικά τμήματα του υπουργείου; Θα λαμβάνει οδηγίες και κατευθύνσεις από 3 διαφορετικά τμήματα; Πού είναι ο ολιστικός χαρακτήρας που δικαιολογεί την ίδρυσή τους; 9. Πώς και σε ποιο χρόνο ο εκπαιδευτικός που χρειάζεται υλικό, δανειστικούς φακέλους, βιβλία ή δια ζώσης συνεργασία θα συναντά την Π.Ο. του ΚΕΑ; Κάνοντας εκδρομή; Παίρνοντας άδεια από το σχολείο δυο και τρεις φορές τον χρόνο; Τα μισά ΚΕΑ βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από την έδρα της εκάστοτε Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Μέχρι σήμερα ο εκπαιδευτικός συνδύαζε διοικητικά του θέματα με τη συνεργασία με τους υπεύθυνους ΣΔ που στεγάζονται στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης. (Συνάδει με την αειφορία και τη βιωσιμότητα η μετακίνηση σε μεγάλες αποστάσεις ή σε διαφορετικούς απομακρυσμένους μεταξύ τους χώρους για υπηρεσιακούς λόγους;) 10. Η δια ζώσης συνεργασία μελών της ΠΟ με ποικίλους συνεργαζόμενους φορείς 11. Πώς ενδυναμώνεται η επιμόρφωση στην αειφορία, όταν οι βιωματικές επιμορφώσεις στην πράξη μειώνονται; 12. Πώς υποστηρίζεται η αειφορία και τα προγράμματα που την προωθούν όταν δεν προβλέπεται μεταβατική περίοδος με τις υπάρχουσες δομές εν λειτουργία μέχρι την ίδρυση, λειτουργία, στελέχωση και ενημέρωση των ΚΕΑ; (Καταργούνται με τη ρητή λήξη της θητείας όσων τις στελεχώνουν στις 31.8.2018). ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Προτάσεις έχουν κατατεθεί στο Υπουργείο από καιρό, με Υπόμνημα που κατατέθηκε εκ νέου στη διαβούλευση. Έχει επίσης κατατεθεί λεπτομερής χαρτογράφηση των αποστάσεων των ΚΠΕ-ΚΕΑ από την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης και καταγραφή των δυσλειτουργίων που προκύπτουν. Στις προτάσεις περιλαμβάνεται η παράλληλη λειτουργία Γραφείου Εκπαίδευσης για τη Εκπαίδευση για την Αειφορία στην έδρα της κάθε Διεύθυνσης Εκπαίδευσης με τα ΚΕΑ, κάτω από ενιαία διοίκηση και με κοινό προγραμματισμό. Ελπίζουμε το ΥΠΠΕΘ να επανεξετάσει τις σχετικές διατάξεις, να μελετήσει τις προτάσεις μας, δίνοντας χρόνο για ουσιαστικό διάλογο. Ο διάλογος μόνο υπέρ της εκπαίδευσης και της δημοκρατίας μπορεί να είναι. Καλλιόπη Κύρδη Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας