Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 14 – Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων ΤεχνολογιώνΣχόλιο του χρήστη Θεόδωρος Ξυδέας, μέλος ΔΣ ΠΕΚΑΠ | 26 Μαρτίου 2018, 11:18
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ προσφέρουν εδώ και χρόνια στην εκπαιδευτική κοινότητα υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου των καθηγητών πληροφορικής, τεχνική υποστήριξη του εξοπλισμού πληροφορικής των σχολείων αλλά και των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και προώθηση των υπηρεσιών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (email, τηλεδιασκέψεις, ηλεκτρονικές τάξεις, σχολικές ιστοσελίδες & blog, εφημερίδες κ.α.). Από το 2013 τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ υποστηρίζουν και τις σχολικές μονάδες στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και φυσικά τα νηπιαγωγεία. Στελεχώνονται μέχρι σήμερα από 3 τουλάχιστον αποσπασμένους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής ανά ΔΔΕ. Ο αριθμός αυτός δεν επαρκεί για τις σημερινές ανάγκες των σχολικών μονάδων, αφού με την πάροδο του χρόνου έχουμε την όλο και μεγαλύτερη διείσδυση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε πολλά σχολεία τοποθετούνται διαδραστικοί πίνακες (σετ διαδραστικός πίνακας + Η/Υ + βιντεοπροβολέας) και συνδέσεις Internet σε όλες τις σχολικές τάξεις, με αποτέλεσμα οι ανάγκες σε τεχνική υποστήριξη να διογκώνονται. Το βάρος αυτό δεν μπορεί να το σηκώσει εξολοκλήρου ένας υπεύθυνος πληροφορικής για εκατοντάδες σχολεία. Η κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ θα οδηγήσει σε μαρασμό τα σχολικά εργαστήρια πληροφορικής, θα απορυθμίσει το εκπαιδευτικό έργο των καθηγητών πληροφορικής και θα εξαναγκάσει τα σχολεία να απευθυνθούν σε ιδιώτες για την τεχνική υποστήριξη του εξοπλισμού τους, με ότι αυτό συνεπάγεται. Όχι μόνο δεν πρέπει να έχουμε κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ αλλά αντιθέτως ενίσχυσή τους με προσωπικό. Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ πρέπει να συνεχίσουν την λειτουργία τους ως μία ανεξάρτητη δομή στο ίδιο επίπεδο με τα ΚΕΑ. Για κάθε Διεύθυνση ΔΕ/ΠΕ να λειτουργεί ένα ΚΕΠΛΗΝΕΤ που θα στελεχώνεται από αποσπασμένους εκπαιδευτικούς πληροφορικής, ένα για κάθε 30 σχολεία. Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ μπορούν να υποστηρίξουν και να συντονίσουν σε επίπεδο νομού την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων (σε συνεργασία με τα ΠΕΚΕΣ), με την χρήση εργαλείων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, λύση εξαιρετικά αποτελεσματική και οικονομική. Κρίσιμης σπουδαιότητας για την ορθή λειτουργία των ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι η ευθύνη λειτουργίας και εποπτείας τους να μην βρίσκεται στην Διεύθυνση Υποστήριξης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία/ τμήμα Γ' Πολιτιστικών Θεμάτων και υποστηρικτικών δομών (!) όπως προβλέπει ο νέος οργανισμός του ΥΠΕΘ (ΠΔ 18/2018) αλλά να περάσει στην Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Καινοτομίας του ΥΠΕΘ, η οποία είναι η αρμόδια διεύθυνση για την αναβάθμιση και αξιοποίηση της χρήσης Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.