Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Αποστολή και αρμοδιότητες των Κ.Ε.Σ.Υ.Σχόλιο του χρήστη ΠΟΣΓΚΑμεΑ | 26 Μαρτίου 2018, 12:51
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αν και λίγο φιλόδοξη η στοχοθέτηση της παραγράφου 1., που αφορά την αποστολή των Κ.Ε.Σ.Υ., κινείται σε αρκετά σωστή κατεύθυνση, ωστόσο, αναφορικά με τις αρμοδιότητές τους, έτσι όπως αυτές αναφέρονται στην παράγραφο 2. του άρθρου 7, αξίζει να αναφέρουμε τα εξής: α. στις υποπαραγράφους ββ) και ii) της υποπαραγράφου β) που σχετίζονται με τον επαγγελματικό προσανατολισμό, δεν γίνεται καμία αναφορά για την παροχή υπηρεσιών των Κ.Ε.Σ.Υ., σε μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και σε Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια, καθώς επίσης και στην παροχή υπηρεσιών στους εκπαιδευτικούς (υποπαρ. ii)) των Σ.Μ.Ε.Α.Ε., β. εξαιρετικά σημαντική η πρόβλεψη της υποπαρ. δδ) της υποπαραγράφου β) για τη συμβουλευτική υποστήριξη γονέων και κηδεμόνων, αλλά και την υποστήριξη της σχολικής μάθησης, οργάνωσης, μελέτης και συνεργασίας με τη σχολική μονάδα και θεωρείται βέβαιο ότι η πρόβλεψη αυτή αφορά και τους γονείς και κηδεμόνες μαθητών ΑμεΑ σε ΣΜΕΑΕ και σε Σχολικές Μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης (καλό θα ήταν να διευκρινιστεί), γ. οι υποπαράγραφοι αα), ββ) και γγ) της υποπαραγράφου γ), κρίνονται ως αρκετά γενικές και θα πρέπει να διευκρινιστούν-αναλυθούν λίγο παραπάνω, δ. συνδυαστικά με το άρθρο 6 του προτεινόμενου σ.ν., αλλά και με τα υφιστάμενα ΚΕΔΔΥ (των οποίων η λειτουργία και ύπαρξη θα αντικατασταθεί από τα ΚΕΣΥ), είναι εύλογη η απορία -εάν όχι η ανησυχία- πως κι εάν θα καταστεί εφικτό να καταφέρει να λειτουργήσει ο νέος θεσμός των ΚΕΣΥ στις ίδιες κτιριακές υποδομές, με ποια, άραγε, υλικοτεχνική υποδομή και με το σύνολο των αρμοδιοτήτων των ΚΕΔΔΥ κι αθροιστικά με τις επιπλέον αρμοδιότητες των ΚΕΣΥ (;;;) και βέβαια, εάν εντέλει η νέα αυτή δομή, τα ΚΕΣΥ, θα καταφέρουν να επιτύχουν το σκοπό και την αποστολή τους ως προς τους μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (;;;). Επίσης, προτείνεται: Α) Να προβλέπεται για τα ΚΕΣΥ το ηλικιακό εύρος των υποστηριζόμενων μαθητών ότι: «Άτομα άνω των 18 ετών που έχουν μέχρι τότε αξιολογηθεί ως άτομα με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των ΚΕΣΥ καθώς ΚΑΙ κατά την φοίτησή τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση». Β) Να προβλέπεται «Αποκλειστική προθεσμία έκδοσης των εισηγήσεών τους εντός αποκλειστικής προθεσμίας σαράντα πέντε (45) ημερών από την υποβολή σχετικής αίτησης. Σε περίπτωση που για αντικειμενικούς λόγους υπάρχει ανάγκη παράτασης της ανωτέρω προθεσμίας, η παράταση αυτή πρέπει να είναι απολύτως αιτιολογημένη.»