Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 12 – Αποστολή και αρμοδιότητες των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.)Σχόλιο του χρήστη Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων | 26 Μαρτίου 2018, 12:31
Η ίδρυση ενός Κ.Ε.Α. και στη Νάξο μαζί με τις παραπάνω δομές των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και Κ.Ε.Σ.Υ., κρίνεται εξίσου αναγκαίο καθώς, τα Κ.Ε.Α., ως μετεξέλιξη των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.), ενσωματώνουν τις αρμοδιότητες των υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων και θα είναι κοινό για τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης. Πόσο αποτελεσματικό θα μπορεί να είναι άραγε για μια τόσο μεγάλη περιοχή όπως αυτή των Κυκλάδων να υποστηρίζεται από 1 Κ.Ε.Α. αυτό της Άνδρου; Η ίδρυση ενός ακόμη Κ.Ε.Α. θα έχει εκπαιδευτικό και επιστημονικό περιεχόμενο, αφού θα μπορούσε να λειτουργήσει ως πυρήνας μελέτης του ιδιαίτερου φυσικού και του πολιτισμικού περιβάλλοντος της περιοχής και θα συμβάλλει στη γενικότερη ανάπτυξη της περιοχής. Ένας από τους στόχους του νέου σχεδίου είναι η βελτίωση της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος καθώς και της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου. Επίσης, ότι αναπτύσσεται αλληλεπιδραστική (δυναμική) σχέση μεταξύ του σχολείου και των δομών υποστήριξης σε επίπεδο Περιφέρειας (ΠΕΚΕΣ) & σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης (ΚΕΣΥ & ΚΕΑ), και οι εκπαιδευτικοί, αντί να απευθύνονται στον ένα και μοναδικό Σχολικό Σύμβουλο, αιτούνται υποστήριξης από τις διεπιστημονικές ομάδες που πλαισιώνουν τις εν λόγω δομές και εκείνες ανταποκρίνονται, προάγοντας παράλληλα τις αλλαγές και καινοτομίες που προβλέπονται από τον περιφερειακό και κεντρικό σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής. Αναμφισβήτητα, όλα τα παραπάνω θα μπορούσαν να αποτελούν το ιδανικό και το ζητούμενο για την εκπαίδευση. Για ποια υποστήριξη όμως μιλάμε όταν η περιοχή ευθύνης του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και των Κ.Ε.Α. των Κυκλάδων έχει 24 νησιά; Όποια είδους τεχνολογία και να υπάρχει είναι διόλου αμφίβολο ότι η παρεχομένη υποστήριξη δεν θα μπορεί να είναι αυτή που χρήζει ανάγκης, για μια περιοχή όπως αυτή των Κυκλάδων. Δεν γίνεται να αντιμετωπίζονται όλες οι περιοχές με τον ίδιο τρόπο καθώς οι διαφορές και οι συνθήκες που επικρατούν σε κάθε περιοχή είναι μοναδικές και ιδιαίτερες. Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας πιστεύει πως, αν πραγματικά επιθυμεί το Υπουργείο να περιορίσει την εξάρτηση των σχολικών μονάδων από την κεντρική διοίκηση, να μειώσει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και κυρίως να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος καθώς και της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, ο σχεδιασμός της εκπαιδευτικής πολιτικής θα πρέπει να έχει ως γνώμονα τις ανάγκες των μαθητών, των εκπαιδευτικών της εκπαιδευτικής κοινότητας γενικότερα και αυτές να είναι συνυφασμένες με την ιδιαιτερότητα της κάθε περιοχής, εξασφαλίζοντας το δικαίωμα για τη βέλτιστη εκπαίδευση. Για το Δ.Σ.