Αρχική Εθνική Στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση2. Πτυχία με αντίκρισμα: νέα οργάνωση της μάθησης και των προγραμμάτων σπουδών που διευκολύνουν την κινητικότητα και ενισχύουν τη διεπιστημονικότηταΣχόλιο του χρήστη Γιώργος Σωτηρόπουλος | 30 Νοεμβρίου 2010, 09:18
Οι περισσότερες Σχολές Ανωτάτων και Ανωτέρων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων παρέχουν πτυχία χωρίς αντίκρυσμα. Πρέπει να επιστρέψουμε σε Τομείς στην Ανώτατη Εκπαίδευση με μια Σχολή σε κάθε περιοχή π.χ Φιλοσοφική, Νέες Τεχνολογίες και όχι διάσπαρτα παντού χωρίς τα απαραίτητα εφόδια απο αποψη οργάνωσης για τους Φοιτητές.Δεν ειναι δυνατόν κάθε σχολή να έχει την δυνατότητα να προμοτάρει τους φοιτητές της και να δημιουργούνται ανισότητες. Ένα παράδειγμα: Πως ειναι δυνατόν σχολές οπως Ηλεκτρολόγοι/Ηλεκτρονικοί Πολυτεχνειων να διορίζονται στην Εκπαίδευση ως Ηλεκτρολόγοι (ΠΕ12)αλλά και ως Πληροφορηκάριοι (ΠΕ 19).Οι αντίστοιχοι των ΤΕΙ δεν εχουν την ιδια δυνατότητα. Άρα χρειάζεται σαφής διάκριση ειδικοτήτων-δικαιωμάτων και όχι "λίγο απο εδώ και λίγο απο εκεί". Άμεση ανανέωση όλων των επαγγελματικών δικαιωμάτων ιδιαίτερα σε σχολές που έχουν σχέση με την Τεχνολογία.Για παράδειγμα,ως απόφοιτος Τμήματος δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν επαγγελματικά δικαιώματα σε ηλεκτρονικούς που αναφέρονται σε κατασκευή, επιδιόρθωση ηλεκτρονικών εξαρτημάτων χωρίς να φαίνεται πουθενά η χρήση νεων Τεχνολογιών, Δικτύων με τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα. Άρα επιτακτική ανάγκη ειναι η ριζική αναδιάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης, μείωση Σχολών, δημιουργία Πανεπιστημίων που θα ασχολούνται με εναν Τομέα και οχι λίγο απο όλα, νεα επαγγελματικά δικαιώματα, νεα περιγράμματα Σπουδών. Μόνο τότε είναι δυνατόν τα Πτυχία να έχουν Αντίκρυσμα.