Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 17 – Κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων και μεταβολές υπηρεσιών και υπηρεσιακών μονάδωνΣχόλιο του χρήστη ΠΟΝΗΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ | 26 Μαρτίου 2018, 12:05
Η κατάργηση των σχολικών συμβούλων πρόκειται να επιφέρει σοβαρή αναστάτωση στην παιδεία. Διότι βάσει τού υπό διαβούλευση νομοσχεδίου αποκλείονται από υποψήφιοι για τις νέες θέσεις, όλοι όσοι έχουν ήδη υπηρετήσει δύο θητείες ως σχολικοί σύμβουλοι. Άρα η πείρα τους και η περαιτέρω προσφορά τους πάει χαμένη, προς βλάβη της παιδείας, των εκπαιδευτικών και των παιδιών. Ο εκπαιδευτικός έχει ανάγκη από τη βοήθεια την οποία προσφέρει ο σχολικός σύμβουλος, γι΄ αυτό και του απευθύνει συχνά ερωτήματα για τα πάσης φύσεως προβλήματα τα οποία προκύπτουν από τη διδακτική ύλη, τη διδασκαλία, τα παιδιά, τους γονείς. Η γλωσσομάθεια στο νέο νομοσχέδιο δεν μοριοδοτείται απλώς, αλλά απαιτείται ως υποχρεωτικό προσόν προς διεκδίκηση υποψηφιότητας για τις νέες θέσεις των συντονιστών. Προς τι αυτό; Πρόκειται μήπως για θέσεις με καθημερινή υποχρεωτική χρήση ξένων γλωσσών, όπως αυτές του υπουργείου εξωτερικών; Για ποια άλλη θέση εκπαιδευτικού απαιτήθηκε ή απαιτείται κάτι τέτοιο; Οι νέες δομές, έτσι όπως ορίζονται από το νομοσχέδιο είναι δυσκίνητες και αναποτελεσματικές. Η θητεία των συντονιστών ορίζεται ως τριετής, ενώ των συμβούλων ήταν τετραετής, προς τι αυτό; Πώς εν τέλει αποδείχθηκε, βάσει ποίων ερευνών και βάσει ποίων πορισμάτων, ότι ο θεσμός του σχολικού συμβούλου υπήρξε ανεπιτυχής και τώρα καταργείται;