Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 19 – Μεταβατικές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη Μαρία Σπαρτινού | 26 Μαρτίου 2018, 12:11
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο θεσμός των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών υπήρξε καθοριστικός και θεμελιώδης για την ανάπτυξη και υποστήριξη των σχετικών προγραμμάτων (προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων) στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Με καθημερινή επαφή με τις σχολικές μονάδες, συνεχείς συνεργασίες με ΚΠΕ, ΜΚΟ, Πανεπιστήμια κλπ στήριξαν και εμψύχωσαν εκπαιδευτικούς, χωρίς διοικητική υποστήριξη, επιδόματα κλπ. Ο ρόλος και το έργο των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων, οι οποίοι καταργούνται με το παρόν νομοσχέδιο, είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την εφαρμογή των αρχών της ΕΑΑ στη Σχολική Μονάδα με την καθοδήγηση και στήριξη των πολύμηνων προγραμμάτων, της ταχύρυθμης απογευματινής επιμόρφωσης που οργανώνουν σε τοπικό επίπεδο, των σχεδιασμό δραστηριοτήτων κά. Η επιτυχημένη λειτουργία των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – Σχολικών Δραστηριοτήτων εκτός των άλλων συνδέεται άμεσα και με την επιτυχία του θεσμού των ΚΠΕ. Η κατάργησή των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και Σχολικών Δραστηριοτήτων όχι μόνο δεν μπορεί να αναπληρωθεί από τα ΚΕΑ που έχουν άλλες αρμοδιότητες και ελλιπή στελέχωση αλλά πιστεύουμε ότι θα πλήξει δυσμενώς και τον θεσμό των Σχολικών Δραστηριοτήτων. Πολύ δε περισσότερο δεν μπορεί να αναπληρωθεί από ΚΕΑ που βρίσκονται μακριά από τις έδρες των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και μακριά από τον κύριο όγκο των σχολικών μονάδων. Πόσο μάλλον στην πολυνησία των Κυκλάδων. Στο δια ταύτα: • Προτάσεις μας έχουν κατατεθεί στο Υπουργείο με Υπόμνημα που κατατέθηκε εκ νέου στη διαβούλευση. Έχει επίσης κατατεθεί λεπτομερής χαρτογράφηση των αποστάσεων των ΚΠΕ-ΚΕΑ από την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης και καταγραφή των δυσλειτουργιών που προκύπτουν. • Η παράλληλη λειτουργία Γραφείου ή Τμήματος Εκπαίδευσης για την Αειφορία στην έδρα της κάθε Διεύθυνσης Εκπαίδευσης με τα ΚΕΑ, κάτω από ενιαία διοίκηση και με κοινό προγραμματισμό ενισχύει τον επιτυχημένο θεσμό. • Μεταβατική περίοδος τουλάχιστον μέχρι την ίδρυση, λειτουργία, στελέχωση και ενημέρωση των ΚΕΑ είναι απαραίτητο να προβλεφθεί (Καταργούνται με τη ρητή λήξη της θητείας όσων τις στελεχώνουν στις 31.8.2018). Μαρία- Γεωργία Σπαρτινού Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων ΔΔΕ Κυκλάδων