Αρχική Εθνική Στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση1. Νέα ταυτότητα με νέα ηγεσία και ενίσχυση της αυτοδιοίκησης των ΑΕΙ. Νέα σχέση εμπιστοσύνης με την πολιτεία και την κοινωνία, με λογοδοσία και ευθύνηΣχόλιο του χρήστη ιάκωβος βενιέρης | 30 Νοεμβρίου 2010, 10:57
Επαναλαμβάνω θέσεις που έχω εκφράσει και στην άλλη σελίδα του Υφ. Παιδείας. Α. Χρονικό διάστημα απο την εκλογή μέχρι τον διορισμό θέτω προς συζήτηση στους συναδέλφους λέκτορες αλλά και τον κ. Υφυπουργό την εξής δυνατότητα διάταξης: «Σε περίπτωση που η δημοσίευση του διορισμού στην πρώτη βαθμίδα μέλους ΔΕΠ γίνει μετά την παρέλευση εξαμήνου απο την εκλογή, τότε η τριετία για την ανέλιξη στην επόμενη βαθμίδα θα άρχεται χρονικώς απο την παρέλευση του εξαμήνου, και όχι απο τη δημοσίευση του διορισμού». Αφού δεν πληρωνόμαστε, τουλάχιστον να τρέχει ο χρόνος για την επόμενη βαθμίδα. Απο αυτή τη ρύθμιση το Υπουργείο δεν θα έχει ΚΑΜΙΑ οικονομική επιβάρυνση. Δεν θα πληρωνόμαστε αλλά τουλάχιστον δεν θα είμαστε στη βαθμίδα του Λέκτορα 5-6 χρόνια απο την εκλογή μας. Β. Μεταβατική διάταξη υπηρετούντων και για εκλεγέντες μη διορισθέντες λέκτορες. - Σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΣτΕ η μετατροπή οργανικής θέσης (λέκτορα) σε συμβασιούχο ισούται με κατάργηση της οργανικής θέσης δημόσιου υπαλλήλου και σε μετατροπή της σε σχέση ιδιωτικού δικαίου. - Σύμφωνα με τον Υπαλληλικό Κώδικα (εφαρμόζεται και για ΝΠΔΔ άρα και για ΑΕΙ) η κατάργηση βαθμίδας δεν οδηγεί σε κατάργηση της οργανικής θέσης. Και η κατάργηση θέσης δεν οδηγεί σε απόλυση αλλά σε δικαίωμα μετάταξης σε άλλο ΝΠΔΔ (άρθρο 154 παρ. 4 ΥπαλλΚωδ). - Οι προηγούμενες αλλαγές στις μεταβατικές διατάξεις συμπεριελάμβαναν και του εκλεγέντες λέκτορες (βλ. άρθρο 7 παρ. 3 του ν. 2083/1992 (ΦΕΚ Α’ 159) «Σε περίπτωση κατά την οποία έχει ολοκληρωθεί κατά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού η διαδικασία εκλογής ή εξέλιξης μελών Δ.Ε.Π. με τη λήψη σχετικής απόφασης από το οικείο εκλεκτορικό σώμα, τα μέλη Δ.Ε.Π. θεωρούνται ότι ανήκουν ήδη για την εφαρμογή των διατάξεων του νόμου αυτού στη βαθμίδα για την οποία εκλέχθηκαν, ανεξαρτήτως του χρόνου έκδοσης της αντίστοιχης διοικητικής πράξης διορισμού ή εξέλιξης». Βλ. το ίδιο και σε άρθρο 2 παρ. 1 περ. β του ν. 2517/1997 (ΦΕΚ Α’ 160) καθώς και σε άρθρα 31επ. Ν.1268/1982. Αν ο νέος νόμος πλαίσιο δεν συμπεριλάβει μεταβατικές διατάξεις και για τους υπηρετούντες αλλά και τους εκλεγέντες λέκτορες επί προκηρυχθεισών οργανικών θέσεων, τότε δημιουργείται ζήτημα συνταγματικής νομιμότητας και κύρους του νόμου. Άλλωστε, κάθε διαφορετική πρόβλεψη δεν εξασφαλίζει καμία οικονομική ελάφρυνση του προϋπολογισμού, οπότε είναι ατελέσφορη!! η πιθανή σκέψη εξοικονόμησης κόστους. Γ. Υπηρετούντες λέκτορες και νέο καθεστώς λεκτόρων Οι λέκτορες που έχουν διορισθεί ή έχουν εκλεγεί στη βαθμίδα του λέκτορα καλύπτοντας οργανική θέση ΔΕΠ έχουν το ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ δικαίωμα να ΕΞΕΛΙΧΘΟΥΝ στη βαθμίδα του Επίκουρου, αυτοδικαίως ή μετά απο κρίση (αρχή της χρηστής διοίκησης, αρχή της ισότητας, αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης κλπ. όλες συνταγματικές αρχές). Διαφορετικά προκύπτει σημαντική συνταγματική αντισυμβατιότητα κάθε ρύθμισης που καθιστά τους σημερινούς διορισμένους ή εκλεγμένους λέκτορες ΜΗ εξελίξιμους βάσει του νέου καθεστώτος. Η εκλογή τους έγινε με το καθεστώς που επέτρεπε την εξέλιξη και κάθε περιορισμός οτυ δικαιώματος αυτού αντίκειται στο Σύνταγμα.