Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 23 – Κριτήρια επιλογήςΣχόλιο του χρήστη ΤΟ ΜΕΛΑΝΙ | 26 Μαρτίου 2018, 13:13
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κατ΄αρχάς πιστεύω πως μια ανοιχτή διαβούλευση ανοίγει και μια χαραμάδα δημοκρατικής λειτουργίας, έστω και αν αυτή γίνεται για άλλους λόγους. Το να λες, θέλω ένα αντικειμενικό σύστημα επιλογής στελεχών μέσα στο χώρο των σχολικών μονάδων είναι μάλλον ουτοπικό. Γνωρίζουμε καλά από την εμπειρία μας στην εκπαιδευτική διαδικασία ότι τα ράσα δεν κάνουν τον παπά. . Μπορεί, ο καλύτερος όλων στα αντικειμενικά μόρια να τινάξει, άνετα, ένα ολόκληρο σχολείο στον αέρα και προκαλέσει μεγάλες συγκρούσεις ανάμεσα στο προσωπικό και το ευρύτερο περιβάλλον. Στο σημείο αυτό οφείλουμε να απαντήσουμε με ειλικρίνεια αν στη θέση του δ/ντή σχολικής μονάδας πρέπει είναι διδάσκων εκπαιδευτικός ή στέλεχος της εκπαίδευσης. Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα μπορεί ν΄αποτελέσει τη βάση για ένα έντιμο σύστημα επιλογής του. Κατά τη γνώμη μου, το ΥΠΠΕΘ βάζει λάθος το ζήτημα προσπαθώντας να ισορροπήσει ανάμεσα σε θεσμούς και ανθρώπους. Ανάμεσα στη λογική και το συναίσθημα. Ανάμεσα σε ένα σχολείο που πρέπει να εφαρμόζει πολιτικές, πολλές φορές, αποφάσεις ή ένα σχολείο παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατικής λειτουργίας. Στην κατεύθυνση αυτή λοιπόν ίσως και θα ήταν πιο λειτουργικό ή αποτελεσματικό ο δντής της σχολικής μονάδας να προέρχεται αποκλειστικά από τους οργανικά υπηρετούντες της μονάδας αυτής. Να είναι ζωντανό κομμάτι αυτής και μάλιστα πολλαπλά αξιολογούμενο από τους ίδιους τους συναδέλφους του, τους μαθητές και τους γονείς. Με το σύστημα αυτό η ευθύνη αλλά και επιπτώσεις της όποιας απόφασης θα έχει άμεσες συνέπειες και για τον ίδιο. Σ΄αυτό το μοντέλο ο δ/ντής μπορεί να επιλεγεί μέχρι και δύο θητείες, με τη σύμφωνη γνώμη της πλειοψηφίας του Σ.Δ.. Διαφορετικά πρέπει να σκεφτούν πολύ πιο σοβαρά οι ιθύνοντες ν΄ αυξήσουν τα χρόνια υποχρεωτικής προϋπηρεσίας στην εκπαιδευτική πράξη -ίσως και πάνω από 20 χρόνια- ως ασφαλιστική δικλείδα πλέον. Επίσης κάθε δ/ντής Σ.Μ. πρέπει ν΄απαλλάσσεται από το βραχνά της διδασκαλίας ώστε ν΄ αφοσιώνεται αποκλειστικά στο σωστό προγραμματισμό και την αποτελεσματική λειτουργία αυτής.