Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 09 – Στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ.Σχόλιο του χρήστη Δημήτρης Κοκαρίδας | 26 Μαρτίου 2018, 13:24
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η κατάργηση της ειδικότητας καθηγητών ειδικής φυσικής αγωγής (ΠΕ11.01/ΕΑΕ) ως μέλη της διεπιστημονικής ομάδας στα ΚΕΣΥ είναι άστοχη ως απόφαση και θα πρέπει να αναθεωρηθεί. Το σχέδιο νόμου που τίθεται σε διαβούλευση επιθυμεί να προωθήσει την αυτονομία της σχολικής μονάδας επιδιώκοντας να καταστήσει τον εκπαιδευτικό ως τον κύριο υπεύθυνο για την υποστήριξη των μαθητών και την ομαλή ένταξη τους στο σχολείο και την κοινωνία. Αυτό προϋποθέτει ωστόσο ότι ο εκάστοτε εκπαιδευτικός κάθε ειδικότητας έχει τις απαραίτητες γνώσεις εξατομίκευσης και προσαρμογών της διδασκαλίας όποτε αυτό χρειάζεται, κάτι που δεν είναι δεδομένο. Ως παράδειγμα εξατομίκευσης και προσαρμογών άσκησης στην ειδική φυσική αγωγή, με μία επίσκεψη στην αντίστοιχη Βάση Πληροφοριών (www.pe.uth.gr/efa) που έχει δημιουργηθεί εδώ και χρόνια στα πλαίσια της ειδικότητας της ΣΕΦΑΑ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας αμέσως μετά την ψήφιση του νόμου 3699/08 περί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, μπορεί εύκολα κανείς να πληροφορηθεί μέσω των υπαρχόντων e-books στην ελληνική και αγγλική γλώσσα ότι υπάρχει ήδη διαθέσιμο Εξατομικευμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (Ε.Ε.Π.) Ειδικής Φυσικής Αγωγής (http://www.pe.uth.gr/efa/media/ebook/eep/index.html) όπως και βάση πληροφοριών με αναφερόμενες προσαρμογές ανά αναπηρία/εκπαιδευτική ανάγκη και αντίστοιχα πλάνα μαθημάτων από το 2009 έως σήμερα. Το ΕΕΠ με την αντίστοιχη βάση πληροφοριών έχει μάλιστα παρουσιαστεί εδώ και χρόνια σε αντίστοιχα βιωματικά σεμινάρια με μεγάλη επιτυχία. Αντίστοιχες προσπάθειες παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού, συγγραφής βιβλίων, εκπόνησης ερευνών, διεξαγωγής επιμορφωτικών σεμιναρίων και εκδηλώσεων ένταξης μαθητών με και χωρίς αναπηρία μέσω της άσκησης, έχουν γίνει και συνεχίζουν να γίνονται από όλους τους διδάσκοντες της αντίστοιχης ειδικότητας σε όλες τις ΣΕΦΑΑ. Διαθέσιμη γνώση και έτοιμο πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό επομένως υπάρχει που μπορεί να βοηθήσει άμεσα τον καθηγητή ειδικής φυσικής αγωγής στο έργο του τόσο σε επίπεδο αξιολόγησης σε διεπιστημονική ομάδα όσο και στην εφαρμογή προγραμμάτων άσκησης παιδιών με και χωρίς αναπηρία στο σχολείο. Παράλληλα, η αξία της φυσικής αγωγής είναι αδιαμφισβήτητη ως η μοναδική επιστήμη που συνδυάζει τον κινητικό με τον συναισθηματικό και τον γνωστικό τομέα, με τους καθηγητές ειδικής φυσικής αγωγής να κατέχουν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην ένταξη μαθητών με αναπηρία/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σχολείο, μέσα από την συμμετοχή στο παιχνίδι και την άσκηση που κάθε παιδί με και χωρίς αναπηρία επιζητεί να συμμετέχει ισότιμα και με την ίδια επιτυχία. Είναι γνωστό σε όλους ότι δεν υπάρχει κανείς μαθητής που να μην του αρέσει η φυσική αγωγή, δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος ένταξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από το παιχνίδι και δεν υπάρχει κοντινότερος φίλος των μαθητών από τον καθηγητή φυσικής αγωγής που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι και ο πρώτος εκπαιδευτικός που εντοπίζει την όποια διαταραχή κίνησης, αντίληψης ή συμπεριφοράς που εκδηλώνεται εντονότερα κατά την διάρκεια της άσκησης. Παρόλα αυτά, η ειδική φυσική αγωγή δεν συμπεριλαμβάνεται ως μέλος της διεπιστημονικής ομάδας αξιολόγησης στα ΚΕΣΥ στο προτεινόμενο νομοσχέδιο. Αυτό θα πρέπει να αλλάξει και τα ΚΕΣΥ να στελεχωθούν με καθηγητές φυσικής αγωγής της αντίστοιχης ειδικότητας (ΠΕ11.01/ΕΑΕ).