Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Ίδρυση Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.)Σχόλιο του χρήστη Δημήτρης | 26 Μαρτίου 2018, 13:24
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ της Παιδείας, Τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. είναι μια καινοτόμα δομή, η οποία επιχειρεί να εκσυγχρονίσει τη διοίκηση της εκπαίδευσης και να την φέρει πιο κοντά στα ευρωπαϊκά πρότυπα. Τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. έχουν μια πολύ σωστή διασπορά ανά την επικράτεια. Με βάση τις αρμοδιότητες των ΠΕ.Κ.Ε.Σ., όπως αυτά περιγράφονται στο παρόν άρθρο, είναι φανερό ότι αυτά εντάσσονται σε μια νέα σύγχρονη νοοτροπία, η οποία θέλει τον μάχιμο εκπαιδευτικό και κυρίως τον μαθητή στο επίκεντρο των εξελίξεων. Μέχρι σήμερα, στο επίκεντρο ήταν ο έλεγχος και η άσκηση εξουσίας από τον αποτυχημένο θεσμό του σχολικού συμβούλου. Στην επαρχία, οι σχολικοί σύμβουλοι ήταν άφαντοι, αφού δεν είχαν ωράριο και προτιμούσαν να κάθονται σπίτια τους στα αστικά κέντρα. Όμως, το ζητούμενο, στο οποίο ανταποκρίνονται επάξια τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ., είναι η υποβοήθηση του εκπαιδευτικού στο έργο του, μέσω της ανατροφοδότησης. Καταργείται η καθοδήγηση από την αυθεντία και στο επίκεντρο έρχεται η αυτενέργεια του εκπαιδευτικού, ο οποίος μέσω της ανατροφοδότησης, έχει την δυνατότητα να διορθώνει τις ατέλειες της διδασκαλίας του και να βελτιώνεται συνεχώς. Τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ., λειτουργούν σε συνεργασία με όλους τους υπόλοιπους θεσμούς της εκπαίδευσης και όχι ως κλίκα ή συντεχνία, όπως λειτουργούσαν οι καταργούμενοι πλέον σχολικοί σύμβουλοι. Στην εκπαίδευση δεν υπάρχουν ανώτεροι και κατώτεροι. Υπάρχουν μόνο συνάδελφοι που βάζουν στο επίκεντρο τον μαθητή. Οι εκπαιδευτικοί δε νοείται να απομακρύνονται για περισσότερα από έξι έτη από τη διδασκαλία και να μην έχουν ωράριο, γιατί έτσι αποθρασύνονται και γίνονται αργόμισθοι. Τα νέα ΠΕ.Κ.Ε.Σ., λοιπόν, ορθά στελεχώνονται από νέους εκπαιδευτικούς και πολύ σωστά προβλέπεται στον νέο νόμο η επιστροφή των καταργούμενων σχολικών συμβούλων(οι οποίοι είχαν πιστέψει ότι ήταν ισόβιοι και "ελέω Θεού") στις σχολικές τάξεις. Αν υπάρξει πολιτική σταθερότητα το επόμενο εξάμηνο, η μεταρρύθμιση ίσως και να μπορέσει να ολοκληρωθεί σε μεγάλο ποσοστό. Με εκτίμηση