Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 02 – ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη Drama | 26 Μαρτίου 2018, 14:08
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
α) Στελέχη της εκπαίδευσης. Ο Προϊστάμενός των Κ.Ε.Α. περιλαμβάνεται στα στελέχη της εκπαίδευσης [άρθρο 21, παρ.3, περ.β]. Προϊστάμενος, που όμως σύμφωνα με το άρθρο 13, παρ.2 «επιλέγεται μεταξύ των μελών της Παιδαγωγικής Ομάδας του Κέντρου». Ενώ δηλαδή όλοι οι εκπαιδευτικοί του Κ.Ε.Α.(μαζί και ο Προϊστάμενος) επιλέγονται [άρθρο 13, παρ.1], με τα ίδια κριτήρια και προϋποθέσεις, με τα ίδια ειδικότερα προσόντα, από τα ίδια αρμόδια όργανα επιλογής, με τις ίδιες διαδικασίες επιλογής και τέλος για την ίδια χρονική θητεία, παραδόξως ο Προϊστάμενος διαχωρίζεται από τα μέλη, ως στέλεχος της εκπαίδευσης, γιατί ορίζεται (δηλ. επιλέγεται) με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή [άρθρο 25, παρ.2] και όχι γιατί υπερτερεί σε προσόντα μεταξύ των συναδέλφων του, όπως συνέβαινε ως σήμερα. Η επιτυχημένη ως σήμερα πορεία των ΚΠΕ, έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό με την ισοτιμία και τη συνοχή των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά. Ποτέ η Διοίκηση δεν διαχώρισε τη θέση του Υπεύθυνου, ως ανώτερου, των συναδέλφων του της παιδαγωγικής ομάδας και η τοποθέτησή του γινόταν με πλήρη διαφάνεια και αξιοκρατία σύμφωνα με τα προσόντα του, από την κοινή για όλους διαδικασία αξιολόγησης. Επίσης ως σήμερα, τόσο ο Υπεύθυνος όπως και ο Αναπληρωτής Υπευθύνου των ΚΠΕ, έχουν ακριβώς τα ίδια διδακτικά, παιδαγωγικά, εκπαιδευτικά, ερευνητικά καθήκοντα με τα υπόλοιπα μέλη και συναποφασίζουν με τα μέλη για κάθε θέμα που αφορά τη λειτουργία, την οργάνωση, τους στόχους και τις δράσεις των ΚΠΕ. Η μόνη επιπλέον αρμοδιότητα που είχε ο Υπεύθυνος και ο Αναπληρωτής του, ήταν αυτή της άσκησης των διοικητικών τους καθηκόντων. Τα ΚΠΕ που λειτούργησαν με γνώμονα τα παραπάνω, διατήρησαν τη συνοχή των εκπαιδευτικών τους, παρέμειναν πλήρως στελεχωμένα και λειτούργησαν απροβλημάτιστα για πολλά χρόνια παράγοντας αξιόλογο και αναγνωρισμένο έργο. ΠΡΟΤΑΣΗ: Για τους παραπάνω λόγους αλλά και λόγω των αυξημένων αρμοδιοτήτων, του διευρυμένου ρόλου και έργου των ΚΕΑ σε σχέση με τα ΚΠΕ, όλοι οι εκπαιδευτικοί των Κ.Ε.Α. θα πρέπει να περιληφθούν στα στελέχη της εκπαίδευσης. Διαφορετικά, θα ήταν προτιμότερο, σε μια τόσο μικρή ομάδα εκπαιδευτικών να μην υπάρχει διαχωρισμός του Προϊσταμένου ως στέλεχος.