Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Αποστολή και αρμοδιότητες των Κ.Ε.Σ.Υ.Σχόλιο του χρήστη Drama | 26 Μαρτίου 2018, 14:35
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μεταξύ των αρμοδιοτήτων που θα ασκούν τα Κ.Ε.Σ.Υ. είναι και ο σχεδιασμός και η υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων, σε συνεργασία με τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και τα Κ.Ε.Α. [παρ.2, περ.δ, γγ]. Όμως κανένας εκπαιδευτικός από αυτούς που θα πλαισιώνουν το Κ.Ε.Σ.Υ., δεν έχει εξειδίκευση-κατάρτιση στην Εκπαίδευση για την Αειφορία ή στην περιβαλλοντική εκπαίδευση ή στην υγεία ή στον πολιτισμό[άρθ.9, παρ.1]. Αυτονόητα γεννώνται και τα εξής ερωτήματα: 1. Τί είδους δράσεις και σε τί είδους γνωστικά ή παιδαγωγικά αντικείμενα, θα αφορούν αυτές οι από κοινού μεταξύ τριών διαφορετικών δομών, δράσεις-επιμορφώσεις; 2. Ποιός θα έχει την ευθύνη, το συντονισμό, την οργάνωση και την υλοποίηση αυτών των δράσεων(το ΠΕΚΕΣ, το ΚΕΣΥ, τα ΚΕΑ); 3. Ποιά μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας θα αφορούν αυτές οι δράσεις (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς κτλ.); 4. Σε ποιούς χώρους θα υλοποιούνται οι δράσεις, όταν σε άλλο σημείο είναι τα ΚΕΑ, σε άλλο τα ΚΕΣΥ και αλλού τα ΠΕΚΕΣ; Ως σήμερα τα ΚΠΕ ανταποκρίνονταν με επιτυχία στον επιμορφωτικό ρόλο τους στα θέματα της εκπαίδευσης για την αειφορία. Είχαν παιδαγωγική και επιστημονική επάρκεια και αυτονομία, διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές, είναι γρήγορα και αποτελεσματικά ως προς την υλοποίηση αυτών των δράσεων, αφού ο σχεδιασμός και η οργάνωση τους γίνεται από την Παιδαγωγική Ομάδα αφουγκραζόμενη πάντα και τις ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας. Μάλιστα στις νέες αρμοδιότητες των ΚΕΑ, θα περιλαμβάνονται και αυτές των Συμβούλων Σχολικών Δραστηριοτήτων. Συνεπώς τα ΚΕΑ θα γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες επιμόρφωσης της εκπαιδευτικής κοινότητας. ΠΡΟΤΑΣΗ: Είναι αναγκαία η διατήρηση της αυτονομίας των ΚΕΑ στον σχεδιασμό επιμορφωτικών δράσεων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Ο διαμοιρασμός αρμοδιοτήτων μεταξύ των τριών δομών(ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥ, ΚΕΑ), η επικάλυψη καθηκόντων, η πολυπλοκότητα, η γραφειοκρατία, η μείωση της ταχύτητας και της ευελιξίας στο σχεδιασμό και την οργάνωση, θα δυσχεραίνουν ως και θα καθιστούν αναποτελεσματικό το επιμορφωτικό έργο των ΚΕΑ.