Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 21 – Πίνακες επιλογής στελεχών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Λ. | 26 Μαρτίου 2018, 14:50
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πιστεύω ότι καλώς για την πλήρωση των θέσεων των στελεχών της εκπαίδευσης επιλέγονται μόνο εκπαιδευτικοί. Στην Εκπαίδευση η επιστήμη η οποία διακονείται είναι η Παιδαγωγική επιστήμη. Το ότι σε οποιοδήποτε δουλειά υπάρχει και ένα γραφειοκρατικό σκέλος (που καλώς ή κακώς έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα να το ονομάζουμε διοικητικό), δεν σημαίνει ότι η επιστήμη η οποία διακονείται είναι η Διοικητική επιστήμη. Από εκεί και πέρα και με αφορμή το «αιρετικό» σχόλιο του χρήστη John, θα έλεγα ότι το Ελληνικό Δημόσιο θα έπρεπε όντως κάποια στιγμή να δει τι εστί διοικητικός υπάλληλος. Κάθε υπάλληλος εντάσσεται σε έναν κλάδο σύμφωνα με κάποιον κατεχόμενο ΒΑΣΙΚΟ τίτλο σπουδών. Από τη νομολογία των δικαστηρίων είναι αποδεκτό ότι ΔΕΝ μπορεί κάποιος να ενταχθεί σε έναν κλάδο χωρίς το σχετικό ΒΑΣΙΚΟ τίτλο σπουδών (δηλ. με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό). Έτσι, όποιος έχει τελειώσει Χημικό έχει σπουδάσει την επιστήμη της Χημείας και εντάσσεται στον κλάδο των Χημικών, όποιος έχει τελειώσει Πληροφορική έχει σπουδάσει την επιστήμη της Πληροφορικής και εντάσσεται στον κλάδο των Πληροφορικών κ.ο.κ. Θα περίμενε, λοιπόν, κάποιος ότι ο κλάδος των Διοικητικών περιλαμβάνει όσους έχουν σπουδάσει τη Διοικητική επιστήμη. Είναι, όμως, έτσι; Αντιγράφω από την προκήρυξη του ΑΣΕΠ 3Κ/2018 τους αποδεκτούς τίτλους σπουδών για θέση ΠΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ: «Οποιοδήποτε πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ ή δίπλωμα Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π) ΑΕΙ ή Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής (Π.Σ.Ε) ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμος τίτλος της αλλοδαπής, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ.» Δηλ. υπάρχει η πρωτοτυπία να έχουμε έναν κλάδο-χωνευτήρι στον οποίο μπορεί να ενταχθεί οποιοσδήποτε έχει κάποιο πανεπιστημιακό πτυχίο ή δίπλωμα. Γιατί έχει συμβεί αυτό και τι σημαίνει; Γιατί έχει συμβεί αυτό; Προσωπική μου άποψη είναι ότι ο λόγος είναι πολιτικός, διότι έπρεπε να εφευρεθεί κάποιος τρόπος να μπορούν να απορροφηθούν στο Δημόσιο απόφοιτοι του κάθε πιθανού και απίθανου τμήματος που ιδρύθηκε ανά την Ελλάδα. Γι’ αυτό και η πλειοψηφία των θέσεων στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ (όχι εκπαιδευτικών) μέχρι το 2010 ήταν ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ (αν και δεν έχουν αλλάξει και πολύ τα πράγματα και στις πρόσφατες προκηρύξεις). Τι σημαίνει; Σημαίνει ότι για να ανταποκριθεί κάποιος στη θέση αυτή δεν χρειάζεται κάποια συγκεκριμένη εμπειρογνωμοσύνη (κεκτημένη μέσα από τη διαδικασία των σπουδών, όπως στους υπόλοιπους κλάδους) αλλά αρκεί ένας οποιοσδήποτε πανεπιστημιακός τίτλος για να ξέρουμε ότι λειτουργεί ο εγκέφαλός του και μπορεί να μαθαίνει. Και αυτό δεν είναι προσωπική μου άποψη, το παραδέχονται όλοι οι διοικητικοί υπάλληλοι στην Εκπαίδευση, των οποίων το μόνιμο παράπονο είναι «να σταματήσει αυτό το απίστευτο πήγαινε- έλα με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς που μόλις εκπαιδευτούν σε κάποιο αντικείμενο φεύγουν.» Μισό λεπτό: θα μπορούσαμε αυτό να το πούμε για κάποιον άλλο κλάδο; Π.χ. πώς θα ακουγόταν να λέγαμε ότι πήγε κάποιος και έκατσε κάποιο χρονικό διάστημα δίπλα σε έναν Μαθηματικό, αλλά πάνω που εκπαιδεύτηκε και την έμαθε τη δουλειά, έφυγε; Ή μήπως όταν έχουμε ένα κενό Φιλολόγου μας κάνει ένας οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός ή κάτοχος οποιουδήποτε πανεπιστημιακού τίτλου; Παρεμπιπτόντως, όταν ο Χ αποσπασμένος εκπαιδευτικός οποιασδήποτε ειδικότητας, για τους οποίους με τόση έχθρα εκφράζονται κάποιοι διοικητικοί, μετατάσσεται και γίνεται διοικητικός, τότε ωσάν να φωτίζεται με τη σφραγίδα και τη χάρη της Διοικητικής επιστήμης και γίνεται κοινωνός αυτής. Επίσης, είναι τόσο ασφυκτικά συγκεντρωτικά δομημένο το Υπουργείο Παιδείας (και όχι μόνο) που και να ήθελε να ασκήσει κάποιος Διοίκηση ΔΕΝ μπορεί. Διότι τι είναι Διοίκηση; Η διεκπεραιώση των εγκυκλίων της Κεντρικής Υπηρεσίας; (οι οποίες εκπορεύονται από τους Νόμους, τα ΠΔ και τις εξουσιοδοτικές Υ.Α., άρα ούτε καν η Κεντρική Υπηρεσία έχει σοβαρά περιθώρια άσκησης Διοίκησης). Μήπως είναι Διοίκηση η καταχώριση στοιχείων σε κεντρικά πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου; (ΔΙΑΣ, myschool, e-DataCenter κ.ά.) Είναι Διοίκηση η συγγραφή εγγράφων; Η έκδοση Πιστοποιητικών Υπηρεσιακών Μεταβολών; Η εκτύπωση των χορηγούμενων αδειών; Η ενημέρωση των Προσωπικών Μητρώων των υπαλλήλων; Οι αναρτήσεις στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ; Φρονώ ότι στο ελληνικό Δημόσιο θα έπρεπε να δημιουργηθεί ο κλάδος ΠΕ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, στον οποίο θα εντάσσονται οι απόφοιτοι της ΕΣΔΔΑ και όποιου πανεπιστημιακού τμήματος έχει κατεύθυνση τη Δημόσια Διοίκηση, δηλ. άτομα που όντως έχουν σπουδάσει τη Δημόσια Διοίκηση, και όλοι οι υπόλοιποι θα έπρεπε να παραμείνουν στον κλάδο ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ (παρότι η δουλειά τους είναι πιο κοντά στον όρο διοικητική υποστήριξη, οπότε μάλλον ο κλάδος θα έπρεπε να μετονομαστεί σε ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ). Πιστεύω ότι οι διοικητικοί υπάλληλοι στις Διευθύνσεις του Υπουργείου Παιδείας θα έπρεπε να είναι σούπερ ευχαριστημένοι που σε μια μνημονιακή Ελλάδα όπου το Δημόσιο έχει συρρικνωθεί κατά πολύ και με το παρόν Νομοσχέδιο καταργούνται κι άλλες υποστηρικτικές δομές στην εκπαίδευση, με το ΠΔ18/2018 τετραπλασιάστηκαν οι θέσεις Διοικητικών σε όλες τις Διευθύνσεις (από 1 έγιναν 4, ενώ διπλασιάστηκε και το επίδομα του προϊσταμένου του Τμήματος Ε’ Εκπαιδευτικών Θεμάτων), με αποτέλεσμα είτε να μην υπάρχουν καν άτομα να αναλάβουν τις τόσες θέσεις ευθύνης που δημιουργήθηκαν είτε να γίνονται τμηματάρχες απόφοιτοι Λυκείου (ΔΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΝ) χωρίς κανένα υφιστάμενο ή με 1 αποσπασμένο εκπαιδευτικό υφιστάμενο (την ίδια στιγμή που π.χ. Διευθυντής Γυμνασίου με 30+ εκπαιδευτικούς λαμβάνει απλώς 10Ε παραπάνω ως επίδομα, για να μην αναφέρω πόσους εκπαιδευτικούς έχουν τα ΕΠΑΛ και τα Μουσικά Σχολεία). Βέβαια, φαίνεται ότι αυτό δεν τους είναι αρκετό, καθώς είναι ακόρεστη η δίψα τους για ακόμα περισσότερες θέσεις ευθύνης (με το ανάλογο επίδομα που τις συνοδεύει). Ώρες-ώρες νομίζω ότι κάποιοι εξ αυτών ηδονίζονται με τη λεκτικό της ειδικότητάς τους και φαντασιώνονται ότι ασκούν υψηλού επιπέδου Διοίκηση. Καλό, λοιπόν, θα ήταν κάθε φορά που κάνει σχόλιο κάποιος υπάλληλος κλάδου ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ να αναφέρει το βασικό τίτλο σπουδών του και ποιο αντικείμενο από αυτά που εκτελεί στην υπηρεσία του (πέρα από την ανάθεση εργασιών σε άλλους υπαλλήλους την οποία πραγματοποιούν οι τμηματάρχες) θεωρεί ότι αποτελεί ΔΙΟΙΚΗΣΗ. Κωνσταντίνος Λ. Φιλόλογος