Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 13 – Οργάνωση και στελέχωση των Κ.Ε.Α.Σχόλιο του χρήστη Παιδαγωγική Ομάδα ΚΠΕ Μεσολογγίου | 26 Μαρτίου 2018, 14:56
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το όραμα της "Αναδιοργάνωσης των Δομών Υποστήριξης της Εκπαίδευσης" στηρίζεται στη θεσμοθέτηση τριών νέων διακριτών δομών: ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥ, ΚΕΑ. Όμως, ενώ για τις δύο πρώτες δομές υπάρχει στο νομοσχέδιο σαφής προσδιορισμός λειτουργίας τους (σύνολο δομών ανά την Ελλάδα με ορισμό της έδρας τους, αριθμός υπηρετούντων ανά δομή, ειδικότητες υπηρετούντων, κλπ) και έχουμε ξεκάθαρη εικόνα, για τα ΚΠΕ/ΚΕΑ δεν υπάρχει αντίστοιχα σαφής προσδιορισμός λειτουργίας τους. Το νομοσχέδιο περιορίζεται μόνο στην αναφορά ύπαρξης Προϊσταμένου, δύο εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και δύο εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης-αριθμός μάλιστα εξαιρετικά μικρός για το προβλεπόμενο-διευρυμένο έργο τους, αλλά και σε σύγκριση με τις δύο άλλες δομές (για τα μεν ΠΕΚΕΣ γνωρίζουμε ότι θα είναι 23 συνολικά, με 23 από τους 530 Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου να αναλογούν στο καθένα, και αντίστοιχα για τα ΚΕ.Σ.Υ. γνωρίζουμε ότι θα είναι 71 συνολικά, με 15 από τα 1067 μέλη προσωπικό το καθένα). Για τα ΚΠΕ/ΚΕΑ ωστόσο δεν αναφέρονται: - ούτε ο συνολικός αριθμός ανά την Ελλάδα, ανά νομό ούτε η έδρα τους - ούτε ο συνολικός αριθμός υπηρετούντων ανά ΚΠΕ/ΚΕΑ (κριτήρια στελέχωσης) - ούτε προσόντα-κριτήρια για την επιλογή και ειδικότερα με συνάφεια προς το ειδικό εκπαιδευτικό έργο που παρέχεται από τα ΚΠΕ/ΚΕΑ (π.χ. σπουδές στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, επιμόρφωση στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, προϋπηρεσία σε ΚΠΕ, κλπ) - Ούτε πώς θα γίνεται η στελέχωση ενός ΚΠΕ/ΚΕΑ αν δεν συμπληρωθούν οι κενές και κενούμενες θέσεις Προϊσταμένων ΚΠΕ/ΚΕΑ, ενώ το νομοσχέδιο έχει αντίστοιχη πρόβλεψη ακόμα και για τους υποδιευθυντές των σχολείων (άρθρο 29) - Ούτε για πόσες θέσεις Προϊσταμένων ΚΠΕ/ΚΕΑ μπορεί κάποιος να θέσει υποψηφιότητα, ενώ αυτό προβλέπεται στο νομοσχέδιο για όλες τις άλλες κατηγορίες στελεχών (άρθρο 27) Η μη συμπερίληψη όλων των παραπάνω στοιχείων συνιστά αδυναμία του νόμου γιατί δεν προσδιορίζεται με σαφήνεια το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του θεσμού των ΚΠΕ/ΚΕΑ. Το νομοσχέδιο χρήζει επανεξέτασης. Χωρίς τις παραπάνω προσθήκες ο θεσμός παραμένει ιδιαίτερα ευάλωτος (λειτουργία των ΚΠΕ/ΚΕΑ με κυρίαρχο κριτήριο τις πλεονάζουσες ειδικότητες, ειδικότητες από καταργούμενα τμήματα, κλπ, και όχι με κίνητρο το ειδικό εκπαιδευτικό έργο των ΚΠΕ, όπως έχουμε δει να συμβαίνει τα τελευταία χρόνια με τις παρατάσεις θητείας). Τα ΚΠΕ/ΚΕΑ για να λειτουργήσουν ανταποκρινόμενα στο ειδικό βάρος του ειδικού εκπαιδευτικού έργου που καλούνται να υποστηρίξουν θα πρέπει στο νομοσχέδιο να συμπεριληφθούν: 1. Το σύνολο των λειτουργούντων ανά νομό ΚΠΕ/ΚΕΑ και η έδρα τους, μέσα από κριτήρια που θα λαμβάνουν υπόψη το σύνολο των σχολικών μονάδων ανά νομό, την προσβασιμότητα των ΚΠΕ, το περιβαλλοντικό δυναμικό του κάθε νομού, κλπ. 2. Ως ελάχιστος αριθμός μελών Παιδαγωγικής Ομάδας κάθε ΚΠΕ τουλάχιστον τα εφτά μέλη (λαμβανομένων υπόψη των νέων διευρυμένων αρμοδιοτήτων και καθηκόντων) και πέραν αυτών, να προβλέπεται βάσει κριτηρίων η δυνατότητα αύξησης των μελών της Παιδαγωγικής Ομάδας. 3. Η αναφορά προσόντων-κριτηρίων επιλογής του προσωπικού στελέχωσης των ΚΠΕ/ΚΕΑ. Επίσης στο νομοσχέδιο πρέπει να γίνουν οι εξής βελτιώσεις: 1. Αύξηση του επιδόματος θέσης του Προϊσταμένου ΚΠΕ, το οποίο ως έχει (δηλ. 150 ευρώ) δεν συνάδει ούτε με τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια διεκδίκησης της θέσης (δώδεκα εκπαιδευτικά έτη και δέκα διδακτικά) ούτε με το εύρος του παρεχόμενου έργου (τα ΚΠΕ/ΚΕΑ υποστηρίζουν το σύνολο των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας του νομού τους και επιπλέον άλλων νομών και της τοπικής κοινωνίας, και παρέχουν όχι μόνο διδακτικό έργο αλλά επιπλέον επιμορφωτικό, συγγραφικό, ερευνητικό και καινοτόμο) ούτε με την ιεραρχική δομή (εποπτεύονται ιεραρχικά όπως και οι Προϊστάμενοι ΚΕΣΥ από τον Περιφερειακό Δ/ντη Εκπ/σης -διοικητικά- και το ΠΕΚΕΣ -επιστημονικά και παιδαγωγικά). Επομένως το επίδομα θέσης πρέπει να εναρμονιστεί οπωσδήποτε με αυτό των υπολοίπων στελεχών εκπαίδευσης της ίδιας κατηγορίας (δώδεκα εκπαιδευτικά έτη και δέκα διδακτικά, με διοικητική και επιστημονική-παιδαγωγική υπαγωγή στα ΠΕΚΕΣ) και οπωσδήποτε δεν μπορεί να είναι λιγότερο από το χαμηλότερο της κατηγορίας αυτής, δηλαδή τα τριακόσια πενήντα (350) ευρώ. 2. Αύξηση στη μοριοδότηση του διοικητικού έργου του Υπευθύνου/Προϊσταμένου ΚΠΕ/ΚΕΑ σε 0,5 μονάδες ανά έτος και έως δύο μονάδες κατ΄ ανώτατο όριο, για τους ίδιους παραπάνω λόγους.