Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 19 – Μεταβατικές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη Ευγενία Πανώριου | 26 Μαρτίου 2018, 14:14
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο θεσμός των Σχολικών Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης αποτελεί μία πρωτοπορία για τα ελληνικά δεδομένα και λαμπρό παράδειγμα θεσμικής εφαρμογής της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία σε ευρωπαϊκό επίπεδο εξασφαλίζοντας την απαραίτητη μακροχρόνια ενασχόληση των μαθητών και μαθητριών με καίρια περιβαλλοντικά ζητήματα. Ταυτόχρονα, η προσέγγιση της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία, επικοινωνεί στην εκπαιδευτική κοινότητα παιδαγωγικές μεθόδους που προάγουν τη συνεργατικότητα, την κριτική σκέψη, τη διαθεματικότητα, την επιστημονική μέθοδο, τη χρήση της τεχνολογίας κ.ά. Οι Υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων συντονίζουν και υποστηρίζουν την εφαρμογή των προγραμμάτων αυτών μέσα από συνέργειες, επιμορφώσεις, δημιουργία δικτύων κ.ά. επιφέροντας αξιόλογα αποτελέσματα που έχουν προβληθεί σε τοπικό, εθνικό και σε αρκετές περιπτώσεις ευρωπαϊκό επίπεδο. Η 25χρόνη εμπειρία έχει συμβάλλει αναμφισβήτητα στις επιτυχίες και στην αποδοχή του θεσμού από την ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα. Τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, πλέον ΚΕΑ, ενισχύουν τον βιωματικό χαρακτήρα των εκπαιδευτικών δράσεων και αποτελούν πεδίο δράσης των περιβαλλοντικών προγραμμάτων. Τα οφέλη για τη μαθητική κοινότητα σε γνωστικό, κοινωνικό, συναισθηματικό αλλά και ψυχοκινητικό επίπεδο είναι επίσης γνωστά. Στο νέο νομοσχέδιο, υπάρχουν αλλαγές με θετικό πρόσημο, υπάρχουν όμως και προτάσεις που αγνοούν τα παραπάνω σημεία όπως είναι η κατάργηση του θεσμού των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων, η υποστέλεχωση των ΚΕΑ με αυξημένες αρμοδιότητες και η ενίσχυση του γραφειοκρατικού χαρακτήρα με τρόπο που θα επιφέρει την απώλεια του τοπικού χαρακτήρα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Η ενσωμάτωση μίας μεταβατικής περιόδου θα συμβάλλει στην αξιοποίηση της εμπειρίας και του έργου που έχει παραχθεί, θα λάβει υπόψη τη θέση των στελεχών που υπηρέτησαν τις υφισταμένες δομές και των φορέων που υποστήριξαν την εφαρμογή των προγραμμάτων στις σχολικές μονάδες. Ευγενία Πανώριου Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία