Αρχική Εθνική Στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση2. Πτυχία με αντίκρισμα: νέα οργάνωση της μάθησης και των προγραμμάτων σπουδών που διευκολύνουν την κινητικότητα και ενισχύουν τη διεπιστημονικότηταΣχόλιο του χρήστη ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Ζ. ΜΕΚΟΣ | 30 Νοεμβρίου 2010, 14:58
Ο πλήρης μετασχηματισμός του πανεπιστημίου πρέπει να προηγηθεί λογικά και χρονικά της αλλαγής του συστήματος εισαγωγής. Αν σήμερα αρχίσουν να εισάγονται οι φοιτητές σε σχολές και μετά αποφασίζουν οι καθηγητές για την κατανομή τους σε τμήματα, θα συμβούν απίθανες ιστορίες συναλλαγής, ό,τι και να λέει ο εσωτερικός κανονισμός του ιδρύματος. Φανταστείτε να επιλέγει ένα σύνολο καθηγητών - και σε κάποιες περιπτώσεις μια οικογένεια καθηγητών - αν κάποιος φοιτητής θα γίνει γιατρός ή οδοντίατρος ή φαρμακοποιός ή νοσοκόμος... Σε κάθε περίπτωση, η διεπιστημονικότητα πρέπει να ενισχυθεί μέσω μεταπτυχιακών προγραμμάτων, ερευνητικών κέντρων κλπ. Για παράδειγμα, στη χώρα μας τα πανεπιστήμια αγνοούν την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων.