Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 09 – Στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ.Σχόλιο του χρήστη Ευγενία | 26 Μαρτίου 2018, 14:56
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι λίγο άχαρος ο ρόλος του σχολιαστή σε διαβούλευση που συζητείται η πλήρωση θέσεων εξειδίκευσης στην εκπαίδευση. Συχνά είναι αναπόφευκτο να τοποθετούμαστε ανάλογα με την προσωπική μας διαδρομή και προσόντα. Το δέχομαι εκ των προτέρων αυτό για τον εαυτό μου, αλλά θα ήθελα να σημειώσω τα εξής: οι θέσεις Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού που αντικαθιστούν τα ΚΕΣΥΠ στη νέα δομή ορθώς έχουν ως βασικό προσόν την εξειδίκευση στη ΣυΕΠ και όχι συγκεκριμένο πτυχίο εισόδου στην εκπαίδευση. Η ποικιλία επιστημών προέλευσης δίνει την ιδιαίτερη δυναμική αυτού του χώρου και οδηγεί σε γόνιμες συνεργασίες. Λέμε στους μαθητές μας ότι η καινοτομία γεννιέται μέσα από τη σύζευξη διαφορετικών επιστημών, γιατί να ισχύει το αντίθετο και για τους Συμβούλους; Και η ίδια η εργασία μας απαιτεί χρήση διαφορετικών οπτικών και δεξιοτήτων: γνώσεις συμβουλευτικής σταδιοδρομίας, εξοικείωση με τις συμπεριφορές των εφήβων, παιδαγωγική προσέγγιση, ενθάρρυνση των συμβουλευόμενων να αναζητούν οι ίδιοι την αξιόπιστη πληροφορία αφού γνωρίσουν τον εαυτό τους (και όπου χρειαστεί παραπέμπουμε σε ψυχολόγους ή ΚΕΔΔΥ, είναι το πρώτο που μαθαίνουμε στις επιμορφώσεις μας), χρήση των δικών μας ιστοσελίδων με εφαρμογές και παραπομπές που οι ίδιοι επιμεληθήκαμε και άλλα πολλά. Οι θεωρητικές γνώσεις είναι απαραίτητες, αλλά πλέον η γνώση βρίσκεται παντού. Η εμπειρία είναι το κρίσιμο πρόσθετο που καθιστά έναν Σύμβουλο αποτελεσματικό.