Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 24 – Αποτίμηση κριτηρίων επιλογήςΣχόλιο του χρήστη Κ. Αποστολόπουλος | 26 Μαρτίου 2018, 15:05
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Α. Πολύ διαφορετικές θέσεις με ίδια μοριοδότηση. Στελέχη με πολύ διαφορετικό προφίλ μοριοδοτούνται με τον ίδιο τρόπο, κατά την επιλογή τους. Ενδεικτικά: - Τα καθήκοντα του Διευθυντή Π.Ε. ή Δ.Ε., σύμφωνα με το καθηκοντολόγιο του, είναι κυρίως διοικητικά. - Τα καθήκοντα του Διευθυντή σχολικής μονάδας, σύμφωνα με το καθηκοντολόγιο του, είναι τόσο διοικητικά, όσο επιστημονικά - παιδαγωγικά. - Τα καθήκοντα του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με το άρθρο 4, παράγραφος 2 του νομοσχεδίου, είναι κατ’ εξοχήν επιστημονικά, παιδαγωγικά και καθοδηγητικά, αφού το έργο του αφορά: •Τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό. •Την παρακολούθηση, συντονισμό και στήριξη του εκπαιδευτικού έργου των εκπαιδευτικών δομών. •Την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών. •Την οργάνωσης όλων των μορφών επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. •Την υποστήριξης του συλλογικού προγραμματισμού και της ανατροφοδοτικής αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων Εύλογο είναι ότι αυτή η ισοπεδωτική προσέγγιση είναι αναποτελεσματική. Θα οδηγήσει σε αρκετές λανθασμένες επιλογές και δεν θα δώσει στην ελληνική εκπαίδευση το στελεχικό δυναμικό που χρειάζεται σε κάθε θέση. Β.Η ισοπέδωση της μοριοδότησης των προσόντων. Για παράδειγμα στους τίτλους σπουδών έχουμε ισοπέδωση πέρα από τα 9 μόρια. Η ισοπέδωση αυτή σίγουρα δεν βοηθά στην επιλογή στελεχών που το καθηκοντολόγιό τους απαιτείται ένα ισχυρό διοικητικό ή επιστημονικό και παιδαγωγικό προφίλ. Ενδεικτικό της προκύπτουσας στρέβλωσης είναι το ακόλουθο παράδειγμα: •Ο Α έχει διδακτορικό και 2ο πτυχίο. •Ο Β έχει διδακτορικό δύο μεταπτυχιακά (π.χ. στη διδακτική και στην ψυχολογία ή την εκπαίδευση ενηλίκων) και 2ο πτυχίο. Κατά το νομοσχέδιο, για μια θέση Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, οι δύο υποψήφιοι είναι απολύτως ισοδύναμοι! Γ.Η υπερμοριοδότηση της πρόσθετης διδακτικής εμπειρίας. Το νομοσχέδιο μοριοδοτεί τη διδακτική εμπειρία, πέραν αυτής που αποτελεί προϋπόθεση συμμετοχής στη διαδικασία, μέχρι 10 μόρια . Διεθνώς δεν υπάρχουν επιστημονικά δεδομένα ή ευρήματα από τα οποία να προκύπτει ότι αν ένας υποψήφιος διδάσκει, χωρίς να έχει αξιολογηθεί ποτέ, 20 έτη θρησκευτικά, ή γλώσσα ή μαθηματικά ή … καθίσταται εξαιρετικά ικανός είτε να ασκήσει διοίκηση σε εκπαιδευτικές δομές, είτε να καθοδηγήσει επιστημονικά, διδακτικά και παιδαγωγικά τους συναδέλφους του. Ενδεικτικά της επιχειρούμενης στρέβλωσης είναι τα ακόλουθα παραδείγματα: Παράδειγμα 1. •Ο Α έχει 20 χρόνια διδακτικής υπηρεσίας και κανένα άλλο προσόν. •Ο Β έχει 10 χρόνια διδακτικής υπηρεσίας, διδακτορικό π.χ. στην επιστήμη ή στην εκπαιδευτική διοίκηση, δύο μεταπτυχιακά (π.χ. στη διδακτική και στην ψυχολογία ή την εκπαίδευση ενηλίκων) και 2ο πτυχίο. Κατά το νομοσχέδιο, για μια θέση Διευθυντή εκπαίδευσης ή Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου ή …, ο Α συγκεντρώνει 10 μόρια, ενώ ο Β συγκεντρώνει μόνο 9! Παράδειγμα 2. •Ο Α έχει 20 χρόνια διδακτικής υπηρεσίας και κανένα άλλο προσόν. •Ο Β έχει 10 χρόνια διδακτικής υπηρεσίας, και επιπλέον 5 χρόνια υπηρεσίας ως Υποδιευθυντής σχολικής μονάδας, 4 χρόνια ως Διευθυντής σχολικής μονάδας και 1 χρόνο ως Διευθυντής Εκπαίδευσης. Κατά το νομοσχέδιο, για μια θέση Διευθυντή Εκπαίδευσης ή Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου ή …, ο Α συγκεντρώνει 10 μόρια, ενώ ο που Β που έχει ασκήσει 10 χρόνια εκπαιδευτική διοίκηση συγκεντρώνει μόνο 3! Δ. Ο κρίσιμος ρόλος της προσωπικής συνέντευξης Παρ’ όλο που γενικά η προσωπική συνέντευξη είναι μια πολύ χρήσιμη συνιστώσα των διαδικασιών επιλογής, όταν γίνεται σωστά, στο παρόν νομοσχέδιο καθίσταται κυρίαρχος παράγοντας της επιλογής. Αυτό οφείλεται στην ισοπέδωση των επιστημονικών τίτλων, της διοικητικής εμπειρίας, του επιμορφωτικού έργου του, συγγραφικού έργου κλπ. σε χαμηλές τιμές. σε συνδυασμό με την μεγάλη μοριοδότηση της διδακτικής εμπειρίας. Έτσι, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για συσσώρευση των υποψηφίων σε χαμηλές και παρεμφερείς μοριοδοτήσεις, οπότε η επιλογή τους θα καθοριστεί από τη μοριοδότηση που θα πάρουν στην προσωπική συνέντευξη, ενώπιον του αρμόδιου συμβουλίου επιλογής. Υπενθυμίζεται ότι το αρμόδιο συμβούλιο επιλογής συγκροτείται με απόφαση του εκάστοτε Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Προτάσεις 1) Να χωρισθούν τα στελέχη σε τρεις διαφορετικές ομάδες και να υπάρχει κατάλληλη μοριοδότηση για κάθε ομάδα. α) Ομάδα 1: Στελέχη με καθήκοντα, κυρίως, διοικητικά π.χ. Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης και Διευθυντές Π.Ε. ή Διευθυντές Δ.Ε. β) Ομάδα 2: Στελέχη με καθήκοντα εξίσου διοικητικά και επιστημονικά, παιδαγωγικά π.χ. Διευθυντές σχολικών μονάδων. γ) Ομάδα 3: Στελέχη με καθήκοντα, κυρίως, επιστημονικά, παιδαγωγικά και καθοδηγητικά π.χ. Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου. 2) Οι διαφοροποιήσεις στη μοριοδότηση να να προκύπτουν εύλογα από το προφίλ κάθε είδους στελέχους, όπως αυτό περιγράφεται στα καθηκοντολόγια τους. 3) Να διευρυνθούν κατάλληλα προς τα άνω τα διάφορά όρια ισοπέδωσης που θέτει το νομοσχέδιο. Για παράδειγμα, οι τίτλοι σπουδών θα μπορούσαν να πάνε στα 14 ή 15 μόρια και η διοικητική εμπειρία στα 6 ή 8 μόρια. 4) Να περιοριστεί η μοριοδότηση της πρόσθετής διδακτικής εμπειρίας στα 2 έως 4 μόρια.