Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 22 – Προϋποθέσεις επιλογήςΣχόλιο του χρήστη anastasia kiriakou | 26 Μαρτίου 2018, 20:55
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 22 Στην παράγραφο 9 εδάφιο β’ του άρθρου αυτού ορίζεται ότι δεν επιλέγεται ως στέλεχος της εκπαίδευσης εκπαιδευτικός, του οποίου τα πιστοποιητικά των αντικειμενικών κριτηρίων που προσκομίζονται κατά τη διαδικασία επιλογής είναι πλαστά ή αναληθή με σκοπό την παραπλάνηση της υπηρεσίας, καθώς και εκπαιδευτικός που έχει απαλλαγεί από τα καθήκοντά του σύμφωνα με την περίπτ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 31. Περαιτέρω, στην περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 31 του ιδίου σχεδίου νόμου ορίζεται ότι με απόφαση του οργάνου που είναι αρμόδιο για την τοποθέτηση, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του συμβουλίου που είναι αρμόδιο για την κατάρτιση του αξιολογικού πίνακα ή της πρότασης, αντίστοιχα, τα στελέχη της εκπαίδευσης μπορεί να απαλλάσσονται από την άσκηση των καθηκόντων τους για σοβαρό λόγο αναγόμενο σε πλημμελή άσκηση των υπηρεσιακών τους καθηκόντων. Θα πρέπει όμως περαιτέρω να επισημανθεί ότι το προτεινόμενο σχέδιο νόμου δεν καταργεί διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα που ρυθμίζουν αντίστοιχα ζητήματα. Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 86 παρ. 10 εδ. β’ του Υπαλληλικού Κώδικα, ως έχει πλέον διαμορφωθεί και ισχύει, με απόφαση του οικείου οργάνου κατόπιν σύμφωνης γνώμης του ΕΙ.Σ.Ε.Π., του Σ.Ε.Π. ή του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, ο προϊστάμενος οργανικής μονάδας απαλλάσσεται από τα καθήκοντά του πριν από τη λήξη της θητείας του για σοβαρό υπηρεσιακό λόγο που αφορά πλημμελή άσκηση των καθηκόντων του. Ο προϊστάμενος μπορεί επίσης να απαλλαγεί από τα καθήκοντά του με αίτηση του, ύστερα από απόφαση του ΕΙ.Σ.Ε.Π., του Σ.Ε.Π. ή του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, το οποίο συνεκτιμά τις υπηρεσιακές ανάγκες. Ταυτόχρονα, δυνάμει του άρθρου δεύτερου της παρ. 9α του ν. 4464/2017, ΦΕΚ Α΄ 46/4.4.2017, στο άρθρο 86 προστέθηκαν οι παράγραφοι 14 και 15. Σύμφωνα με τη νέα αυτή παράγραφο 15 «Δικαίωμα υποβολής αίτησης υποψηφιότητας για επιλογή σε θέση ευθύνης οποιουδήποτε επιπέδου δεν έχει ο προϊστάμενος που απαλλάσσεται από τα καθήκοντά του, σύμφωνα με την παράγραφο 10 του παρόντος άρθρου, πριν από την πάροδο δύο (2) ετών από την απόφαση απαλλαγής του ως προϊσταμένου». Προκύπτει λοιπόν νομική ασάφεια και έλλειψη εναρμόνισης της προτεινόμενης διατύπωσης της παραγράφου 9 εδάφιο β’ του άρθρου αυτού με τα όσα γενικότερα ισχύουν για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους, κατά τις προβλέψεις του Υπαλληλικού Κώδικα, καθώς δεν τίθεται κανένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα κατά το οποίο ο απαλλαγείς από τη θέση ευθύνης που κατείχε εκπαιδευτικός στερείται του δικαιώματος να υποβάλει αίτηση υποψηφιότητας για επιλογή σε θέση ευθύνης οποιουδήποτε επιπέδου. Μια τέτοια διαφοροποίηση συνιστά κύρωση σε βάρος εκπαιδευτικού δια βίου, αντικείμενη στην αρχή της ισότητας και στις αρχές της αντικειμενικότητας και αξιοκρατίας που πρέπει να διέπουν τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις για την επιλογή υπαλλήλου σε θέση στελέχους της εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να επισημανθεί ότι δεν γίνεται στην προτεινόμενη διατύπωση του άρθρου 31 καμία εξειδίκευση για το κατά πόσον η απαλλαγή εκπαιδευτικού από την άσκηση των καθηκόντων του για σοβαρό λόγο αναγόμενο σε πλημμελή άσκηση των υπηρεσιακών του καθηκόντων συνιστά διοικητικό μέτρο σε βάρος του ή πειθαρχική ποινή, καθώς σε κάθε μία εκ των περιπτώσεων αυτών θα πρέπει να ακολουθούνται διαφοροποιημένες διαδικασίες και να εξασφαλίζονται αποτελεσματικότερες εγγυήσεις, ενώ είναι διαφορετικός και ο χρόνος που η κύρωση αυτή παραμένει στον υπηρεσιακό φάκελο του υπαλλήλου εκπαιδευτικού.