• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνος Μιχαλόπουλος' | 26 Νοεμβρίου 2009, 10:27

    Όσον αφορά το προσχέδιο της κας Υπουργού, έχω να κάνω τις εξής παρατηρήσεις: 1. Οι εξετάσεις του ΑΣΕΠ, με την ύλη που περιλαμβάνουν δεν αποτυπώνουν σωστά την ικανότητα και δεξιότητα κάθε υποψηφίου. Χαρακτηριστικό είναι ότι υπάρχουν μεγάλες ανισοκατανομές στην βαθμολογία των υποψηφίων και στα ποσοστά επιτυχίας από κλάδο σε κλάδο. Πρέπει να αναλογιστούμε τι είδους εκπαίδευση θέλουμε, με τι προσανατολισμό, τι στόχους, για να δούμε και τι εκπαιδευτικούς θέλουμε. Αντίστοιχα αφού το αποφασίσουμε αυτό, θα πρέπει σε συνεργασία με τις πανεπιστημιακές σχολές να διαμορφώσουμε τα προγράμματα σπουδών, και να φτιάξουμε επιμέρους εξειδικεύσεις που θα παράγουν εκπαιδευτικούς και όχι επιστήμονες γενικώς. Τις απαιτούμενες δεξιότητες για έναν εκπαιδευτικό θα πρέπει να εξετάζουμε και στον ΑΣΕΠ και όχι όπως σήμερα όπου εξετάζονται τα πάντα και τίποτε στην ουσία. Επίσης οι εξετάσεις να είναι έτσι διαμορφωμένες ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο βαθμός υποκειμενικότητας του βαθμολογητή. Τα μόρια για την πρόσληψη να περιλαμβάνουν: τους βαθμούς των εξετάσεων ΑΣΕΠ (μέχρι δύο επαναλαμβανόμενων εξετάσεων), τα έτη - μήνες προϋπηρεσίας ως αναπληρωτή ή ωρομίσθιου (με μεγαλύτερη βαρύτητα αν η προϋπηρεσία έχει πραγματοποιηθεί μετά από επιτυχία στις εξετάσεις ΑΣΕΠ και με μικρότερη αν έχει πραγματοποιηθεί χωρίς επιτυχία στις εξετάσεις ΑΣΕΠ), τα μεταπτυχιακά (σε αντικείμενο σχετικό με την εκπαίδευση), τον βαθμό πτυχίου. 2. Για τους εκπαιδευτικούς που διορίζονται προτείνω όχι μια "δοκιμαστική" περίοδο δύο ετών (η οποία δεν θα υπηρετεί το στόχο της, που είναι να έχουμε άξιους εκπαιδευτικούς), αλλά επιμόρφωση για το πρώτο έτος πρόσληψης (όπου ο εκπαιδευτικός θα πληρώνεται κανονικά), η οποία θα αξιολογείται από ανεξάρτητο φορέα και θα είναι προϋπόθεση για την μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών. Σε περίπτωση αποτυχίας ο εκπαιδευτικός θα έχει την δυνατότητα επανάληψης της επιμόρφωσης για ένα ακόμη έτος. 3. Θα πρέπει να μελετηθούν τα "κίνητρα" που θα δίνονται για τους αναπληρωτές και τους ωρομισθίους. Σε αντίθετη περίπτωση, σε αρκετούς κλάδους θα υπάρξει πρόβλημα (ειδικά στην επαρχία) καθώς δεν θα υπάρχουν εκπαιδευτικοί που θα δέχονται να πάνε για κάποιους μήνες στην επαρχία ως αναπληρωτές ή να απασχοληθούν ως "ωρομίσθιοι" με έναν μισθό-"επίδομα" που δεν φτάνει ούτε για τα στοιχειώδη έξοδά τους, χωρίς να πριμοδοτούνται για αυτό. Για τον λόγο αυτό να υπάρξει και μεταβατική περίοδος για να μην αδικηθούν αυτοί που ξεσπιτώθηκαν με την ελπίδα να διοριστούν μετά από κάποια χρόνια. Βεβαίως στο τελικό νομοσχέδιο να προβλεφθούν και οι δράσεις που θα οδηγήσουν στην μείωση του πλήθους των αναπληρωτών και στην εξάλειψη των ωρομισθίων σε βάθος τετραετίας. Τα κενά πρέπει να καλύπτονται από μόνιμο προσωπικό, το οποίο θα επιμορφώνεται και θα αξιολογείται σε συνεχή βάση. Στόχος μας θα πρέπει να είναι η αναβάθμιση της παιδείας. 4. Καμία μοριοδότηση για τρίτεκνους-πολύτεκνους και άλλες ειδικές κατηγορίες, για πρόσληψη εκπαιδευτικών. Η μοριοδότηση αυτή να ισχύσει αν θέλετε για διοικητικές και μόνο θέσεις. 5. Όσον αφορά τις αποσπάσεις, προτείνω κανείς εκπαιδευτικός σε θέση διοικητική. Για τις θέσεις αυτές να προσληφθεί ή να μετακινηθεί από άλλες θέσεις του δημοσίου καθαρά διοικητικό προσωπικό. Επίσης οι τυχόν αποσπάσεις (σε θέσεις εκπαιδευτικές και μόνο, όπως ανέφερα) να γίνονται με αντικειμενικά μόρια και να εξετάζονται όλες μαζί σε πανελλαδική βάση. Να δημοσιεύονται πίνακες κατάταξης των μορίων των εκπαιδευτικών κάθε χρόνο, και εν συνεχεία αφούν ανακοινωθούν τα λειτουργικά κενά που υπάρχουν (σε επίπεδο σχολείου) να γίνονται οι αποσπάσεις με διαφάνεια και αντικειμενικά κριτήρια. Οι αποσπασθέντες να πέρνουν τα μόρια του σχολείου που αποσπάστηκαν. Για αυτούς που έχουν ήδη περάσει κάποια περίοδο αποσπασμένοι, να προσμετρώνται ως μόρια τα έτη που έχουν υπηρετήσει σε σχολεία και τα μισά μόρια για τα έτη που έχουν υπηρετήσει σε διοικητικές θέσεις. Καμία απόσπαση να μην γίνεται αν πρώτα δεν υπάρχει η αντίστοιχη πρόβλεψη για την κάλυψη της θέσης που μένει κενή. 6. Για τις μεταθέσεις να γίνεται προκήρυξη των κενών (ανά διεύθυνση και σχολείο αν είναι εφικτό) και εν συνεχεία να γίνονται οι αιτήσεις μετάθεσης. Οι τοποθετήσεις σε σχολεία να γίνεται με αντικειμενικά κριτήρια σε κεντρικό επίπεδο και όχι από τα αντίστοιχα ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ που σε κάποιες περιπτώσεις χρησιμοποιούνται αδιαφανείς διαδικασίες (μη ανακοίνωση του πίνακα κατάταξης των μορίων των προς τοποθέτηση εκπαιδευτικών, κενών προς πλήρωση, κ.λ.π.).