Η κατοχή ενός διδακτορικού το οποίο κάλλιστα αν μη τι άλλο μπορεί να 'αγοραστεί' στο εξωτερικό ή να αποκτηθεί στη ντόπια βιομηχανία παραγωγής διδακτορικών δεν μπορεί σε καμμιά περίπτωση να αντικαταστήσει την ΕΚΛΟΓΗ απο εκλεκτορικά σώματα και την ΕΜΠΕΙΡΙΑ (αλλά και τις δημοσιεύσεις) που προέβλεπαν οι νόμοι σε βαθμίδα ΕΠ ΤΕΙ. Στο εξωτερικό μάλιστα αυτά υπολογίζονται κατα κύριο λογό και για αυτό σε καλά πανεπιστήμια πχ της Αγγλίας υπάρχουν πολλά μέλη ΔΕΠ χωρίς διδακτορικό.
Οι εκλεγμένοι καθηγητές εφαρμογών ΤΕΙ μετά το 2001 πρέπει να ενταχθούν σε προσωπαπαγείς θέσεις λεκτόρων και αυτό γιατί όταν εκλέχθηκαν ο νόμος δεν απαιτούσε διδακτορικό και να τους δοθεί η δυνατότητα να αποκτήσουν διδακτορικό σε εύλογο χρονικό διάστημα.
Οι κάθε λογής ΕΔΙΠ (και αυτοί που διορίστηκαν και αυτοί 'που μπήκαν απο το παράθυρο' με μετάταξη) μπορούν να συμμετέχουν και αυτοί στις ανοικτές διαδικασίες εκλογής μελών ΔΕΠ.
Η κατοχή ενός διδακτορικού το οποίο κάλλιστα αν μη τι άλλο μπορεί να 'αγοραστεί' στο εξωτερικό ή να αποκτηθεί στη ντόπια βιομηχανία παραγωγής διδακτορικών δεν μπορεί σε καμμιά περίπτωση να αντικαταστήσει την ΕΚΛΟΓΗ απο εκλεκτορικά σώματα και την ΕΜΠΕΙΡΙΑ (αλλά και τις δημοσιεύσεις) που προέβλεπαν οι νόμοι σε βαθμίδα ΕΠ ΤΕΙ. Στο εξωτερικό μάλιστα αυτά υπολογίζονται κατα κύριο λογό και για αυτό σε καλά πανεπιστήμια πχ της Αγγλίας υπάρχουν πολλά μέλη ΔΕΠ χωρίς διδακτορικό. Οι εκλεγμένοι καθηγητές εφαρμογών ΤΕΙ μετά το 2001 πρέπει να ενταχθούν σε προσωπαπαγείς θέσεις λεκτόρων και αυτό γιατί όταν εκλέχθηκαν ο νόμος δεν απαιτούσε διδακτορικό και να τους δοθεί η δυνατότητα να αποκτήσουν διδακτορικό σε εύλογο χρονικό διάστημα. Οι κάθε λογής ΕΔΙΠ (και αυτοί που διορίστηκαν και αυτοί 'που μπήκαν απο το παράθυρο' με μετάταξη) μπορούν να συμμετέχουν και αυτοί στις ανοικτές διαδικασίες εκλογής μελών ΔΕΠ.