Η πρωτοβουλία ίδρυσης νέου τμήματος Ειδικής Αγωγής πηγαίνει ενάντια στην εκπαιδευτική πολιτική προώθησης του μοντέλου της συμπερίληψης, που έχει σωστά χαράξει ως επιλογή η παρούσα κυβέρνηση.
Με βάση ποια κριτήρια δρομολογείται κάτι τέτοιο και σε τί εξυπηρετεί αυτή η κίνηση; Θα περίμενε κανείς, από την παρούσα κυβέρνηση, ένα εμπεριστατωμένο και επιστημονικά τεκμηριωμένο σχέδιο και πλαίσιο εκπαίδευσης εκπαιδευτικών, που θα ξεκινάει από τις βασικές Παιδαγωγικές σπουδές (γενικής αγωγής), πάνω στις οποίες θα προχωράει στη συνέχεια στην Ειδική Αγωγή ως εξειδίκευση.
Η Ειδική Αγωγή είναι προέκταση της Γενικής Αγωγής και αναπόσπαστο κομμάτι της. Στη λογική αυτή λειτουργούσε ο πετυχημένος θεσμός του διδασκαλείου, στη λογική αυτή λειτουργεί και σήμερα η εξειδίκευση μέσω των πρόσθετων μεταπτυχιακών/διδακτορικών σπουδών στην ΕΑΕ, πλαίσιο σπουδών που προκρίνεται και εφαρμόζεται άλλωστε διεθνώς.
Μια πρόταση λοιπόν που θα είχε λογική και επιστημονική βάση, θα αποτελούσε η επιμήκυνση του προγράμματος σπουδών των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής και Προσχολικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ - ΠΤΠΕ/ΤΕΕΠΗ), κατά 1 ακαδημαϊκό έτος (4+1), για την απόκτηση της εξειδίκευσης στην ΕΑΕ (για όσους φοιτητές φυσικά το επιθυμούν).
Με βάση τα παραπάνω, η πολιτική ηγεσία οφείλει να προβληματιστεί και να αναθεωρήσει σε σχέση με το συγκεκριμένο θέμα και να ακολουθήσει τις σωστές (παιδαγωγικά) επιλογές.
Η πρωτοβουλία ίδρυσης νέου τμήματος Ειδικής Αγωγής πηγαίνει ενάντια στην εκπαιδευτική πολιτική προώθησης του μοντέλου της συμπερίληψης, που έχει σωστά χαράξει ως επιλογή η παρούσα κυβέρνηση. Με βάση ποια κριτήρια δρομολογείται κάτι τέτοιο και σε τί εξυπηρετεί αυτή η κίνηση; Θα περίμενε κανείς, από την παρούσα κυβέρνηση, ένα εμπεριστατωμένο και επιστημονικά τεκμηριωμένο σχέδιο και πλαίσιο εκπαίδευσης εκπαιδευτικών, που θα ξεκινάει από τις βασικές Παιδαγωγικές σπουδές (γενικής αγωγής), πάνω στις οποίες θα προχωράει στη συνέχεια στην Ειδική Αγωγή ως εξειδίκευση. Η Ειδική Αγωγή είναι προέκταση της Γενικής Αγωγής και αναπόσπαστο κομμάτι της. Στη λογική αυτή λειτουργούσε ο πετυχημένος θεσμός του διδασκαλείου, στη λογική αυτή λειτουργεί και σήμερα η εξειδίκευση μέσω των πρόσθετων μεταπτυχιακών/διδακτορικών σπουδών στην ΕΑΕ, πλαίσιο σπουδών που προκρίνεται και εφαρμόζεται άλλωστε διεθνώς. Μια πρόταση λοιπόν που θα είχε λογική και επιστημονική βάση, θα αποτελούσε η επιμήκυνση του προγράμματος σπουδών των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής και Προσχολικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ - ΠΤΠΕ/ΤΕΕΠΗ), κατά 1 ακαδημαϊκό έτος (4+1), για την απόκτηση της εξειδίκευσης στην ΕΑΕ (για όσους φοιτητές φυσικά το επιθυμούν). Με βάση τα παραπάνω, η πολιτική ηγεσία οφείλει να προβληματιστεί και να αναθεωρήσει σε σχέση με το συγκεκριμένο θέμα και να ακολουθήσει τις σωστές (παιδαγωγικά) επιλογές.