Καλησπέρα,
Διαβάζοντας το Νομοσχέδιο για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (Ν. 4521/2018 / ΦΕΚ Α 38/2-3-2018) δημιουργείται η απορία γιατί ακολουθούνται διαφορετικές διαδικασίες στο πρόγραμμα αλλαγής της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μέσω συγχωνεύσεων.
Όπως έχει αναφερθεί και στα προηγούμενα σχόλια, οι υφιστάμενοι φοιτητές των ΤΕΙ Αθηνών και Πειραιά είχαν την δυνατότητα επιλογής επιπλέον μαθημάτων για την λήψη πτυχίου πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, υπό την προϋπόθεση ότι δεν είχαν υπερβεί τη διάρκεια του προγράμματος σπουδών προσαυξανόμενη κατά τέσσερα (4) εξάμηνα (ν + 2 έτη).
Αντίθετα, στην περίπτωση του ΤΕΙ Ηπείρου, οι τωρινοί φοιτητές αλλά και οι μελλοντικοί εισαχθέντες της χρονιάς 2018-19, δεν έχουν δικαίωμα ένταξης στο εκπαιδευτικό ίδρυμα που θα απορροφήσει το υπάρχον ίδρυμα στο οποίο σπουδάζουν.
Αυτό δημιουργεί σημαντικές διακρίσεις μεταξύ των φοιτητών, με τα επαρχιακά ΤΕΙ να έχουν κατώτερη μεταχείριση αφού οι φοιτητές τους δεν μπορούν να επιλέξουν αν θα ήθελαν να αποκτήσουν τον τίτλο σπουδών μετά την συγχώνευση. Είναι πολύ πιθανόν δύο φοιτητές να σπουδάζουν το ίδιο αντικείμενο, σε διαφορετικά ΤΕΙ, αλλά λόγω των τωρινών αλλαγών τα πτυχία τους να διαφέρουν. Η ποιότητα των σπουδών ωστόσο δεν διαφέρει μεταξύ τμημάτων ΤΕΙ με τον ίδιο τίτλο, καθώς τα προγράμματα σπουδών τους παρουσιάζουν πολλές ομοιότητες. Ακόμα, στην εξωτερική αξιολόγηση της ΑΔΙΠ που πραγματοποιήθηκε σε όλα τα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα μεταξύ Οκτωβρίου 2015 - Ιουλίου 2016 το ΤΕΙ Ηπείρου και το ΤΕΙ Πειραιά έλαβαν την ίδια θετική αξιολόγηση (positive evaluation), ίδιο αποτέλεσμα δηλαδή με τα περισσότερα Πανεπιστήμια.
Πρέπει οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα να μην γίνονται με 2 μέτρα και 2 σταθμά. Είναι απαραίτητο να δοθεί η δυνατότητα στους φοιτητές των επαρχιακών ΤΕΙ να πάρουν το πτυχίο που θα δημιουργηθεί μετά τις συγχωνεύσεις ώστε να μην υπάρχουν φοιτητές 2 ταχυτήτων. Ασφαλώς αυτό δεν θα γίνει χαριστικά και χωρίς κανόνες: όπως και στο νεοσύστατο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής δικαίωμα θα πρέπει να έχουν μόνο οι φοιτητές που δεν έχουν ξεπεράσει τα ν + 2 έτη και μόνο αφού παρακολουθήσουν μαθήματα που αντιστοιχούν σε κάποιον επιπλέον αριθμό ακαδημαϊκών εξαμήνων.
Καλησπέρα, Διαβάζοντας το Νομοσχέδιο για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (Ν. 4521/2018 / ΦΕΚ Α 38/2-3-2018) δημιουργείται η απορία γιατί ακολουθούνται διαφορετικές διαδικασίες στο πρόγραμμα αλλαγής της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μέσω συγχωνεύσεων. Όπως έχει αναφερθεί και στα προηγούμενα σχόλια, οι υφιστάμενοι φοιτητές των ΤΕΙ Αθηνών και Πειραιά είχαν την δυνατότητα επιλογής επιπλέον μαθημάτων για την λήψη πτυχίου πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, υπό την προϋπόθεση ότι δεν είχαν υπερβεί τη διάρκεια του προγράμματος σπουδών προσαυξανόμενη κατά τέσσερα (4) εξάμηνα (ν + 2 έτη). Αντίθετα, στην περίπτωση του ΤΕΙ Ηπείρου, οι τωρινοί φοιτητές αλλά και οι μελλοντικοί εισαχθέντες της χρονιάς 2018-19, δεν έχουν δικαίωμα ένταξης στο εκπαιδευτικό ίδρυμα που θα απορροφήσει το υπάρχον ίδρυμα στο οποίο σπουδάζουν. Αυτό δημιουργεί σημαντικές διακρίσεις μεταξύ των φοιτητών, με τα επαρχιακά ΤΕΙ να έχουν κατώτερη μεταχείριση αφού οι φοιτητές τους δεν μπορούν να επιλέξουν αν θα ήθελαν να αποκτήσουν τον τίτλο σπουδών μετά την συγχώνευση. Είναι πολύ πιθανόν δύο φοιτητές να σπουδάζουν το ίδιο αντικείμενο, σε διαφορετικά ΤΕΙ, αλλά λόγω των τωρινών αλλαγών τα πτυχία τους να διαφέρουν. Η ποιότητα των σπουδών ωστόσο δεν διαφέρει μεταξύ τμημάτων ΤΕΙ με τον ίδιο τίτλο, καθώς τα προγράμματα σπουδών τους παρουσιάζουν πολλές ομοιότητες. Ακόμα, στην εξωτερική αξιολόγηση της ΑΔΙΠ που πραγματοποιήθηκε σε όλα τα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα μεταξύ Οκτωβρίου 2015 - Ιουλίου 2016 το ΤΕΙ Ηπείρου και το ΤΕΙ Πειραιά έλαβαν την ίδια θετική αξιολόγηση (positive evaluation), ίδιο αποτέλεσμα δηλαδή με τα περισσότερα Πανεπιστήμια. Πρέπει οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα να μην γίνονται με 2 μέτρα και 2 σταθμά. Είναι απαραίτητο να δοθεί η δυνατότητα στους φοιτητές των επαρχιακών ΤΕΙ να πάρουν το πτυχίο που θα δημιουργηθεί μετά τις συγχωνεύσεις ώστε να μην υπάρχουν φοιτητές 2 ταχυτήτων. Ασφαλώς αυτό δεν θα γίνει χαριστικά και χωρίς κανόνες: όπως και στο νεοσύστατο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής δικαίωμα θα πρέπει να έχουν μόνο οι φοιτητές που δεν έχουν ξεπεράσει τα ν + 2 έτη και μόνο αφού παρακολουθήσουν μαθήματα που αντιστοιχούν σε κάποιον επιπλέον αριθμό ακαδημαϊκών εξαμήνων.